Poduszka powietrzna
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Poduszka powietrzna
Poprzedni właściciel po wymianie włącznika zespolonego przy kierownicy źle ustawił taśmę co zaowocowało zerwaniem jej (a właściwie wyrwaniem) po przekręceniu kierownicy.
wygląda to tak:
No i teraz nie wiem które ścieżki gdzie wlutować
Teoretycznie niby pasowałoby tak jak pasuje taśma, czyli:
dwa szerokie piny z lewej - szerokie ścieżki
dwa następne piny - dwie kolejne ścieżki
Jednak byłoby zbyt prosto ponieważ na drugiej ścieżce od prawej widać lut, wygląda więc jakby wlutowane ścieżki się krzyżowały.
Może ktoś z was wie które ścieżki gdzie powinny iść lub ma ktoś taśmę w której mógłby podejrzeć i pstryknąć fotkę?
wygląda to tak:
No i teraz nie wiem które ścieżki gdzie wlutować
Teoretycznie niby pasowałoby tak jak pasuje taśma, czyli:
dwa szerokie piny z lewej - szerokie ścieżki
dwa następne piny - dwie kolejne ścieżki
Jednak byłoby zbyt prosto ponieważ na drugiej ścieżce od prawej widać lut, wygląda więc jakby wlutowane ścieżki się krzyżowały.
Może ktoś z was wie które ścieżki gdzie powinny iść lub ma ktoś taśmę w której mógłby podejrzeć i pstryknąć fotkę?
0 x
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
Re: Poduszka powietrzna
lutowanie nie do końca da efekt a z tego względu ze jest to taśma od sygnału dźwiękowego oraz AIR BAG wiec lutowanie zmieni oporność a że ten układ jest bardzo czuły i wywali ponownie błąd teraz na zerwanej taśmie powinien być wyświetlany cena używki ok 40 zł
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Poduszka powietrzna
Przecież one właśnie były lutowane, nie zaszkodzi więc spróbować.
Wolę spróbować niż wydawać 40dychy +przesyłka
Wolę spróbować niż wydawać 40dychy +przesyłka
0 x
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
Re: Poduszka powietrzna
pewnie ze przylutujesz ale już nie jak fabryka poczytaj jak ludzie mieli problem z wtyczkami od air bagów i czy lutowanie pomogło, po za tym jeszcze jeden szczegół jak bym nie chciał w nie kontrolowany sposób dostać air bagiem w twarz np podczas manewrowania na parkingu
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Poduszka powietrzna
Słuchajcie ponieważ szukam taśmy do mojej poduszki bo jak pisałem wcześniej została zerwana, mam jeszcze pytanie.
Moja taśma ma jeden przewód z dwoma pinami w czarnej izolacji (domyślam się że to klakson) i drugi pewnie sygnałowy do poduszki (nie mam bocznych poduszek) i na nim jest kostka niebiesko-pomarańczowa (ta część z wtyczką jest pomarańczowa) . W ogłoszeniach widzę podobne taśmy z jednym wyjściem na poduszkę ale z innymi kolorami wtyczek.
Tu rodzi się pytanie, czy taka taśma z innym kolorem będzie dobra dla mnie? Czy wtyczki będą takie same i wszystko będzie śmigać?
Moja taśma ma jeden przewód z dwoma pinami w czarnej izolacji (domyślam się że to klakson) i drugi pewnie sygnałowy do poduszki (nie mam bocznych poduszek) i na nim jest kostka niebiesko-pomarańczowa (ta część z wtyczką jest pomarańczowa) . W ogłoszeniach widzę podobne taśmy z jednym wyjściem na poduszkę ale z innymi kolorami wtyczek.
Tu rodzi się pytanie, czy taka taśma z innym kolorem będzie dobra dla mnie? Czy wtyczki będą takie same i wszystko będzie śmigać?
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Poduszka powietrzna
Serio nikt nie wie czy są jakieś różnice w kolorach taśm i wtyczek poduszki powietrznej?
Moja wygląda tak:
na allegro są m.in. takie taśmy:
a poprzedni właściciel dał mi taką taśmę z dwiema wtyczkami :/
i nie wiem czy muszę kupić identyczną czy mogę wziać z innym kolorem obudowy bądź innym kolorem wtyczki, czy założyć tę którą mam z dwiema wtyczkami ale podłączyć tylko jedną (którą)?
Moja wygląda tak:
na allegro są m.in. takie taśmy:
a poprzedni właściciel dał mi taką taśmę z dwiema wtyczkami :/
i nie wiem czy muszę kupić identyczną czy mogę wziać z innym kolorem obudowy bądź innym kolorem wtyczki, czy założyć tę którą mam z dwiema wtyczkami ale podłączyć tylko jedną (którą)?
0 x
- fretek
- Posty: 342
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
- Multipla: JTD, 115KM, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
- x 5
Re: Poduszka powietrzna
Nie jestem pewien ale to co mają więcej kabli mogą być podłączane do kierownicy wielofunkcyjnej.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Poduszka powietrzna
Kolor nie ma znaczenia, jeżeli sama wtyczka pasuje. Tam, gdzie są dwie wtyczki do poduszki, to jest wersja z nowszej multipli z nową kierownicą. Bez przeróbek nie podłączysz raczej takiej wersji, bo gniazdko w zwijaczu pewnie jest inne.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Poduszka powietrzna
Tak jak piszesz miszczu77 nie da się jej podłączyć :/ tej nowszej znaczy się.
Dzwoniłem do firmy, która zajmuje się poduszkami pod każdym względem i ostatecznie mogę sam przylutować moją wyrwaną taśmę do złącza co chyba zrobię.
Człowiek powiedział, że z lutem to jest o tyle nieco ryzykowne, że jak się źle polutuje i z czasem taśma miałby się jakimś cudem poruszyć w złączce to może dojść do zwarcia jej ścieżek w tym miejscu.
A gdzie ja tam źle polutuje
Zalutuję a potem klejem na gorąco usztywnię to miejsce izolując w ten sposób dodatkowo przerwy pomiędzy ścieżkami.
W moim przypadku taśma jest cała a miejsce lutu, to piny w złączce zewnętrznej dlatego nie ma problemu i większych przeciwwskazań by to naprawić.
Nie lutuje się jednak zerwanej/pękniętej taśmy ponieważ połączenie to nie sprawdzi się na dłuższą metę i z dużym prawdopodobieństwem pęknie.
Dzwoniłem do firmy, która zajmuje się poduszkami pod każdym względem i ostatecznie mogę sam przylutować moją wyrwaną taśmę do złącza co chyba zrobię.
Człowiek powiedział, że z lutem to jest o tyle nieco ryzykowne, że jak się źle polutuje i z czasem taśma miałby się jakimś cudem poruszyć w złączce to może dojść do zwarcia jej ścieżek w tym miejscu.
A gdzie ja tam źle polutuje
Zalutuję a potem klejem na gorąco usztywnię to miejsce izolując w ten sposób dodatkowo przerwy pomiędzy ścieżkami.
W moim przypadku taśma jest cała a miejsce lutu, to piny w złączce zewnętrznej dlatego nie ma problemu i większych przeciwwskazań by to naprawić.
Nie lutuje się jednak zerwanej/pękniętej taśmy ponieważ połączenie to nie sprawdzi się na dłuższą metę i z dużym prawdopodobieństwem pęknie.
0 x
- bratmat
- Posty: 623
- Rejestracja: 12 maja 2013, 18:48
- Multipla: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
- Skype: bratmat
- Lokalizacja: Cieszyn
- x 8
- Kontakt:
Re: Poduszka powietrzna
Masakra taka wolna amerykanka i to przy jaśkach. Naprawdę szkoda ryzykować. Lepiej kupić chociażby używaną taśmę. Przy zakładaniu nowej ważne jest jeśli sprzedawca nie zablokował taśmy przy demontażu by sprawdzić ile obrotów kręci się w prawo i w lewo - powinno być około 2,5 obrotu przy założeniu że oba złącza są u góry.
Ja mam do sprzedania taśmę do multipli multistage. Dla kogoś z forum dam za 20 + wysyłka. Mam też kierownice typu stilo ale niezbyt ładna.
Ja mam do sprzedania taśmę do multipli multistage. Dla kogoś z forum dam za 20 + wysyłka. Mam też kierownice typu stilo ale niezbyt ładna.
kilka dni temu właśnie potrzebowałem takiego zwijakaa poprzedni właściciel dał mi taką taśmę z dwiema wtyczkami :/
0 x