a może inna modyfikacja?

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jendrula65
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 251 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 68

Re: a może inna modyfikacja?

#31 Post autor: Jendrula65 » 10 sie 2012, 21:31

Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Obecnie jest Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r.

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2035
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 49

Re: a może inna modyfikacja?

#32 Post autor: kacfil » 10 sie 2012, 22:38

Wtryski ważniejsze, poczytaj http://www.multipla.fora.pl/porady-co-j ... ,4714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#33 Post autor: Pepcio » 11 sie 2012, 05:55

Jendrula65 pisze:Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.
Termostat owszem ważny, ale bardzej zimą niż latem.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#34 Post autor: Pepcio » 11 sie 2012, 06:04

malymaly pisze:No w tygodniu to nawet krótsze trasy robię :D tzw wokół komina. W weekend trasa. Komputer przy ostatnim tankowaniu pokazał 7,2 w realu równe 8L. To już mam wymieniać wtryski? 150tyś przejechane choć może i więcej, we fiacie nie umieli potwierdzić przebiegu, ale wnętrze potwierdzało niski tzn taki przebieg.
Takie ,,rozjazdy'' we wskazaniach pomiędzy kompem, a tankowaniem mówią o zużyciu wtrysków. Centrala wtryskowa koryguje braki tzw. korekcjami na wtryskach i samochód będzie przeważnie pracował w miarę poprawnie, ba nawet może mieć większą moc i Nm niż taki z nowymi (wtryski przelewają) ponieważ na każdy cykl pracy przypada więcej paliwa z przelewających wtrysków niż powinno. Miałem tak w Cromie, soft robiony na takich wtryskach pokazał 186 KM i 413 Nm, po wymianie wtrysków moc prawie taka sama czyli 185 KM ale NM 376.
Trzeba było ,,podszlifować'' program.
Tak czy siak, 0,8 l to spora różnica, sprawny układ powinien pokazywać +/- 0,1/0,2 max :)
Po wymianie w Cromie wtryskiwaczy tankowanie pokrywa mi się ze wskazaniami komputera w granicach setki.
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia, przeważnie pomaga. Raczej nie będą zużyte lub uszkodzone mechanicznie tylko zasyfione i problemy gotowe.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2035
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 49

Re: a może inna modyfikacja?

#35 Post autor: kacfil » 11 sie 2012, 12:44

Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#36 Post autor: Pepcio » 11 sie 2012, 18:59

kacfil pisze:
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?
Jeśli się na to zdecydujesz, polecam sprawdzoną firmę w Piekarach Śląskich - http://www.bosch-adamczyk.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2035
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 49

Re: a może inna modyfikacja?

#37 Post autor: kacfil » 12 sie 2012, 01:45

Właśnie o sprawdzoną firmę mi chodziło. Dzięki.
0 x

Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:45
Multipla: BiPower, 90KM, 2002
Komunikator Tlen: hombre77
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: a może inna modyfikacja?

#38 Post autor: hombre77 » 14 sie 2012, 14:08

A widzę, że kolego licyn już założył konto na motostacie.

Co do stylu jazdy, to spalanie zależy od stylu jazdy przy każdym rodzaju paliwa. Powiem tylko, że z mojego doświadczenia to bardziej styl odbija się na samochodach, które mają naddatek mocy. Jednym słowem mocny silnik, można więcej zaoszczędzić stosując ecodriving.
0 x
CNG paliwo przyszłości
Obrazek

kociewie
x 4

Re: a może inna modyfikacja?

#39 Post autor: kociewie » 14 sie 2012, 14:54

Małe rozważania na temat tzw. eco-drivingu:
Ja przez eco-driving po drodze na zlot zarobiłem stówkę ;)))
Zza zakrętu wyskoczyła tablica z obszarem zabudowanym i nie udało się wyhamować silnikiem poniżej 60-ciu, bo tuż za nią był fotofadar (a tuż za nim pies z suszarką, ale on już nie zaliczył brania).
Dałem sobie spokój z hamowaniem silnikiem...

A jak wymieniłem termostat to i latem spalanie spadło. Może lepiej wyczułem auto, a może i latem termostat ma tu os do powiedzenia.
0 x

ODPOWIEDZ