miszczu77, 1,9 JTD, 2000
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
miszczu77, 1,9 JTD, 2000
W końcu pogoda dopisała i mogłem cyknąć parę zdjęć. Oto one:
Gdyby ktoś chciał wykorzystać te zdjęcia, to proszę o kontakt ze mną. Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tych zdjęć bez mojego pozwolenia.
Gdyby ktoś chciał wykorzystać te zdjęcia, to proszę o kontakt ze mną. Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tych zdjęć bez mojego pozwolenia.
0 x
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Witam kolegę z sąsiedztwa, czy jest możliwość wstawienia świeżych fotek z małym opisem, bo ta fotka na awatarze niczego sobie.
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Podpinam się pod prośbę, chociaż auto już widziałem. Przydałaby się nowa sesyjka.
0 x
tel. 691 780 705
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
W swoim czasie wszystko wstawię, proszę o "chwilę" cierpliwości. Sesja zdjęciowa już zrobiona, ale ostatnio wiele się pozmieniało i chyba cały elaborat napiszę
0 x
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Skoro tak, to bardzo proszę z najmniejszymi szczegółami zapowiada się super lektura. Jak da radę to poznamy szczegóły techniczne tego projektu.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
No to przyszedł czas, żeby w końcu rozwiać tajemnicę (nie wiem, czy to aż taka tajemnica).
Na wstępie chciałbym podziękować Samulowi za pomoc, inspirację i motywację do dalszych przeróbek. Bez niego na pewno nie poradziłbym sobie od strony technicznej (prawdę mówiąc, to On odwalił większość roboty). Prawdopodobnie też nie wziąłbym się za zmiany stylizacyjne i moja multipla wyglądałaby jak wiele innych (albo i gorzej).
Lista modyfikacji:
najpierw te drobne
- wymiana licznika - jest opis w innym wątku
- wymiana fotela kierowcy - jest opis w innym wątku
- wymiana kierownicy (od alfy 147 - pasuje prawie bez zmian)
- wymiana felg na 17" Speedline od fiata stilo (z dystansami 2 cm na każdym kole)
- założenie hamulców tarczowych z tyłu
no i grubsze zmiany
- modyfikacja silnika CF2 105KM do wersji CF3 110KM (wymiana turbiny, wtrysków, komputera sterującego i paru innych detali) i na razie niewielka modyfikacja softu
- wymiana skrzyni na sześciobiegową (i co się z tym wiąże, wymiana sprzęgła, modyfikacja pedałów i dźwigni zmiany biegów)
- założenie pakietu stylizacyjnego firmy Zender (została do założenia jeszcze lotka).
No i parę zdjęć:
Stan wyjściowy:
Stan obecny:
Kierownica od Alfy:
Porównanie starej i nowej turbiny:
Tak wygląda zmienna geometria w turbinie:
Nowy sterownik:
Przymiarka pedałów:
Pedały już założone:
Już założona nowa skrzynia biegów:
Prędkość auta i obroty silnika na szóstym biegu:
Prowizoryczna lakiernia (jak na takie warunki efekt jest rewelacyjny):
Na wstępie chciałbym podziękować Samulowi za pomoc, inspirację i motywację do dalszych przeróbek. Bez niego na pewno nie poradziłbym sobie od strony technicznej (prawdę mówiąc, to On odwalił większość roboty). Prawdopodobnie też nie wziąłbym się za zmiany stylizacyjne i moja multipla wyglądałaby jak wiele innych (albo i gorzej).
Nie będę opisywał dokładnych szczegółów, bo pewnie niewiele osób to interesuje, prawdopodobnie też nikt nie będzie chciał się wziąć za takie modyfikacje, a poza tym nie znam też wszystkich detali, bo jestem tylko filologiem, a nie mechanikiem. W razie pytań proszę pisać w tym wątku (nie na PW do mnie, czy Samula).Żabuś 77 multipla 1,6 16v pisze:Skoro tak, to bardzo proszę z najmniejszymi szczegółami zapowiada się super lektura. Jak da radę to poznamy szczegóły techniczne tego projektu.
Lista modyfikacji:
najpierw te drobne
- wymiana licznika - jest opis w innym wątku
- wymiana fotela kierowcy - jest opis w innym wątku
- wymiana kierownicy (od alfy 147 - pasuje prawie bez zmian)
- wymiana felg na 17" Speedline od fiata stilo (z dystansami 2 cm na każdym kole)
- założenie hamulców tarczowych z tyłu
no i grubsze zmiany
- modyfikacja silnika CF2 105KM do wersji CF3 110KM (wymiana turbiny, wtrysków, komputera sterującego i paru innych detali) i na razie niewielka modyfikacja softu
- wymiana skrzyni na sześciobiegową (i co się z tym wiąże, wymiana sprzęgła, modyfikacja pedałów i dźwigni zmiany biegów)
- założenie pakietu stylizacyjnego firmy Zender (została do założenia jeszcze lotka).
No i parę zdjęć:
Stan wyjściowy:
Stan obecny:
Kierownica od Alfy:
Porównanie starej i nowej turbiny:
Tak wygląda zmienna geometria w turbinie:
Nowy sterownik:
Przymiarka pedałów:
Pedały już założone:
Już założona nowa skrzynia biegów:
Prędkość auta i obroty silnika na szóstym biegu:
Prowizoryczna lakiernia (jak na takie warunki efekt jest rewelacyjny):
0 x
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
No szacun, kawał niezłej roboty. Małe pytanko dystanse do felg przelotowe czy z przykręcaną kryzą (czy zamawiane na allegro i od kogo jak to nie tajemnica) i jeszcze jedno, pakiet stylizacyjny orginał czy żywicowy. Jeszcze raz wielki szacun dla was panowie.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Dystanse są przelotowe dotaczane na zamówienie u znajomego tokarza. Ale na allegro jest dużo gotowych dystansów, które równie dobrze się sprawdzają. Dodam jeszcze, że przez jakiś czas jeździłem na innych felgach z dystansami 3 cm i też nie było problemu. Oczywiście śruby muszą być odpowiednio dłuższe (kupowane na allegro w firmie git-car za bodajże 4.50 zł/szt).
Pakiet zendera jest oryginalny kupiony od mariocie. Co prawda przedni zderzak był nieco popękany, ale jakoś udało się go doprowadzić do stanu używalności. Tylko przednie zderzaki dostępne są w wykonaniu z laminatu. Reszta dostępna jest tylko w oryginale (możliwe, że uda się zrobić formę do produkcji spojlera, ale z tym to pewnie jeszcze trochę czasu zejdzie).
Pakiet zendera jest oryginalny kupiony od mariocie. Co prawda przedni zderzak był nieco popękany, ale jakoś udało się go doprowadzić do stanu używalności. Tylko przednie zderzaki dostępne są w wykonaniu z laminatu. Reszta dostępna jest tylko w oryginale (możliwe, że uda się zrobić formę do produkcji spojlera, ale z tym to pewnie jeszcze trochę czasu zejdzie).
0 x
- johndoe2004
- Klubowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:42
- Multipla: 1,9 MJTD, 2006r.
- Lokalizacja: LBL
- x 11
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Pięknie wszystko zrobione i wielkie brawa dla Tomka, co mi się najbardziej podoba to te prędkości na zegarach 120/2000. Jakie Bartku masz teraz spalanie? a może mały konkurs czy ktoś odgadnie?. A tak napiszę że z tych modyfikacji można by nowy program w tv zrobić np. Tydzień na działce lub coś w tym stylu .
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000
Może to będzie zaskoczenie, ale spalanie nie jest jakieś kosmicznie niskie, rzekłbym raczej, że nic się nie zmieniło. Przy pierwszym tankowaniu realne spalanie wyniosło 5.8 l/100km (trasa 1000 km, połowa z klimą, na zwykłych drogach prędkość jakieś 70-90, na ekspresówce i autostradzie 120).
Tydzień to mało . Największe zmiany były zrobione w przeciągu ostatniego roku, a nawet trochę więcej.johndoe2004 pisze:A tak napiszę że z tych modyfikacji można by nowy program w tv zrobić np. Tydzień na działce lub coś w tym stylu .
0 x