Kolejny artykuł o Multipli na stronach AutoCentrum.pl Tym razem bardziej obiektywny.
http://www.autocentrum.pl/testy-aut-uzy ... ona-2/#art
Dla zainteresowanych kupnem MULTIPLI
- Jendrula65
- Posty: 1315
- Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
- Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
- x 132
Dla zainteresowanych kupnem MULTIPLI
Ostatnio zmieniony 2 mar 2013, 16:56 przez Jendrula65, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Dla zainteresowanych kupnem MULTIPLI
Widać, że autor nie ma pojęcia, o czym pisze, albo błędnie przetłumaczył z jakiegoś zagranicznego źródła.
Jak można pisać o awaryjnej hydraulice sprzęgła, jak ona się nie psuje, bo jej tam nie ma (wiem, była w anglikach, ale tekst jest pisany pod kątem polskiego nabywcy).
Do tego mity o awaryjnym kole dwumasowym. Nie wiem, czy jest ktoś, kto wymieniał je więcej niż raz i to po przebiegu mniejszym niż 200 tys. Inną sprawą jest to, że większość sprowadzanych aut ma przebiegi powyżej 200 tys. i te koła nadają się już do wymiany, ale to wynika ze zużycia, a nie z ich awaryjności.
Układ wydechowy szybko koroduje, ale tylko w benzynie.
Napisane jest też, że przy wysokich przebiegach w JTD (w benzynie o dziwo nie?) awarie są coraz bardziej prawdopodobne, Tylko że to dotyczy chyba przebiegów powyżej 400 tys.
Z drugiej strony jest kilka typowych przypadłości multipli, o których nie ma mowy w artykule.
- zacinający się mechanizm obiegu wewnętrznego
- zużycie tylnej belki i łożysk tylnych wahaczy przy większych przebiegach
- psująca się winda koła zapasowego.
Jak można pisać o awaryjnej hydraulice sprzęgła, jak ona się nie psuje, bo jej tam nie ma (wiem, była w anglikach, ale tekst jest pisany pod kątem polskiego nabywcy).
Do tego mity o awaryjnym kole dwumasowym. Nie wiem, czy jest ktoś, kto wymieniał je więcej niż raz i to po przebiegu mniejszym niż 200 tys. Inną sprawą jest to, że większość sprowadzanych aut ma przebiegi powyżej 200 tys. i te koła nadają się już do wymiany, ale to wynika ze zużycia, a nie z ich awaryjności.
Układ wydechowy szybko koroduje, ale tylko w benzynie.
Napisane jest też, że przy wysokich przebiegach w JTD (w benzynie o dziwo nie?) awarie są coraz bardziej prawdopodobne, Tylko że to dotyczy chyba przebiegów powyżej 400 tys.
Z drugiej strony jest kilka typowych przypadłości multipli, o których nie ma mowy w artykule.
- zacinający się mechanizm obiegu wewnętrznego
- zużycie tylnej belki i łożysk tylnych wahaczy przy większych przebiegach
- psująca się winda koła zapasowego.
0 x
- WojoChoj
- Posty: 675
- Rejestracja: 15 maja 2011, 21:02
- Multipla: Była Mk1 1.6 Gaz
- Lokalizacja: GCH - Pomorskie
- x 1
Re: Dla zainteresowanych kupnem MULTIPLI
MULTIPLA to COŚ - fajnie ich tam opisał w komentarzach.
0 x
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Dla zainteresowanych kupnem MULTIPLI
Wydaje mi się że autor tego tekstu poczytał przedtem wiele artykułów i zrobil jeden większy zlepek troszke pozytywniejszy. Możliwe jest też to że pokręcił się obok tego samochodu ale już nim nie pojeździł (przetestował).
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM