Obrazek

SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Enzoo
Posty: 16
Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:19
Multipla: mam nadzieję, że kiedyś..
Lokalizacja: Północna Wielkopolska

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#11 Post autor: Enzoo » 10 maja 2012, 14:39

Dobrze wyczułeś, nie mierzę za wysoko :) Moje nowe auto ma wozić żonę do pracy (2 km) i raz w miesiącu wypad całą rodziną (5 osób + bagaż) gdzieś dalej. Przy dużej rodzinie trzeba się nagimnastykować z kasą i dlatego zależy mi też żeby za dużo wachy nie schodziło (tak do 10l).
Reasumując chodzi o moc pomiędzy 115-130 KM i silniczek taki nie za duży, bo jak jest pełno pod maską, to robię się nieśmiały. Dlatego poj. 1.8 będzie myślę dla Multipli optymalna. Tylko czemu człowiek musi kombinować za konstruktorów?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2012, 15:01 przez Enzoo, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#12 Post autor: samul2 » 10 maja 2012, 14:47

No to z 1,8 swap będzie raczej banalnie prosty. No masz rację przy 20V będzie trochę więcej pod maską ;) , jednak co do spalania to bedzie porównywalne z 1,8. Powodzenia, kolejna odmiana by się przydała.
0 x

Enzoo
Posty: 16
Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:19
Multipla: mam nadzieję, że kiedyś..
Lokalizacja: Północna Wielkopolska

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#13 Post autor: Enzoo » 10 maja 2012, 15:10

Rozumiem, że mówisz o Marei 1.8 113 KM. A czy polecasz coś z nowszych roczników? Powiedzmy silnik z 2003-04r. Nie znam się jeszcze na Fiatach.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#14 Post autor: samul2 » 10 maja 2012, 15:17

Niestety w nowszych rocznikach go nie znajdziesz. To już zabytek jest. W wersji ze zmieniaczem najdłużej chyba siedział w Lybrze , Punto HGT,Stilo i Barchettcie. Zresztą nie wiem jakie masz kryteria co do rocznika.(a doczytałem 2003-4)
0 x

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#15 Post autor: Brzózka » 12 maja 2012, 07:21

Czy nie lepiej kupić mućkę z silnikiem diesla 1.9, podnieść moc dajmy na te 150KM i jak Ci tak bardzo zależy na gazie(bo z tego co przeczytałem wcześniej, chcesz trochę zaoszczędzić na paliwie) po prostu ją zagazować, koszt takiej inwestycji i włożona praca na pewno dużo mniejsza niż kupno nowego serca z podzespołem i przekładka.

Enzoo napisał:
Reasumując chodzi o moc pomiędzy 115-130 KM i silniczek taki nie za duży, bo jak jest pełno pod maską, to robię się nieśmiały. Dlatego poj. 1.8 będzie myślę dla Multipli optymalna. Tylko czemu człowiek musi kombinować za konstruktorów?

Teraz pytanie:
czy jest sens bawić się w przekładkę silnika, by uzyskać moc rzędu 115~130KM. Taką moc spokojnie uzyskasz na silniku 1.9 JTD a koszt eksploatacji wyjdzie Cię jak zagazowany benzyniak, wiem to ze swojego doświadczenia(poprzednia mućka 1.6 zagazowana)
Moim zdaniem miałoby to sens w przypadku, gdybyś chciał uzyskać moc tak jak ma Tomek Samul, lub Multipla GT.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#16 Post autor: samul2 » 12 maja 2012, 08:03

A może tu nie chodzi o sens? ;) Jakby wszystko było sensowne, to życie byłoby beznadziejnie nudne(nie byłoby Multipli JTD 16V i 2,0/20VT). Może koledze chodzi o posiadanie czegoś , czego u kogo innego nie ma. Fakt faktem z 1,8 w porównaniu do 1,6 szału niema i korzyści będą raczej mało zauważalne.Gazowanie diesla też nie ma sensu, bo koszty instalacji w porównaniu z oszczędnościami są w przypadku małych przebiegów żadne. Dlatego ja sugerowałem 2,0/20V . Robota ta sama praktycznie co w 1,8 i spalanie podobne, ale różnica w jeździe kolosalna.Kolega pisał wyraźnie, że diesla nie chce ,to nie ma co nalegać.
0 x

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#17 Post autor: Brzózka » 12 maja 2012, 08:12

Oczywiście Tomku, masz absolutną rację. W każdym z nas drzemie jakaś indywidualność i jeśli kolega Enzoo ma ochotę i możliwości, by zabawić się w przekładkę silnika, to z mej strony życzę mu powodzenia i samych sukcesów, ale jeśli chodzi o mój punkt widzenia to osobiście bym się w to nie bawił. Podałem również za przykład Twój i GT, jeśli już się bawić w przekładkę to na całego :)
0 x

MultiplaGT
Posty: 237
Rejestracja: 24 maja 2010, 08:26
Multipla: tak

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#18 Post autor: MultiplaGT » 12 maja 2012, 09:17

samul2 pisze:A może tu nie chodzi o sens? ;) Jakby wszystko było sensowne, to życie byłoby beznadziejnie nudne(nie byłoby Multipli JTD 16V i 2,0/20VT). Może koledze chodzi o posiadanie czegoś , czego u kogo innego nie ma. Fakt faktem z 1,8 w porównaniu do 1,6 szału niema i korzyści będą raczej mało zauważalne.Gazowanie diesla też nie ma sensu, bo koszty instalacji w porównaniu z oszczędnościami są w przypadku małych przebiegów żadne. Dlatego ja sugerowałem 2,0/20V . Robota ta sama praktycznie co w 1,8 i spalanie podobne, ale różnica w jeździe kolosalna.Kolega pisał wyraźnie, że diesla nie chce ,to nie ma co nalegać.

Hejko :)

A jak to wygląda z punktu widzenia Experta z tymi "nowymi" jednostkami Fiata,Lanci,Alfy 1,4T 120-170KM i 1,7 235KM??
Fizycznie, wagaowo bardzo kompaktowe i może by nie trzeba zbytnio czarowac by taki silniczek wrzucic. Bo ten mój zespół napędowy to wielkie bydle jednak ;)

A co do spalania, to teraz u mnie nie jest wielkim wyczynem zejść do spalania sporo niższego niż przy poprzednim silniku 1,6 :) Także , ciekawe jak by to było przy 1,4T. Niby 170KM ale tez mógł by się meczyć by rozpędzić muckę ;)

A co do głównego tematu. Enzoo, jeśli masz możliwość załatwienia sobie tych wszystkich gratów w mega mega promocyjnej cenie to nie ma się co rozterkować i wrzucaj do mulpy. Zaś jeśli ma to trochę kosztować, to wydaje mi się że gra nie warta świeczki.
Może Samul sie wypowie potem coś o tych 1,4T , 1,7T i może to wtedy warto wziąść pod uwage.
A jak okaże się że lipa to widzę też tak jak Samul idealna jednostkę... 2.0 20V :)

O zobacz jaki ładny Dafca :)

http://otomoto.pl/fiat-bravo-hgt-C24155180.html

Na spokojnie sobie wszystko przekładasz, co zostanie to sprzedajesz na częśći, albo w ogóle wrzucasz silnik z multipli i sprzedajesz dalej jako 1,6 :)

Albo kukasz na zachodnich portalach giełdowych , gdzie jeszcze taniej :)

poozdroffka
0 x

Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:45
Multipla: BiPower, 90KM, 2002
Komunikator Tlen: hombre77
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#19 Post autor: hombre77 » 12 maja 2012, 09:41

Co do diesla: są osoby, dla których ten typ napędu nie istnieje w pojazdach osobowych z kilku powodów - ja się do takich zaliczam. Kolega Enzoo pewnie też.

Co do Swapa? Ja się przy kupnie Multipli zastanawiałem nad silnikiem 2.0 20V, ale podobno ich wadą jest smarowanie. Czy na swappa do Mulci podszedłby jakiś 2.0 16V?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 12:17 przez hombre77, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
CNG paliwo przyszłości
Obrazek

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

#20 Post autor: samul2 » 12 maja 2012, 09:42

MultiplaGT pisze:

Hejko :)

A jak to wygląda z punktu widzenia Experta z tymi "nowymi" jednostkami Fiata,Lanci,Alfy 1,4T 120-170KM i 1,7 235KM??
Po raz kolejny wyczuwam sarkazm, ale przemilczę to. ;) Jeżeli chodzi o Twoje pytanie , to mechanicznie z tymi silnikami , da się ogarnąć. Gorzej z elektryką ze względu na obecność body. Z prostą elektryką mieliście problem, a tu już wyższa szkoła jazdy by była. Wyjściem by było jakieś stand-alone. Jednak powiem tak - te wszystkie wyżyłowane małe silniczki palą jak cholera.Spalanie w Bravo T-Jecie po mieście może przyprawić o zawrót głowy. Down-sizing i ekologia to tylko ściema i chwyt marketingowy. Paradoksalnie mniej wysilony wiekszy silnik pali w ekstremalnych warunkach mniej od małego wyśrubowanego. Jest takie powiedzenie - nic nie zastąpi pojemności skokowej chyba ,że.... większa pojemność.Podam konkretny przykład- raz jechałem do Bielska na szkolenie Fiatem Qubo 1,3MJ i spalanie średnie pokazał 6,8l/100 , a raz Stilo Multiwagon 1,9 MJ i w tym wyszło 6,3l/100.Nie wspomnę,że Qubo jazda była beznadziejna- muł niesamowity. Mały silniczek ,a zechlał więcej.Wszystko dlatego, że aby dotrzymac kroku większemu, trzeba go cisnąć. O braku nadwyżki mocy nie ma co wspominać.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2012, 10:22 przez samul2, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

ODPOWIEDZ