Zbyszek pisze:
1. Tym samochodem jeździmy (będziemy jeździć) codziennie na bardzo krótkich trasach po mieście oraz 2,3 razy do roku dłuższa trasa po Polsce (dlatego jest nam obojętne czy diesel, benzyna, czy z gazem czy bez itd. ). Chyba w takim użytkowaniu będzie najlepsza benzyna bez gazu. W zimie łatwy rozruch, trasa krótka więc gaz pewnie nawet się nie włączy itd...
3. Dodatki i wyposażenie dodatkowe (jedyny priorytet to KLIMATYZACJA) inne wyposażenie to im mniej tym lepiej... tym taniej w zakupie i tym mniejsze ryzyko, że coś się popsuje...
Witaj Zbyszku
Jestem zadowolonym właścicielem JTD jeżdżąc codziennie właściwie tylko po mieście (dom - szkoła - dom = 4 km, czasami tak kilka cykli dziennie), a 2-3 razy do roku na dłuższe trasy. (Wrocław, Darłowo itp...). Mój średni roczny przebieg to niecałe 12 tys. km.
Maksymalne spalanie w tym moim cyklu miejskim to ok 8,5-9 l/100km, natomiast w trasie wychodzi średnio ok. 6,5l/100km
W zimie auto rzeczywiście nagrzewa się dość długo (ciepło czuć dopiero po ok. 5 km), dolegliwość tą łagodzi jednak posiadanie ogrzewanego garażu.
Nigdy jeszcze nie miałem problemów z uruchomieniem auta zimą - nawet na mrozie -20 po całonocnym postoju na zewnątrz zapalał mi bez problemów. Oczywiście warunkiem jest tutaj sprawny akumulator i odpowiednie paliwo (zawsze tankuję na Statoil, nigdy nie używałem żadnych dodatków).
Plusy diesla dla mnie to mniejszy koszt paliwa, niezła dynamika jazdy i (podobno) bardzo trwałe silniki. Do minusów można zaliczyć większe koszty niektórych napraw, np. przy wymianie sprzęgła trzeba często wymienić również koło dwumasowe i wtedy łączny koszt takiej wymiany może wynieść ok. 2 tys. zł.
Co do wyposażenia dodatkowego, to oprócz klimatyzacji nie ma chyba w Multiplach niczego, co mogłoby w znaczący sposób wpływać na cenę auta np. 10-letniego.
Życzę powodzenia w szukaniu swojej mulci. Moją żona wypatrzyła w 2007 na allegro a ja jechałem po nią 700 km w jedną stronę