Strona 4 z 4

Re: a może inna modyfikacja?

: 10 sie 2012, 21:31
autor: Jendrula65
Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.

Re: a może inna modyfikacja?

: 10 sie 2012, 22:38
autor: kacfil
Wtryski ważniejsze, poczytaj http://www.multipla.fora.pl/porady-co-j ... ,4714.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: a może inna modyfikacja?

: 11 sie 2012, 05:55
autor: Pepcio
Jendrula65 pisze:Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.
Termostat owszem ważny, ale bardzej zimą niż latem.

Re: a może inna modyfikacja?

: 11 sie 2012, 06:04
autor: Pepcio
malymaly pisze:No w tygodniu to nawet krótsze trasy robię :D tzw wokół komina. W weekend trasa. Komputer przy ostatnim tankowaniu pokazał 7,2 w realu równe 8L. To już mam wymieniać wtryski? 150tyś przejechane choć może i więcej, we fiacie nie umieli potwierdzić przebiegu, ale wnętrze potwierdzało niski tzn taki przebieg.
Takie ,,rozjazdy'' we wskazaniach pomiędzy kompem, a tankowaniem mówią o zużyciu wtrysków. Centrala wtryskowa koryguje braki tzw. korekcjami na wtryskach i samochód będzie przeważnie pracował w miarę poprawnie, ba nawet może mieć większą moc i Nm niż taki z nowymi (wtryski przelewają) ponieważ na każdy cykl pracy przypada więcej paliwa z przelewających wtrysków niż powinno. Miałem tak w Cromie, soft robiony na takich wtryskach pokazał 186 KM i 413 Nm, po wymianie wtrysków moc prawie taka sama czyli 185 KM ale NM 376.
Trzeba było ,,podszlifować'' program.
Tak czy siak, 0,8 l to spora różnica, sprawny układ powinien pokazywać +/- 0,1/0,2 max :)
Po wymianie w Cromie wtryskiwaczy tankowanie pokrywa mi się ze wskazaniami komputera w granicach setki.
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia, przeważnie pomaga. Raczej nie będą zużyte lub uszkodzone mechanicznie tylko zasyfione i problemy gotowe.

Re: a może inna modyfikacja?

: 11 sie 2012, 12:44
autor: kacfil
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?

Re: a może inna modyfikacja?

: 11 sie 2012, 18:59
autor: Pepcio
kacfil pisze:
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?
Jeśli się na to zdecydujesz, polecam sprawdzoną firmę w Piekarach Śląskich - http://www.bosch-adamczyk.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: a może inna modyfikacja?

: 12 sie 2012, 01:45
autor: kacfil
Właśnie o sprawdzoną firmę mi chodziło. Dzięki.

Re: a może inna modyfikacja?

: 14 sie 2012, 14:08
autor: hombre77
A widzę, że kolego licyn już założył konto na motostacie.

Co do stylu jazdy, to spalanie zależy od stylu jazdy przy każdym rodzaju paliwa. Powiem tylko, że z mojego doświadczenia to bardziej styl odbija się na samochodach, które mają naddatek mocy. Jednym słowem mocny silnik, można więcej zaoszczędzić stosując ecodriving.

Re: a może inna modyfikacja?

: 14 sie 2012, 14:54
autor: kociewie
Małe rozważania na temat tzw. eco-drivingu:
Ja przez eco-driving po drodze na zlot zarobiłem stówkę ;)))
Zza zakrętu wyskoczyła tablica z obszarem zabudowanym i nie udało się wyhamować silnikiem poniżej 60-ciu, bo tuż za nią był fotofadar (a tuż za nim pies z suszarką, ale on już nie zaliczył brania).
Dałem sobie spokój z hamowaniem silnikiem...

A jak wymieniłem termostat to i latem spalanie spadło. Może lepiej wyczułem auto, a może i latem termostat ma tu os do powiedzenia.