Obrazek

Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#21 Post autor: Brzózka » 20 wrz 2012, 19:58

rademenes pisze:Witam, orientuje sie ktoś czy Mućka ma w standardzie kable w tylnych drzwiach(u mnie nie ma tam głośników zastanawiam się nad instalacją)?
Wygląda na to, że poprzedniemu właścicielowi spodobały się tylne głośniki. Multipla fabrycznie była wyposażona w zestaw radiowy z kompletem sześciu głośników, dwa twiterki w przednich słupkach i po parze na każde drzwi. Może głośniki nie powalały jakością, ale były....
Okablowanie powinno tam być, no chyba, że poprzednik zabrał razem z głośnikami, bo oryginalne głośniki miały przyłącze na kostkach.
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Wentylator a silnik ?

#22 Post autor: Pepcio » 23 wrz 2012, 08:01

Endriu Tosterowski pisze:A dlaczego plujesz na Sony ? Ja mam model CDX- GT 540 UI . Zapodałem do tego wzmacniacz Soling SL 808 ale jako suba go używam . Tylko jeszcze głośniki muszę powymieniać bo trochę słabe mam. I Sony jest git !!! Tylko że trochę zmieniliśmy temat bo miało być o wentylatorku ...
Dla jednego git, dla drugiego shit.
Niestety rynek car-audio zszedł na psy, większość markowych firm miała w swojej ofercie po kilka dobrych radyjek w tym też Sony, ale od pewnego czasu rządzi cena, a jakość to coś , gdzieś tam po drodze.
Sony ma niezły design, ale 95 % modeli jest po prostu słaba, grają bardzo przeciętnie i tyle, płytki bas, przejaskrawione średnie i wysokie tony. W porównaniu z konkurencją czyli przykładowo Pioneerem, Alpine czy nawet Blaupunktem jest słabo.
Oczywiście dużo zależy czego oczekujemy od muzyki w samochodzie :)
Jeśli Tobie to wystarcza to BDB, są jednak tacy dla których to ,,zwykłe'' granie to za mało :mrgreen:
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#23 Post autor: Pepcio » 23 wrz 2012, 08:04

kociewie pisze:Będzie, będzie.
Ja tak szykuję się do rozwiniecia tej modyfikacji z podłączeniem, gdyż fajnie jest wyjąć pod domem kluczyk i nie mysłeć o światłach, a ani o radiu (oczywiście, przesiadając się w inne auto najczęściej jeżdżę bez świateł ;) )
Mam zamiar dorobić przełącznuik, którym będę włączał sobie prąd podczas postoju.
A więc na codzień - standard kluczykowy, natomist jak będzie potrzeba - robię pstryk i jest prąd w radiu ;)

Co do radyjka to przed moimi drzwiami jest kurier z modelem JVC KD-R422 (zielone podświetlenie).
CD, Mp3, USB, AUX (przydatny jak podłączam dzieciakom netbooka i oglądają bajki w dłuższych trasach).

Fabrycznie instalacja oferuje ,,takie cuda'', przekręcasz klucz radio gra, wyciągasz przestaje. Oczywiście ma to swoje minusy w postaci tego, że jak chcemy posłuchać muzyki na postoju to musimy włączyć zapłon.
Nie zmienia to faktu, że prawidłowo podłączone radio w Fiacie tak właśnie powinno się zachowywać :)
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#24 Post autor: Pepcio » 23 wrz 2012, 08:32

Przy okazji wątku o radiach dodam coś od siebie.
Wielu z Was chce poprawić dźwięk fabrycznego zestawu w Multipli.
Z moich doświadczeń wynika jednoznacznie, iż fabryczne głośniki są całkiem dobre pod zasilanie samym radiem, i wydawanie pieniędzy na inne czasami markowe zestawy to nie do końca udany interes.
Fabryczne głośniki są przygotowane do współpracy z samym radiem czyli do słabych końcówek mocy, stąd membrany są papierowe, a głośniki nie mają ,,pierdylion'' Watt, ale to wszystko jest celowe.
Radio nawet najlepsze ma do zaoferowania maksimum 4 x 24-26 W na kanał RMS czyli rzeczywistej mocy, a nie wydumki marketingowej 1000 W P.M.P.O itp.
Zakładając, że fabryczne głośniki są sprawne zwykle grają przyzwoicie oferując w miarę głęboki bas i jako takie tony średnie i wysokie.
Efekt ,,charczenia'' głośników to nie wina ich samych tylko ułomność wzmacniaczy mocy w radioodbiornikach które to przy większym odkręceniu zaczynają podawać na głośniki przesterowane napięcie powodując charczenie itp.
Swego czasu bawiłem się dość sporo (amatorsko) w rozbudowę car audio w kilku samochodach, pamiętam kiedy markowe głośniki ( w tym przypadku JBL) posiadały w instrukcji montażu informację na ten temat.
Mówiąc krótko - chcecie lepszego grania w Multipli, zadbajcie o dobry stan fabrycznych głośników. Jeśli już decydujecie się na wymianę na inne, dobrze jest dobrać takie które są odpowiednie pod zasilanie samym radiem (producenci często posiadają takie serie dla osób które nie planują rozbudowy o wzmacniacze).
Jeśli na prawdę cenicie sobie dźwięk to nie obędzie się bez:
- wygłuszenia drzwi
- wymiany przewodów głośnikowych
- montażu dobrego zestawu z przodu (tył pomijam celowo)
- montażu subwofera
- montażu wzmacniacza mocy

W takim przypadku polecam omijać szerokim łukiem wszelkiej maści chińskie wydumki, często lepiej jest kupić nawet używany, ale markowy wzmacniacz czy też głośniki niż sugerując się reklamami nowe ,,lśniące'' i przy okazji G..... warte badziewie :)
Jeśli planujecie rozbudowę zestawu kupcie dobre radio, dobre znaczy się posiadające dobry przedzwacniacz, wyjścia rca oraz dobrą korekcję dźwięku wraz z procesorem dźwięku.
Warto poczytać przed zakupem co jest warte uwagi. Większoś nawet markowych radyjek które grają przyzwoicie bez wzmacniacza, niestety po rozbudowie zestawu nie radzą sobie dobrze siejąć różnego rodzaju zakłócenia i szumy (dodatkowy wzmacniacz wzmacnia wszystko czyli muzykę, ale i szumy które generują słabej jakości radia)

Pozdrawiam.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#25 Post autor: kacfil » 23 wrz 2012, 09:35

Fabrycznie instalacja oferuje ,,takie cuda'', przekręcasz klucz radio gra, wyciągasz przestaje. Oczywiście ma to swoje minusy w postaci tego, że jak chcemy posłuchać muzyki na postoju to musimy włączyć zapłon.
Moje radio działa bez zapłonu i jednocześnie wyłącza się kluczykiem.
0 x

Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#26 Post autor: malymaly » 23 wrz 2012, 12:28

Wygłuszenie Mulci chyba nie jest łatwe i w ogóle możliwe chyba:) Wąskie drzwi, goła blacha, aerodynamika i silnik (JTD), który cichy nie jest. Fakt głośniki firmowe nie są złe ale z tym radiem (w Astrze miałem lepsze) jakoś, dźwięk nie jest harmonijny:)
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#27 Post autor: Pepcio » 23 wrz 2012, 17:10

malymaly pisze:Wygłuszenie Mulci chyba nie jest łatwe i w ogóle możliwe chyba:) Wąskie drzwi, goła blacha, aerodynamika i silnik (JTD), który cichy nie jest. Fakt głośniki firmowe nie są złe ale z tym radiem (w Astrze miałem lepsze) jakoś, dźwięk nie jest harmonijny:)
Jeśli piszesz o Astrze F to tam akurat fabryczne audio daje radę, samo radio było ,,takie sobie'', ale głośniki grały BDB (miałem kombi :) )
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#28 Post autor: malymaly » 23 wrz 2012, 18:46

Akurat Astra G ale też kombi:) Firmowe radyjko VDO i głośniki na prawdę były genialne. Fiat ma jednak gorszy zestaw. Ale to już wyskoczyliśmy z tematu:D więc trochę nawiążę do niego... kiedyś miałem Pioneera i JVC nie wiem jak teraz ich tańsze modele ale kiedyś to była klasa, więc polecam.
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#29 Post autor: Pepcio » 24 wrz 2012, 06:35

malymaly pisze:Akurat Astra G ale też kombi:) Firmowe radyjko VDO i głośniki na prawdę były genialne. Fiat ma jednak gorszy zestaw. Ale to już wyskoczyliśmy z tematu:D więc trochę nawiążę do niego... kiedyś miałem Pioneera i JVC nie wiem jak teraz ich tańsze modele ale kiedyś to była klasa, więc polecam.
Kiedyś mieliśmy inną erę w tej dziedzinie, pamiętne czasy ,,delfnków'' Pioneera, radyjek z serji SH i EXAD JVC, to były na prawdę dobre sprzęty. Teraz 95 % tego typu wynalazków na rynku to marketingowe wydumki.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
mariuszsosnowiec
Posty: 217
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:00
Multipla: Wcześniej Mk1 benz, bixenon
Skype: m.m.jackowscy
Lokalizacja: Śląsk - Sosnowiec

Re: Radio - jakie kupić, jak podłączyć ?

#30 Post autor: mariuszsosnowiec » 2 sty 2013, 18:32

Ja troszkę zajmuję się sprzętem Car - Audio i powiem, że "KAŻDE AUTO MOŻNA WYGŁUSZYĆ", jednakże stwierdzę, że na mulcię wyszło około 12Kg masy bitumicznej - gra aż miło i przy zamkniętych oknach praktycznie nic nie słychać (kilku klubowiczów potwierdzi, że u nas zrywa papę z dachu po podkręceniu volume).
Podstawa - przy używanym aucie (i nie tylko) podstawa to wygłuszenie plastików.
Potem wytłumiamy, kładziemy nową instalację, montujemy radio, głośniki i filtry.
Do wytłumienia bebeszymy wszystko, a wytłumiamy nawet linki i cięgna w drzwiach!!!
Dla większych wrażeń wzmacniacze, kondensatory, zmieniamy alternator, dodatkowy akumulator, wydajna przetwornica zewnętrzego źródła zasilania (na postoju) i co tam jeszcze tylko ktoś chce.
Pepcio ma w pełni rację, że zapominamy już o czasach "delfinków" (one ogarniały temat) - teraz większość sprzętu to marketówy i radia praktycznie niefiltrowane bez dobrych procesorów dźwięku.
Pamiętajcie - po instalacji NAJWAŻNIEJSZE ZARAZ PO ZABEZPIECZENIU ZWARCIOWYM JEST PROFESIONALNA KALIBRACJA SYSTEMU - inaczej mając nawet sprzęt za kilka tysi zagra jak z LIDL'a.
0 x
Potrzebujesz pomocy, a jesteś w mojej okolicy, pomogę:
holowanie, kawa, herbata, internet, pomoc na miejscu awarii.
tel.: 509 030 038

ODPOWIEDZ