Obrazek

witam z Poznania

Chcesz się przywitać? Tutaj możesz napisać swój pierwszy post!
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dessum
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2011, 16:00
Multipla: 1,6 16V+gazBRC 1999r
Lokalizacja: Poznań

witam z Poznania

#1 Post autor: dessum » 27 lut 2011, 16:10

witam forumowiczów :)


zalogowałem się tu z narzeczoną trochę na wyrost, bo nie mamy jeszcze Multipli, ale właśnie planujemy zakup - nastawiamy się na auto z silnikiem benzynowym, a że dużo jeździmy po kraju, to myślimy też o instalacji gazowej.
Mamy roczne dziecko, które też z nami podróżuje i musimy się przesiąść do większego auta, a tyle się naczytaliśmy o Multipli, że zdecydowaliśmy się na nią :)
Poza tym bardzo nam się podoba :)

bylibyśmy bardzo wdzięczni za wszelką pomoc, każdą poradę dotyczącą najpierw zakupu auta, a potem z przyjemnością weźmiemy udział w życiu klubowym - widać że właścicieli Multipli coś fajnego łączy :)
0 x
tel. 600 374646

Awatar użytkownika
dessum
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2011, 16:00
Multipla: 1,6 16V+gazBRC 1999r
Lokalizacja: Poznań

Re: witam z Poznania

#2 Post autor: dessum » 27 lut 2011, 16:11

jakby co - nasz adres mailowy dessum@o2.pl
0 x
tel. 600 374646

MultiplaGT
Posty: 237
Rejestracja: 24 maja 2010, 08:26
Multipla: tak

Re: witam z Poznania

#3 Post autor: MultiplaGT » 27 lut 2011, 17:35

dessum pisze:witam forumowiczów :)


zalogowałem się tu z narzeczoną trochę na wyrost, bo nie mamy jeszcze Multipli, ale właśnie planujemy zakup - nastawiamy się na auto z silnikiem benzynowym, a że dużo jeździmy po kraju, to myślimy też o instalacji gazowej.
Mamy roczne dziecko, które też z nami podróżuje i musimy się przesiąść do większego auta, a tyle się naczytaliśmy o Multipli, że zdecydowaliśmy się na nią :)
Poza tym bardzo nam się podoba :)

bylibyśmy bardzo wdzięczni za wszelką pomoc, każdą poradę dotyczącą najpierw zakupu auta, a potem z przyjemnością weźmiemy udział w życiu klubowym - widać że właścicieli Multipli coś fajnego łączy :)

Hejko

Akurat faynie trafiliście bo Poznań ma mocną ekipę, tez tam kiedyś mieszkałem ale teraz żyję w Trójmiescie ;)

Ogólnie też byłem nastawiony na Mulpę z gazem, kupiłem takową i stwierdziłem że nie jest to aż tak mega rewelacja. Przynajmniej u mnie spalanie gazu nigdy nie spadło poniżej 10L a wątpie by jakiś dieselek tyle wciągał. Poza tym by w miarę fajnie się odepchnąć to 1,6 16v trzeba dobrze pokręcić , a wtedy to bankowo nie zejdzie się poniżej 10L/100 ;)
A JTD sobie spokojnie zawsze się odepchniesz, ciągnąc momentem. NIe czytałem o rekordach spalania JTD ale wydaje mi się że jest to lepsza jednostka napędowa do tego auta niż Pb/LPG
W 1,6 16v z większym przebiegiem , często trafiają się wymeczone wałki rozrządu, z którymi przydało by się cos zrobic.... wymienić. Co do terazniejszych instalacj gazowych są już na prawdę super precyzyjne i jest to fajna sprawa, ale nie chcąc wywoływać burzy ...... lepsze jest JTD w Multipli. Można sobie potem wgrać mocniejszy programik. Jak się nie dusi to może i mniej spalic w porównaniu do serii. A no i warto chyba szukać już JTD cf3 115KM z turbinką o zmiennej geometrii ;)

poozdrawiam

P.S

Z jednej strony zazdroszczę a z drugiej jednak trochę nie... hehe Bo jednak kilka dni życia miałem wyrwane z życiorysu jak szukałem mojej Mulpy ;)
Co do klimy, to uparłem się na automatyczną, niestety się nie udało a przez to kilka fajowych egzemplarzy mignęło mi sprzed nosa, ale teraz nie żałuję że mam manualną , jest na tyle wydajna że jeżdże na włączonej ale z mocą nawiewu w pozycji "0" , mimo tego sobie dmucha idealnie :)
0 x

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: witam z Poznania

#4 Post autor: Darraz » 27 lut 2011, 18:04

Witam Poznaniaków! Dobrze, że zarejestrowaliście się "na wyrost", bo (nie chcę Was straszyć) warto szukać Multipli "w towarzystwie". W pojedynkę łatwo trafić na "minę". Szkoda, że nie zarejestrowaliści się kilka dni wcześniej - w piątek mieliśmy małe spotkanie w KFC na Bobrzańskiej, byłaby szansa porozmawiać o tym jakiego auta szukacie.
Jakie rocznik Was interesuje? Ile chcecie przeznaczyć na zakup?... i dlaczego nie diesel jeżeli dużo jeździcie? Jak już koniecznie benzyna z gazem to najbliżej stoi to auto:
http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
Moim zdaniem dieslem zajedziecie dalej i będziecie mieli mniej kłopotów, chociaż jest na forum trochę użytkowników, którzy jeźdzą autami z LPG i pewnie złego słowa o swoich autach nie powiedzą.
Jakby co to w stopce każdego postu jest tel. do mnie - w multiplowych sprawach zawsze odbiorę. Jak chcecie wykonać "jazdy testowe" aut z różnym zasilaniem to się załatwi kilka "muciek" :-)
No i dopiszcie w profilu, że z POZNANIA jesteście - się nie ma czego wstydzić :-)
0 x
tel. 691 780 705

Awatar użytkownika
dessum
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2011, 16:00
Multipla: 1,6 16V+gazBRC 1999r
Lokalizacja: Poznań

Re: witam z Poznania

#5 Post autor: dessum » 28 lut 2011, 20:46

hmm, to się robi zagwozdka w głowie... bo:
zaczęliśmy szukać auta rodzinnego (wspomniane powyżej małe dziecko, czeste z nim podróże) i zaczęliśmy się rozglądać za autem do 12 tys zł - pierwszy trop to Opel Zafira albo Renault Megane (pierwsze generacje) i wszyscy "dobrzy doradcy" mówili, żeby z tych roczników poszukać auta z silnikiem ben. plus gaz. Chodzi o żywotność diesli, wiem, że diesel dysponuje większą mocą, ale panuje "powszechna opinia", że diesle opłaca się kupić, jak są nowe, z większym przebiegiem taki silnik "grozi" sporymi kosztami. a jak to jest z JTD?
dotąd z diesli miałem Mercedesa 124 3l bez turbiny i bmw 330 (z napędem na cztery koła, pali jak smok), teraz jeżdżę kia 1,6 z instalacją gazową i przekonałem się do gazu ;) ale upierać się nie będę, jak mnie ktoś "przekona" do JTD to czemu nie

Przed kupieniem Mercedesa, oglądałem Multiplę w Polcarze w Poznaniu, zrobiłem sobie jazdę testową i zapadło mi to mocno w pamięć ;) a było to ładne parę lat temu... i to wspomnienie w sumie było impulsem by zacząć myśleć o Multipli zamiast Zafirze albo Megane... teraz jesteśmy już praktycznie zdecydowani na Multiplę, ale jaką? ;) oto jest pytanie

z góry dziękujemy za wszelkie podpowiedzi :)
0 x
tel. 600 374646

Awatar użytkownika
kowsik
Posty: 703
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:46
Multipla: 1.6 pb 1999r / 1.9 jtd 1999
Komunikator Tlen: kowsik@tlen.pl
Skype: kowsik
Lokalizacja: Konin
x 2

Re: witam z Poznania

#6 Post autor: kowsik » 28 lut 2011, 21:00

Wybór będzie należał do Ciebie koledzy mający ropniaka będą go chwalić ja mam benzynę+gaz i też nie narzekam podstawą przy gazie to dobra instalacja i jeszcze lepsza osoba która ją zamontuje (bywa różnie ) wiec zastanów się nad opcja benzyna bez gazu i montuj instalację "samemu" (ja w Koninie za sekwencję rok temu 2600)będziesz wiedział co masz i jak długą legalizacje butli
0 x
1.6 , 1999 skype: kowsik tel .697-911-079

Awatar użytkownika
dessum
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2011, 16:00
Multipla: 1,6 16V+gazBRC 1999r
Lokalizacja: Poznań

Re: witam z Poznania

#7 Post autor: dessum » 28 lut 2011, 21:14

Pamiętam z przejażdżki Multiplą w Polcarze, że była to nówka benzyna, ktoś ją kupił, pojeździł pół roku i zdecydował się sprzedać, by kupić diesla, taka podobno różnica w mocy silnika, ale nami kieruje teraz głównie ekonomia zakupu i eksploatacji...
0 x
tel. 600 374646

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: witam z Poznania

#8 Post autor: Darraz » 28 lut 2011, 21:54

Jeżdżąc autem z silnikiem JTD będę Cię namawiał na zakup diesla. Zapytaj "wujka google" co sądzi na temat tego motoru. Niedawno czytałem artykuł o najbardziej udanych silnikach i nie zdziwiłem się, że wśród nich znalazł się również JTD Fiata. Coś złego słyszałeś na temat żywotności tego silnika ??? Jeżeli przyjmiemy, że mamy zadbane egzemplarze pojazdów Fiat Multipla z róznymi silnikami to na pewno najdalej zajedziemy na JTD, potem na benzynie a na końcu będzie ten z instalacją LPG. Nie znaczy to, że uważam iż pomysł zakupu wersji benzyna+LPG jest jakiś jakimś niezbyt mądrym rozwiązaniem. Będziesz kupował auto używane i może okazać się, że trafisz na wymęczonego JTD z przebiegiem "niby" 150tys.km i nie będziesz zadowolony lub kupisz wóz z LPG, który ma naprawdę taki przebieg i przemierzysz nim stada kilometrów bez większych awarii. Podobnie jak kowsik twierdzę - jeżeli się już uprzesz na instalację LPG - żeby lepiej kupić benzynę i dopilnować "zagazowania" osobiście. Źle dobrane lub niechlujnie założone instalacje są powodem problemów a jak napisałeś - koszty mają znaczenie, możliwe jest też że sprzedający pozbywa się auta, bo z instalacją zaczynają siękłopoty. Ten silnik Fiata nie będzie tolerował pierwszej lepszej instalacji, którą mu się "wciśnie".
Miałem przed Multiplą Nexię z LPG - tamten silnik był bardzo tolerancyjny, chodził nawet lepiej na benzynie niż na gazie. Te silniki miały potem ciąg dalszy w Lanosach i nawet do nowego auta serwisy montowały instalacje LPG bez utraty gwarancji.
Policz sobie jaki jest udział diesli wśród posiadaczy Multipli na forum i zastanów się dlaczego aut z tymi silnikami jest najwięcej, choć w zakupie są ciut droższe.
Wydatki na paliwo też nie są przerażająco wysokie w porównaniu do wersji z LPG... Sprzęgło (moje się właśnie wymienia) jest faktycznie ciut droższe, kosztowna jest dwumasa i "padnięte" turbosprężarka - jeżeli jednak zdarzy się podczas eksploatacji wymienić je raz to drugi się raczej nie zdarzy (chyba, że kolejne 200 tys. się "wykula").
Jeżeli obawiasz się dźwięku diesla to zapraszam na przejażdżkę - będzie miłe zaskoczenie. Też takie przeżyłem, bo się obawiałem wnerwiającego klekotu (jak tylko się sprzęgło wymieni).

Cholerka, już 500 postów przekroczyłem, chyba muszę iść na odwyk jakiś...
0 x
tel. 691 780 705

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 84

Re: witam z Poznania

#9 Post autor: miszczu77 » 28 lut 2011, 21:55

Wiadomo, każdy będzie chwalił swoje, ja sobie na przykład diesla chwalę. Są to na pewno bardzo trwałe silniki i raczej bezawaryjne. Benzyna zamontowana w multipli jest podobno mało udaną konstrukcją. Moc jest podobna, natomiast moment obrotowy jest nieporównywalnie większy w dieslu. Dodatkowo stosunkowo łatwo jeszcze podnieść moc diesla.

W ciągu prawie dwóch lat jazdy nie przypominam sobie, żebym cokolwiek dołożył do silnika (nie licząc olejów, filtrów itp). Jedynie musiałem spawać miskę olejową po nieprzewidzianym zetknięciu z powierzchnią drogi. Nisko położona miska jest chyba główną wadą JTD, ale wiedząc o tym trzeba po prostu wyrobić sobie nawyk nie jeżdżenia po wielkich koleinach i omijania większych dziur.
0 x

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: witam z Poznania

#10 Post autor: Darraz » 28 lut 2011, 22:02

Jeszcze mi się przypomniało jeżeli chodzi o koszty - wymiana uszczelki pod głowicą w benzynie kosztuje a w JTD... to bardzo rzadki przypadek. Sporo opinii o Fiacie Multipla poczytać też można na portalu autocentrum:
http://www.autocentrum.pl/oceny/fiat/multipla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam użytkownicy oceniają auto następjąco (w skali 1-5):
- Multipla I - 4,34 (4,24 benzyna, 4,43 diesel)
- Multipla II - 3,88
Sporo też o apetycie na paliwo i usterkach, które się użytkownikom przyrafiają... ale i tak na naszym forum dowiecie się najwięcej.
0 x
tel. 691 780 705

ODPOWIEDZ