Obrazek

Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#1 Post autor: ksiazelech » 26 kwie 2016, 22:23

Dnia dzisiejszego zmobilizowałem się i przeszczepiłem od punciaka trybka. Obroty nieznacznie spadły i jest ciszej. Co do dynamiki to minimalnie słabszy. Jak zrobię testy na nowej piątce to dopiszę wartości ( dla porównania stara - nowa)
1 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

ochroniarz81
Posty: 1242
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
Multipla: M JET 120 2008
Gadu-Gadu: 7228824
Komunikator Tlen: 506-019-378
Lokalizacja: Oborniki
x 36

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#2 Post autor: ochroniarz81 » 26 kwie 2016, 23:19

szkoda że nie przełożyłem z punta a było tak blisko
0 x

Rakus1
Posty: 547
Rejestracja: 14 mar 2014, 15:29
Multipla: PB/LPG-103KM
x 9
Kontakt:

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#3 Post autor: Rakus1 » 27 kwie 2016, 08:20

ksiazelech pisze:Dnia dzisiejszego zmobilizowałem się i przeszczepiłem od punciaka trybka. Obroty nieznacznie spadły i jest ciszej. Co do dynamiki to minimalnie słabszy. Jak zrobię testy na nowej piątce to dopiszę wartości ( dla porównania stara - nowa)
Wytłumacz mi jedną rzecz tzn. Masz JTD a to diesel ma tzw. dłuższą piątkę to po co zmieniałeś/wymieniałeś :?:
0 x

ochroniarz81
Posty: 1242
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
Multipla: M JET 120 2008
Gadu-Gadu: 7228824
Komunikator Tlen: 506-019-378
Lokalizacja: Oborniki
x 36

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#4 Post autor: ochroniarz81 » 27 kwie 2016, 09:28

tak ma diesla jak byś ty do benzyny założył 5 od JDT też byś zyskał, a my dieslowy jak chcemy mieć dłuższą 5 to musimy ją wziąć z innego jdt z rodziny fiata
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#5 Post autor: ksiazelech » 27 kwie 2016, 11:45

Rakus1 pisze:
Wytłumacz mi jedną rzecz tzn. Masz JTD a to diesel ma tzw. dłuższą piątkę to po co zmieniałeś/wymieniałeś :?:
Jak jedziesz 120-140 to obroty są na poziomie 3000 i powyżej. Zbijając obroty zyskujesz niższe spalanie no i ciszę. Coś jeszcze by się znalazło. ;)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#6 Post autor: ksiazelech » 27 kwie 2016, 14:17

Rakus1 pisze:
Wytłumacz mi jedną rzecz tzn. Masz JTD a to diesel ma tzw. dłuższą piątkę to po co zmieniałeś/wymieniałeś :?:
Teraz zrozumiałem twoje pytanie. Seryjnie multipla w dieslu ma krótsze przełożenie na piątce i przez to dałem piątkę z innego fiata. Natomiast piątka seryjna z multipli w dieslu pasuje do multipli w benzynie (wtedy benzyniak ma dłuższą piątkę). Mam nadzieję że wyjaśniłem potroszce tą dłuuuuuuższą ........ ;)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#7 Post autor: samul2 » 27 kwie 2016, 16:11

Jaki jest sens dublowania tematów? Śmiało mogłeś pisać w istniejącym.
2 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#8 Post autor: ksiazelech » 3 maja 2016, 20:03

ksiazelech pisze:Dnia dzisiejszego zmobilizowałem się i przeszczepiłem od punciaka trybka. Obroty nieznacznie spadły i jest ciszej. Co do dynamiki to minimalnie słabszy. Jak zrobię testy na nowej piątce to dopiszę wartości ( dla porównania stara - nowa)
Podaję orientacyjnie prędkości obrotowe silnika: stara - nowa piątka
STARA NOWA
70km/h. 1600 - 1500
80km/h. 1825 - 1700
90km/h. 2050 - 1900
100km/h. 2275 - 2100
110km/h. 2500 - 2300
120km/h. 2725 - 2500
130km/h. 2950 - 2700
140km/h. 3175 - 2900
Do testów służyły moje oczy więc może w realu być troszkę inaczej.
1 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższy piąty bieg w mojej 1,9jtd

#9 Post autor: Tomashleezon » 1 lip 2016, 21:50

Szukam kogoś ze śląska, kto mógłby mi zmienić piąteczke w mojej Mulci 1.6.
Szukać trybka z Mulci JTD czy z Punto JTD?
0 x

ODPOWIEDZ