Obrazek

Witam użytkowników

Chcesz się przywitać? Tutaj możesz napisać swój pierwszy post!
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Witam użytkowników

#11 Post autor: Darraz » 4 lut 2011, 14:37

Zbyszek pisze:PRZEPRASZAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW, KTÓRZY MAJĄ INNE ZDANIE, PISZĘ TUTAJ JEDYNIE O SWOICH PRIORYTETACH! :)
Nie ma co przepraszać - Twoje priorytety są najważniejsze, Ty będziesz to auto eksploatował i ponosił wszelkie koszty. Przynajmniej - używając auta na krótkich trasach w chłodne dni zdąży ci się nagrzać wnętrze (co u mnie w drodze do pracy - 6km - się nie zdarza przy JTD). Mam nadzieję, że na koszty związane z paliwem jesteś przygotowany - tutaj jest link do raportów spalania na stronie autocentrum. Oby ta Gliwicka Multipla okazała się tą właściwą.
kostek pisze:W opisie nic nie jest napisane czy sprzedawca dostarcza sam program tzn. Fiat ECU Scanner i jeśli tak to którą wersję i w jakim języku. Ale cena jest zachęcająca i przekonuje, że to zrobili z myślą o Fiacie.
Sam program to nie problem. Na stronie http://www.fiatecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false; można pobrać okrojoną ale i tak nieźle działającą wersję programu. Jak umiesz dobrze szukać to znajdziesz w internecie wersję w pełni funkcjonującą a jak nie to daj znać na PW
0 x
tel. 691 780 705

kostek
Posty: 44
Rejestracja: 30 sty 2011, 00:12
Multipla: JTD, 115 KM, 2003
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam użytkowników

#12 Post autor: kostek » 4 lut 2011, 14:50

Zbyszku,
dzięki za gratulacje. Chylę czoła, bo dla mnie rok po roku to pewnie byłby niezły odjazd. U nas co 3 lata wg planu :D Tylko zupełnie nie planowaliśmy bliźniaków. Musiała chyba Opatrzność zadziałać, bo my na 4 byśmy się raczej nie zdecydowali (przynajmniej teraz tak myślimy ;) ).

Darraz,
do strony już dotarłem kilka godzin wcześniej i zdążyłem się nieco zapoznać. Z tego co doczytałem to nawet na sucho bez podpinania do auta można się tym pobawić na zasadzie symulacji.
Tylko jeszcze nie wiem czy kupić tabelek "zwykły" czy ten "ELM 327" (nieco droższy). Darraz: czy masz zdanie na ten temat?
0 x

Zbyszek
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 13:09
Multipla: poszukujący tej jedynej
Lokalizacja: Kraków

Re: Witam użytkowników

#13 Post autor: Zbyszek » 4 lut 2011, 15:01

Darraz pisze:Mam nadzieję, że na koszty związane z paliwem jesteś przygotowany - tutaj jest link do raportów spalania na stronie autocentrum.
Dzięki za link! Jak zwylke można na Ciebie liczyć!

Nie znałem tego raportu! Spodziewałem się nawet gorszych wyników! :)

Moim założeniem jest użytkowanie samochodu na krótkich trasach, na zimnym silniku i przy MAŁYM PRZEBIEGU ROCZNYM... Dlatego kalkulowane przeze mnie różnice pomiędzy dieslem a benzyną oraz benzyną i benzyną z gazem nie są takie duże jak przy samochodach eksploatowanych intensywnie z przewidywanym DUŻYM PRZEBIEGIEM.
Darraz pisze:Przynajmniej - używając auta na krótkich trasach w chłodne dni zdąży ci się nagrzać wnętrze (co u mnie w drodze do pracy - 6km - się nie zdarza przy JTD).
Tak, wydaje mi się, że przy takim profilu użytkowania jaki przewiduję, benzyna może mieć nawet jakieś zalety :lol:
kostek pisze:Musiała chyba Opatrzność zadziałać, bo my na 4 byśmy się raczej nie zdecydowali (przynajmniej teraz tak myślimy ).
Będzie super! Zwłaszcza dyskusje całej czwórki przy stole, oczywiście na wszystkie tematy... Naszym zdaniem Dzieci to najlepsza inwestycja, i bezpieczna emerytura... pewniejsza od ZUSu... nie wspominając o WIELKIEJ radości już, na codzień... :lol:

Mam nadzieję, że jutro wszystko będzie OK :D

Dam znać wieczorem jak wrócę z Gliwic!
0 x
____________________
Pozdrowienia z Krakowa!
Zbyszek :-)

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Witam użytkowników

#14 Post autor: Darraz » 4 lut 2011, 15:02

W odpowiedzi na pytanie kostka: kurczę, nie mam własnego kabelka - może ich właściciele się wypowiedzą - miszczu77 czy mariocie u którego w warsztacie miałem okazję EcuScana używać. Jaki kabelek ma Bartek już wiemy, ten Mariusza działa elegancko, ale nie wiem jaki to typ.
Kostek, szukasz młodszego niż ten poniżej? (w znaczeniu auta - nie kabelka):
http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-multip ... 80cd8b95,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Salon Polska, podobno bezwypadkowy. Niedawno z tego komisu srebrny JTD 2003r szybko zniknął, więc może przywiązują tam wagę do jakości sprzedawanych samochodów?
0 x
tel. 691 780 705

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 84

Re: Witam użytkowników

#15 Post autor: miszczu77 » 4 lut 2011, 18:29

Jak chodzi o kabelek, to moim zdaniem to jego posiadanie to konieczność, ewentualnie dostęp do kogoś, kto go ma. Tak naprawdę te 50 zł (ja dałem 100, jak jeszcze tyle kosztowały) to równowartość jednego podłączenia do komputera u mechanika.
Tak naprawdę możliwości tego kabelka z programem Fiatecuscan są niewiele mniejsze od oryginalnego examinera, przynajmniej dla przeciętnego użytkownika. Program jest darmowy do ściągnięcia z sieci. Posiada niewielkie ograniczenia jak chodzi o czas używania, jednorazowa sesja nie może przekroczyć 20 minut. Ale po tym czasie wystarczy program wyłączyć i włączyć z powrotem. Inne ograniczenia są praktycznie nieistotne, przynajmniej w multipli, bo dotyczą nowszych modeli.
Kabelkiem ELM też można się podłączyć, jednak wszystkiego nie da się sprawdzić. Prawdopodomnie tylko silnik. Tu masz listę aut i obsługiwanych kabelków:
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten od Viakena to ten KL (granatowy).
0 x

Awatar użytkownika
Grze$ku
Admin
Posty: 420
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:34
Multipla: JTD, 105 KM, 1999
Skype: wojnarowscy
Lokalizacja: Przemyśl
x 4

Re: Witam użytkowników

#16 Post autor: Grze$ku » 4 lut 2011, 18:58

Zbyszek pisze: 1. Tym samochodem jeździmy (będziemy jeździć) codziennie na bardzo krótkich trasach po mieście oraz 2,3 razy do roku dłuższa trasa po Polsce (dlatego jest nam obojętne czy diesel, benzyna, czy z gazem czy bez itd. ). Chyba w takim użytkowaniu będzie najlepsza benzyna bez gazu. W zimie łatwy rozruch, trasa krótka więc gaz pewnie nawet się nie włączy itd...
3. Dodatki i wyposażenie dodatkowe (jedyny priorytet to KLIMATYZACJA) inne wyposażenie to im mniej tym lepiej... tym taniej w zakupie i tym mniejsze ryzyko, że coś się popsuje...
Witaj Zbyszku

Jestem zadowolonym właścicielem JTD jeżdżąc codziennie właściwie tylko po mieście (dom - szkoła - dom = 4 km, czasami tak kilka cykli dziennie), a 2-3 razy do roku na dłuższe trasy. (Wrocław, Darłowo itp...). Mój średni roczny przebieg to niecałe 12 tys. km.
Maksymalne spalanie w tym moim cyklu miejskim to ok 8,5-9 l/100km, natomiast w trasie wychodzi średnio ok. 6,5l/100km
W zimie auto rzeczywiście nagrzewa się dość długo (ciepło czuć dopiero po ok. 5 km), dolegliwość tą łagodzi jednak posiadanie ogrzewanego garażu.
Nigdy jeszcze nie miałem problemów z uruchomieniem auta zimą - nawet na mrozie -20 po całonocnym postoju na zewnątrz zapalał mi bez problemów. Oczywiście warunkiem jest tutaj sprawny akumulator i odpowiednie paliwo (zawsze tankuję na Statoil, nigdy nie używałem żadnych dodatków).
Plusy diesla dla mnie to mniejszy koszt paliwa, niezła dynamika jazdy i (podobno) bardzo trwałe silniki. Do minusów można zaliczyć większe koszty niektórych napraw, np. przy wymianie sprzęgła trzeba często wymienić również koło dwumasowe i wtedy łączny koszt takiej wymiany może wynieść ok. 2 tys. zł.
Co do wyposażenia dodatkowego, to oprócz klimatyzacji nie ma chyba w Multiplach niczego, co mogłoby w znaczący sposób wpływać na cenę auta np. 10-letniego.
Życzę powodzenia w szukaniu swojej mulci. Moją żona wypatrzyła w 2007 na allegro a ja jechałem po nią 700 km w jedną stronę :D
0 x

kostek
Posty: 44
Rejestracja: 30 sty 2011, 00:12
Multipla: JTD, 115 KM, 2003
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam użytkowników

#17 Post autor: kostek » 4 lut 2011, 19:35

Miszczu77,
dzięki, widziałem to już wcześniej, ale Twoje uwagi rozjaśniły mi kilka rzeczy, żeby dobrze zinterpretować tą tabelkę z linka. Wygląda na to, że ten kabelek nie potrzebuje grzebania w nim czy jakichś adapterów, żeby po przełączać/przelutować pina do sprawdzenia AIRbagu czy ABSu. Rzeczywiście, z tego wykazu w linku wynika, że ELM-mem da się sprawdzić tylko silnik.
Myślę, że decyzja podjęta i kabelek kupię, tylko jutro już weekend i pewnie przelew nie pójdą.
0 x

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Witam użytkowników

#18 Post autor: Darraz » 4 lut 2011, 20:51

Kolejne świeże ogłoszenie się pojawiło - z Bydgoszczy - rocznik 2003 w cenie ponad 16tys.
http://otomoto.pl/fiat-multipla-1-9-jtd ... 42843.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie określałeś progu cenowego - takie też wchodzą w rachubę?
0 x
tel. 691 780 705

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Witam użytkowników

#19 Post autor: Darraz » 26 lut 2011, 11:23

kostek pisze:Na 99% typuję ropniaka (..) Więc odnośnie rocznika to chyba będę się kierował zasadą: budka Mk I i im bliższa rocznika 2004 tym lepiej.
Kolejne nowe ogłoszenie - bliżej rocznika 2004 już nie można:
http://moto.allegro.pl/fiay-multipla-1- ... 14992.html" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x
tel. 691 780 705

kostek
Posty: 44
Rejestracja: 30 sty 2011, 00:12
Multipla: JTD, 115 KM, 2003
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam użytkowników

#20 Post autor: kostek » 26 lut 2011, 23:38

ale ja już kupiłem Mućkę :)
Nawet pochwaliłem się w odpowiednim dziale :)
0 x

ODPOWIEDZ