Obrazek

a może inna modyfikacja?

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tazz67
Posty: 376
Rejestracja: 13 sty 2010, 07:27
Multipla: JTD 105 KM 2000
Lokalizacja: Barcin
x 4

Re: a może inna modyfikacja?

#21 Post autor: tazz67 » 8 sie 2012, 06:22

Niestety w Bydgoszczy stacja CNG nie jest dostępna dla zwykłych śmiertelników, więc stacje masz w Gdyni i w Inowrocławiu. Jest dodatkowe rozwiązanie: przydomowa stacja CNG - sprężarka. Można ją stosować w domku jednorodzinnym, gdy masz gaz ziemny, tankowanie tzw. długie (w nocy do 8 godz.). Problem jest ją dostać, w Polsce trudno, w Niemczech łatwiej, jednak kosztuje ponad 3000 EU.
0 x
tel: 602438775 - Fred

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: a może inna modyfikacja?

#22 Post autor: Brzózka » 9 sie 2012, 07:41

Pytanie: jak długo chcesz pojeździć tym autem? rok, dwa, trzy? Z opisu wynika, że masz rocznik auta '99 to nie najmłodsze auto, by zakładać instalację. Warto i o tym pomyśleć zanim założysz LPG.
0 x

Awatar użytkownika
wojtus
Posty: 1892
Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
Gadu-Gadu: 6164368
Lokalizacja: Nowe, kuj-pom

Re: a może inna modyfikacja?

#23 Post autor: wojtus » 9 sie 2012, 07:57

Instalacja LPG założona, a autem pewnie pojeżdżę kilka lat nawet jeśli już swoje kilka autko ma. Jak wcześniej pisałem do samej pracy i z powrotem, żona robi ok 100km dziennie, więc instalacja zwróci się po jakimś czasie.
0 x
Obrazek
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#24 Post autor: Pepcio » 10 sie 2012, 07:46

Piterson pisze:Co do spalania, to troszkę się wypowiem.
Jako że dużo ( naprawdę dużo) kilometrów robię, to mogę ocenić jakość paliwa i w związku z tym spalanie.
Najgorsze paliwo ( diesel) jest na stacji Orlen - spalanie około 7,5 - 8,5
Paliwo z Aralu ( BP) spalanie rzędu 6,8 - 7,2
Paliwo z Netto / Auchan/ Tesco spalanie rzędu 7,8 - 8,5 , ale tam też jest najtańsze paliwo ( omijam szerokim łukiem te stacje)
Paliwo na Lotosie - 6,6 - 7,4
Paliwo na Lukoil - 6,4 - 7,2

Teraz zagranica
Niemiecki Aral - 5,8 - 6,2
Francuskie podobnie jak nasz Orlen, słaba jakość
Holandia - nazwy stacji nie zapamiętalem - 6,4 - 7,0

Najmniej mi spalił samochód jadąc na autostradzie po niemczech z włączonym tempomatem 110 km - spalanie zeszło do 4,8 litra ( ale to na autostradzie przy stałej prędkości)

Wszystkie podane spalania to cykl mieszany miasto + trasa, z przewagą autostrad, średnia prędkość po autostradach 130-140 km.

Osobiście tankuję najczęściej na Orlenie i złego słowa nie powiem. Owszem różnice w jakości paliwa mogą wynikać z faktu, iż stacje Orlena są częściowo ajencyjne, więc jeśli masz w swojej okolicy stację której właściciel to ,,cwaniak'' możesz odczuć to na kieszeni.
Z mojego doświadczenia z dieslami (mam teraz drugiego Jtd-ka, miałem TDi, mam DCi w aucie żony) wynika, iż na spalanie największy wpływ ma styl jazdy, a nie jakość paliwa. Czego by nie pisać ostatnimi czasy ta jakość jest w miarę równa na różnych stacjach.
Moja Croma spala średnio w cyklu mieszanym ze sporą przewagą typowego miasta w przedziale 6,4-6,9 l/100, a lekkiej nogi nie mam. Na trasie spokojnie schodzę w okolice 5,1 l, przy ostrym bucie na autostradzie (przedział 190/220 km/h) wciąga około 9 l, ale w sumie raz mi się zdarzyło odstawić taki hardcor.
Dieslem trzeba nauczyć się jeździć, zwłaszcza jeśli ktoś przesiada się z PB, właściwy styl jazdy ma większe znaczenie , niż doszukiwanie się różnic w jakości paliwa.

Pozdrawiam.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Piterson
Posty: 537
Rejestracja: 3 cze 2011, 21:44
Multipla: 1,9 jtd
Lokalizacja: Słubice

Re: a może inna modyfikacja?

#25 Post autor: Piterson » 10 sie 2012, 08:51

Będę musiał delikatniej wyjeżdżać z Orlenu ;)
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#26 Post autor: Pepcio » 10 sie 2012, 09:12

Piterson pisze:Będę musiał delikatniej wyjeżdżać z Orlenu ;)
Wiesz, bez urazy, ale podawanie wartości porównawczych na zasadzie :
Orlen 7,1-7,5
BP -6,7-6,9
itp, w zasadzie nie mówi niczego.
Jeśli mamy oceniać jakość paliwa na poszczególnych stacjach to trzeba by zadbać o jednakowe warunki pomiaru czyli w skrócie:
- Idealnie te same warunki pogodowe
- Idealnie te same ciśnienie w ogumieniu
- Idealnie taka sama trasa
- Idealnie taka sama ilość zatankowanego paliwa, w tej samej temperaturze itp. Do tego nie powinniśmy ,,dotankowywać'' paliwa z przykładowo Orlenu do pozostałości z BP by nie jechać na mixie dwóch paliw
Itp, itd.
Wszelkie nasze obliczenia są niewiele warte bez dochowania właściwych warunków testu.
Oczywiście bywają ewidentne wpadki z paliwem kiedy po zatankowaniu samochód przestaje jechać, ale na szczęście są rzadkie i oby nam się nie przytrafiały.
Nie pracuje na orlenie by było jasne, ale przecenianie różnic w jakości paliw to bardzo częsty błąd. Mieszkam niedaleko rozlewni paliw, i zdziwił byś się ile cystern i jakich koncernów tankuje się tym samym paliwem które w drodze do stacji u jednych nabiera ,,mocy magicznej'', a u drugich staje się bezwartościowym ściekiem
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Piterson
Posty: 537
Rejestracja: 3 cze 2011, 21:44
Multipla: 1,9 jtd
Lokalizacja: Słubice

Re: a może inna modyfikacja?

#27 Post autor: Piterson » 10 sie 2012, 09:57

No cóż, nie będę polemizował, nawet nie mam zamiaru, opisałem własne doświadczenie z własnego podwórka.
U nas Orlen i Netto to ten sam dostawca, ten sam syf na stacji, i tam NIGDY nie ma kolejek w porównaniu do innych stacji paliw.
Widocznie nie tylko ja się przejechałem na paliwie z Orlenu ( w naszej wsi)
0 x

Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: a może inna modyfikacja?

#28 Post autor: malymaly » 10 sie 2012, 11:53

No już się oddalamy od tematu, ale zgodzę się z Pepcio. Mulcia to mój pierwszy diesel i w mieście na początku palił mi 9l teraz 8:) jeszcze troche może zejde. Na początku chciałem auto kręcić do 5000obr/min jak w benzynie. Takie przyzwyczajenie, którego się pozbywam. Tankuje zwykle na tej samej stacji, choć i na Orlenie mi się zdarzyło i różnicy bym w tym nie upatrywał.
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: a może inna modyfikacja?

#29 Post autor: Pepcio » 10 sie 2012, 14:30

malymaly pisze:No już się oddalamy od tematu, ale zgodzę się z Pepcio. Mulcia to mój pierwszy diesel i w mieście na początku palił mi 9l teraz 8:) jeszcze troche może zejde. Na początku chciałem auto kręcić do 5000obr/min jak w benzynie. Takie przyzwyczajenie, którego się pozbywam. Tankuje zwykle na tej samej stacji, choć i na Orlenie mi się zdarzyło i różnicy bym w tym nie upatrywał.
Masz 120 Multijet, to i tak najoszczędniejsza wersja JTD-ka w Multipli. 8 litrów to i tak trochę sporo, albo robisz bardzo krótkie odcinki (jak mój szwagier ze Stroszka do Radzionkowa Mućką 1,9 115) albo faktycznie trzeba jeszcze trochę popracować nad stylem jazdy, no chyba, że w silniku coś nie do końca jest sprawne. Najczęściej przyczyna wyższego spalania to zużywające się wtryskiwacze, które można najprościej zdiagnozować porównując wynik spalania z kompa z tankowaniem (duży rozjazd = problem z wtryskami)
Co do tematu wątku, cóż, różne wynalazki ludzie wymyślają, ale o jakieś faktyczne rewelacje bardzo trudno. Jestem trochę sceptyczny. Silniki Pb 1,6 16v Fiata zawsze były bardziej paliwożerne niż konkurencja, jedyne według mnie rozwiązanie to utrzymywanie należytego stanu samochodu + dobra instalacja LPG (Polecam BRC Seqent 24)

Pozdrawiam.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: a może inna modyfikacja?

#30 Post autor: malymaly » 10 sie 2012, 21:30

No w tygodniu to nawet krótsze trasy robię :D tzw wokół komina. W weekend trasa. Komputer przy ostatnim tankowaniu pokazał 7,2 w realu równe 8L. To już mam wymieniać wtryski? 150tyś przejechane choć może i więcej, we fiacie nie umieli potwierdzić przebiegu, ale wnętrze potwierdzało niski tzn taki przebieg.
0 x

ODPOWIEDZ