Strona 1 z 3

SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 6 lut 2012, 11:46
autor: Enzoo
Witam,
nie mam jeszcze Multipli, ale następne auto które nabędę (a biorę Multiplę poważnie pod uwagę) będzie jeździło na gaz. Ze względu na zdrowie psychiczne nie chciałbym przesiadać się z 2.0 diesla, którym jeżdżę teraz, na zagazowaną benzynę 1.6.
Dlatego mam takie pytanie: czy jest możliwość przekładki jakiegoś sensownego silnika fiatowskiego o pojemności 1.8 czy 2.0 do Multipli. Czy będzie trzeba przełożyć również skrzynię biegów? Czy skrzynie biegów są ogólnie w Multiplach awaryjne?
Silnik ten musi jeszcze spełniać jeden warunek - dobrze znosić LPG.

A jak się w ogóle sprawują benzyniaki fiata? Wiem, że JTD są w miarę bezawaryjne, ale o benzynach nie znam opinii. Tylko szczerze proszę :)

Pozdrawiam - Enzoo

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 6 lut 2012, 15:07
autor: kacfil
Oj jest, myślę, że Ci mocy nie braknie :) http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
Skrzynię też raczej lepiej jest przełożyć, bo są słabe. Psują się mechanizmy różnicowe i inne rzeczy. 1.6 to chyba tylko na uszczelkę pod głowicą trochę narzeka. Z gazem trzeba uważać, żeby nie zaoszczędzić za bardzo :(
Ja miałem poprzednio uno 1,4 z gazem. Zakładałem gaz przy 70 tys a potem przez 120 tys km. żadnych problemów. W sumie silnik miał 190 tys i chodził jak nowy.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 13:24
autor: Enzoo
Nie, ta przeróbka, to nie dla mnie. Ja nie mam tyle czasu, ani kasy na takie cudowanie. Zresztą to diesel. Mnie chodzi o zwykłą eksploatację.
Nie jeździłem Multiplą z benzyną 1.6, ale to według mojej wiedzy za mały silnik i zanim zdecyduję się na Multiplę, to chciałbym sprawdzić, czy da się do niej w miarę bezproblemowo wstawić jakąś fiatowską benzynę 1.8 lub 2.0, a potem ją zagazować.
Diesla już nie chcę. Era diesli w osobówkach się kończy.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 15:41
autor: kacfil
Ale link był przecież do benzyny wyciągniętej z coupe ? Podałem go jako przykład że da się założyć 2 litrowy silnik. 1.6 jest rzeczywiście trochę za słabe do szybkiej jazdy. Wystarczy żeby się turlać. Aczkolwiek w marei całkiem sobie radził.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 15:45
autor: Enzoo
Benzyny? To co tam robi turbina?

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 16:41
autor: kacfil
Oj nie dokładnie czytałeś. Do benzyny turbo jak znalazł, nawet lepsze efekty niż w dieslu. Na większe obroty się wkręca.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 17:38
autor: sintesi
Ja mam 1.6 i ... brakuje nieco mocy (nawet mojej żonie, która wcześniej jeździła Nissanem Sunny 1.6 - tylko jej brakuje też mocy w 2.0 TDI (red DI) VW ;) ). Była teoria przekładki jakiegoś 2.0 VT ;) dzięki filmikom Jacka, jednak odstraszył mnie konsekwencjami późniejszymi. Poza tym u nas auto MUSI chodzić na LPG. Aczkolwiek ze swapa silnika nie mam zamiaru do końca rezygnować ;) Co do skrzyni, to żona (ona jeździ autem), to uznała, że 6 biegów byłoby optymalne.... A motór ;)... jestem za większym, niż 1.6, bo to (nawet na sekwencji) jest za mało na ta budę :( Przerażają mnie niestety koszta, a szkoda, że Fiat nie pomyślał o silniku na poziomie 1.8 lub 2.0 ;) wszelkie przekładki konsultuję na bieżąco z kuzynem-mechanikiem ;)

PS. I póki co raczej bez turbo myślę ;)

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 lut 2012, 20:05
autor: miszczu77
Koszty nie muszą być takie wielkie, bardziej potrzebne są umiejętności. Niestety jedynymi osobami, które wymieniły silniki na mocniejsze, są Samul i MultiplaGT.
W związku z tym przy wymianie trzeba by doświadczalnie dobierać poszczególne podzespoły, żeby pasowały, bo nie ma za bardzo gotowych przykładów przeróbek.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 maja 2012, 12:11
autor: Enzoo
Interesuje mnie jakiś silnik o poj. 1.8. Chciałbym kupić benzynową Multiplę z uszkodzonym silnikiem oraz jakiegoś Fiata Marea 1.8 113 KM albo Brawo, ala Anglik z silnikim 1.8, i zrobić Swap-a.

http://www.mareaclubpolska.pl/viewtopic ... light=swap

Marea miała montowane te same silniki 1.6 co Multipla dlatego sądzę, że rozstaw łap powinien być ten sam. Tylko, że to już leciwe auta, a wolałbym silnik nie starszy niż powiedzmy osiem lat.

Z fiatem Bravo jest lepiej jeśli chodzi o rocznik, tylko nie wiem jak tam jest z rozstawem łap, no Bravo ma ponad 130 KM, a to już wzrost mocy o 30%. Wtedy trzeba by pomyśleć o hamulcach, skrzyni...

Nie wiem jak wygląda podpięcie silnika z innego Fiata pod zegary i czujniki Multipli?

Przyznam, że trochę zaczynam się martwić czy da się dobrać jakiś benzynowy silnik do Multipli tak żeby to miało ręce i nogi. Wiem, że większość poleca 1.9 JTD, ale nie chcę diesla.

Re: SWAP - przekładka silnika benzynowego 1.6

: 10 maja 2012, 14:02
autor: samul2
Jeżeli chodzi o silnik 1,8 /130KM to lepiej sobie go odpuść.W odróznieniu do 115KM jest wyposażony w wariator faz, którego trwałość jest strasznie niska. Jego awarię można poznać po tym , że silnik chodzi jak traktor. Razem z rozrządem kosztuje ładnych parę złociszy i trzeba go często wymieniać.Mogę Ci podpowiedzieć ,że takie modele jak : Multipla, Bravo/va , Marea, Coupe, Alfa 147/156, Lancia Lybra mają wspólne punkty bazowe mocowania zespołu napedowego tzn , że ich zespoły napędowe będą pasować do mocowań w nadwoziu. Nie przesadzaj z tymi hamulcami przy 130KM. To nie jest jakaś porażająca moc w tej chwili. Dodam , że np Bravo z tym silnikiem nie ma większych hamulców niż Multipla. Zabawa i problemy na pewno zaczną się tak jak u mnie pow 190-200KM. Jedyny rozsądny i w miarę nowoczesny silnik jaki mógłbym Ci zasugerować , to 2,0/20V 145-155KM. Nie wiem tylko czy ten w wersji z kolektorem wyposażonym w V.I.S zmieści się pod garbem podszybia, ale sądzę ,ze da radę. Kolejna rada ,to nie wypruwaj oryginalnej elektryki. Wszystko prawie zostawiasz, łącznie z oryginalnymi zegarami. Cała sztuka polega na wszczepieniu wiązki swapowanego silnika w wiązkę pokładową. Ja tak zrobiłem i wszystko wygląda jak fabryczne, żadnego "druciarstwa".Można tak zrobić z dowolnym silnikiem. Jednak radzę 1,8/130KM i alfowskiego Twinsparka skreślić z potencjalnej listy. 2,0/20V można kupić bardzo tanio i daje frajdę z jazdy nie wspominając o brzmieniu. Widzę ,że wysoko nie mierzysz także wersji z turbiną nie proponuję.

PS. Trochę strach o czymś szybkim tu pisać, ale staram się tylko podpowiedzieć. ;) Jak masz jeszcze jakieś pytania to nie krepuj się.