a może inna modyfikacja?
Re: a może inna modyfikacja?
Niestety w Bydgoszczy stacja CNG nie jest dostępna dla zwykłych śmiertelników, więc stacje masz w Gdyni i w Inowrocławiu. Jest dodatkowe rozwiązanie: przydomowa stacja CNG - sprężarka. Można ją stosować w domku jednorodzinnym, gdy masz gaz ziemny, tankowanie tzw. długie (w nocy do 8 godz.). Problem jest ją dostać, w Polsce trudno, w Niemczech łatwiej, jednak kosztuje ponad 3000 EU.
0 x
tel: 602438775 - Fred
- Brzózka
- Posty: 1142
- Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
- Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
- Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
- x 31
Re: a może inna modyfikacja?
Pytanie: jak długo chcesz pojeździć tym autem? rok, dwa, trzy? Z opisu wynika, że masz rocznik auta '99 to nie najmłodsze auto, by zakładać instalację. Warto i o tym pomyśleć zanim założysz LPG.
0 x
- wojtus
- Posty: 1892
- Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
- Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
- Gadu-Gadu: 6164368
- Lokalizacja: Nowe, kuj-pom
Re: a może inna modyfikacja?
Instalacja LPG założona, a autem pewnie pojeżdżę kilka lat nawet jeśli już swoje kilka autko ma. Jak wcześniej pisałem do samej pracy i z powrotem, żona robi ok 100km dziennie, więc instalacja zwróci się po jakimś czasie.
0 x
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Piterson pisze:Co do spalania, to troszkę się wypowiem.
Jako że dużo ( naprawdę dużo) kilometrów robię, to mogę ocenić jakość paliwa i w związku z tym spalanie.
Najgorsze paliwo ( diesel) jest na stacji Orlen - spalanie około 7,5 - 8,5
Paliwo z Aralu ( BP) spalanie rzędu 6,8 - 7,2
Paliwo z Netto / Auchan/ Tesco spalanie rzędu 7,8 - 8,5 , ale tam też jest najtańsze paliwo ( omijam szerokim łukiem te stacje)
Paliwo na Lotosie - 6,6 - 7,4
Paliwo na Lukoil - 6,4 - 7,2
Teraz zagranica
Niemiecki Aral - 5,8 - 6,2
Francuskie podobnie jak nasz Orlen, słaba jakość
Holandia - nazwy stacji nie zapamiętalem - 6,4 - 7,0
Najmniej mi spalił samochód jadąc na autostradzie po niemczech z włączonym tempomatem 110 km - spalanie zeszło do 4,8 litra ( ale to na autostradzie przy stałej prędkości)
Wszystkie podane spalania to cykl mieszany miasto + trasa, z przewagą autostrad, średnia prędkość po autostradach 130-140 km.
Osobiście tankuję najczęściej na Orlenie i złego słowa nie powiem. Owszem różnice w jakości paliwa mogą wynikać z faktu, iż stacje Orlena są częściowo ajencyjne, więc jeśli masz w swojej okolicy stację której właściciel to ,,cwaniak'' możesz odczuć to na kieszeni.
Z mojego doświadczenia z dieslami (mam teraz drugiego Jtd-ka, miałem TDi, mam DCi w aucie żony) wynika, iż na spalanie największy wpływ ma styl jazdy, a nie jakość paliwa. Czego by nie pisać ostatnimi czasy ta jakość jest w miarę równa na różnych stacjach.
Moja Croma spala średnio w cyklu mieszanym ze sporą przewagą typowego miasta w przedziale 6,4-6,9 l/100, a lekkiej nogi nie mam. Na trasie spokojnie schodzę w okolice 5,1 l, przy ostrym bucie na autostradzie (przedział 190/220 km/h) wciąga około 9 l, ale w sumie raz mi się zdarzyło odstawić taki hardcor.
Dieslem trzeba nauczyć się jeździć, zwłaszcza jeśli ktoś przesiada się z PB, właściwy styl jazdy ma większe znaczenie , niż doszukiwanie się różnic w jakości paliwa.
Pozdrawiam.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Wiesz, bez urazy, ale podawanie wartości porównawczych na zasadzie :Piterson pisze:Będę musiał delikatniej wyjeżdżać z Orlenu
Orlen 7,1-7,5
BP -6,7-6,9
itp, w zasadzie nie mówi niczego.
Jeśli mamy oceniać jakość paliwa na poszczególnych stacjach to trzeba by zadbać o jednakowe warunki pomiaru czyli w skrócie:
- Idealnie te same warunki pogodowe
- Idealnie te same ciśnienie w ogumieniu
- Idealnie taka sama trasa
- Idealnie taka sama ilość zatankowanego paliwa, w tej samej temperaturze itp. Do tego nie powinniśmy ,,dotankowywać'' paliwa z przykładowo Orlenu do pozostałości z BP by nie jechać na mixie dwóch paliw
Itp, itd.
Wszelkie nasze obliczenia są niewiele warte bez dochowania właściwych warunków testu.
Oczywiście bywają ewidentne wpadki z paliwem kiedy po zatankowaniu samochód przestaje jechać, ale na szczęście są rzadkie i oby nam się nie przytrafiały.
Nie pracuje na orlenie by było jasne, ale przecenianie różnic w jakości paliw to bardzo częsty błąd. Mieszkam niedaleko rozlewni paliw, i zdziwił byś się ile cystern i jakich koncernów tankuje się tym samym paliwem które w drodze do stacji u jednych nabiera ,,mocy magicznej'', a u drugich staje się bezwartościowym ściekiem
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
Re: a może inna modyfikacja?
No cóż, nie będę polemizował, nawet nie mam zamiaru, opisałem własne doświadczenie z własnego podwórka.
U nas Orlen i Netto to ten sam dostawca, ten sam syf na stacji, i tam NIGDY nie ma kolejek w porównaniu do innych stacji paliw.
Widocznie nie tylko ja się przejechałem na paliwie z Orlenu ( w naszej wsi)
U nas Orlen i Netto to ten sam dostawca, ten sam syf na stacji, i tam NIGDY nie ma kolejek w porównaniu do innych stacji paliw.
Widocznie nie tylko ja się przejechałem na paliwie z Orlenu ( w naszej wsi)
0 x
- malymaly
- Klubowicz
- Posty: 1121
- Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
- Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
- Lokalizacja: Bytom
- x 17
Re: a może inna modyfikacja?
No już się oddalamy od tematu, ale zgodzę się z Pepcio. Mulcia to mój pierwszy diesel i w mieście na początku palił mi 9l teraz 8:) jeszcze troche może zejde. Na początku chciałem auto kręcić do 5000obr/min jak w benzynie. Takie przyzwyczajenie, którego się pozbywam. Tankuje zwykle na tej samej stacji, choć i na Orlenie mi się zdarzyło i różnicy bym w tym nie upatrywał.
0 x
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Masz 120 Multijet, to i tak najoszczędniejsza wersja JTD-ka w Multipli. 8 litrów to i tak trochę sporo, albo robisz bardzo krótkie odcinki (jak mój szwagier ze Stroszka do Radzionkowa Mućką 1,9 115) albo faktycznie trzeba jeszcze trochę popracować nad stylem jazdy, no chyba, że w silniku coś nie do końca jest sprawne. Najczęściej przyczyna wyższego spalania to zużywające się wtryskiwacze, które można najprościej zdiagnozować porównując wynik spalania z kompa z tankowaniem (duży rozjazd = problem z wtryskami)malymaly pisze:No już się oddalamy od tematu, ale zgodzę się z Pepcio. Mulcia to mój pierwszy diesel i w mieście na początku palił mi 9l teraz 8:) jeszcze troche może zejde. Na początku chciałem auto kręcić do 5000obr/min jak w benzynie. Takie przyzwyczajenie, którego się pozbywam. Tankuje zwykle na tej samej stacji, choć i na Orlenie mi się zdarzyło i różnicy bym w tym nie upatrywał.
Co do tematu wątku, cóż, różne wynalazki ludzie wymyślają, ale o jakieś faktyczne rewelacje bardzo trudno. Jestem trochę sceptyczny. Silniki Pb 1,6 16v Fiata zawsze były bardziej paliwożerne niż konkurencja, jedyne według mnie rozwiązanie to utrzymywanie należytego stanu samochodu + dobra instalacja LPG (Polecam BRC Seqent 24)
Pozdrawiam.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- malymaly
- Klubowicz
- Posty: 1121
- Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
- Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
- Lokalizacja: Bytom
- x 17
Re: a może inna modyfikacja?
No w tygodniu to nawet krótsze trasy robię tzw wokół komina. W weekend trasa. Komputer przy ostatnim tankowaniu pokazał 7,2 w realu równe 8L. To już mam wymieniać wtryski? 150tyś przejechane choć może i więcej, we fiacie nie umieli potwierdzić przebiegu, ale wnętrze potwierdzało niski tzn taki przebieg.
0 x