Obrazek

Kabelek do diagnostyki Fiatów

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 84

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#111 Post autor: miszczu77 » 2 gru 2012, 16:03

To jeszcze spróbuj ustawić "Tryb wysokich opóźnień" w ustawieniach.

Czy są jakieś efekty przeszukiwania F11 lub F12?
0 x

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#112 Post autor: kisielak » 2 gru 2012, 17:23

już po problemie :D

Cały czas próbowałem łączyć się poprzez FiatEcuScan. Dopiero jak wspomnieliście coś o przycisku "F12" zacząłem się zastanawiać gdzież on jest . I znalazłem , ale w programie MultiEcoScan. Wgrałem więc darmową wersję 1.1R1 - i ruszyło.


a oto kilka scanów

Obrazek

przebieg pokazuje 202000 - na liczniku mam 212000 ;)
Obrazek
no kilka błędów które wykasowałem - zobaczymy z jakim efektem
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Martwi mnie tylko błąd P1320 , ale jutro idzie autko na wymianę rozrządu , oleju i filtrów. Może przy okazji czujnik położenia wału i czujnik na wałku rozrządu wymienic?
Ostatnio zmieniony 2 gru 2012, 19:23 przez kisielak, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#113 Post autor: bgs » 2 gru 2012, 19:16

Więc sprawdź F11 (skanowanie).

Wklej raport.

Sprawdzałeś połączenie z centralkami ABS'u i poduszek jak pisałem wcześniej?


Jeżeli powyższe nie poskutkują, zmień poniższe:


Ustaw w systemie:

Menadżer urządzeń:
Porty (COM i LPT)
COM2

Ustawienia portu -> Zaawansowane

Wielkość transferów USB

Odbioru (Bajty): 4096
Transmisji (Bajty): 4096
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#114 Post autor: kisielak » 2 gru 2012, 19:43

Dziękuję kolegom za pomoc i , przede wszystkim , cierpliwość . Wszystkie te parametry wprowadzone w FiatEcuScan przetransferowałem pod MultiEcuScan i działa. Jedyna dla mnie niedogodność , że w j. angielskim . Poza tym jest Lux. :D
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#115 Post autor: bgs » 2 gru 2012, 19:54

Pisząc swą z 19:16 nie widziałem Twojej z 17:23... ,cuda... :P

FES, MES ta sama obsługa interfejsów... :P

Powiedz czy zmieniałeś coś w systemie, czy wybrałeś odpowiedni sterownik silnika :P

Sprawdzałeś komunikację ze sterownikami ABS'u i AIRBAG'u?

Odometer (przebieg) mieści się w granicach tolerancji.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#116 Post autor: kisielak » 2 gru 2012, 20:38

Nic nie zmieniałem. Takie same ustawienia jak fiatecuscan. Po podpięciu kabelka interfejs w multiscanie sam się ustawił. Nie wiem czy ma to znaczenie ale przed połączeniem zmieniłem odbiór i transfer na max czyli 4096 ( przy tych parametrach Fiatscan nie działał) . I to wszystko. Silnik wybrałem Bosch EDC15 Diesel Injection(1.9). Jaka jest przyczyna, że multiscan działa a fiatscan nie - nie wiem . Ustawienia są identyczne. Poduszek i ABS-u jeszcze nie sprawdzałem.
0 x

Awatar użytkownika
zawile
Posty: 46
Rejestracja: 13 maja 2012, 20:33
Multipla: 1.9 JTD 115KM 2004

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#117 Post autor: zawile » 2 gru 2012, 21:13

Ja dziś walczyłem z kabelkami i próbami łączenia przez godzinę. Zmarzłem, wywaliłem ukochanego kwiatka teściowej z parapetu próbując kabel przedłużacza do zasilacza wyeksportować za okno, zgniotłem rynnę jak parkowałem pod oknem, więc teścia tez mam z grzywki.

Poustawiałem wszystko (comy i inne) jak trzeba.
W efekcie Fes łączy się raz na jakiś czas z ECU, wyświetla wszystko ładnie i pięknie, po czym po dłuższej chwili wraca do stanu wyboru pojazdu (ekran początkowy). Próba połączenia ponownego nie wchodzi. Skanowanie- nie działa (nic nie widzi). Pomaga wył i wł ponowne FES. Po czym apiać od nowa.
Próba zabawy z przełącznikiem ABS i poduszek podobnie. Przy czym :
poduszki- wchodzi od szlagu, widzę wszystko i ciach mach jestem z powrotem na stronie początkowej FES.
Cała ta zabawa nie jest z przypadku - otóż, od pewnego czasu przy uruchomieniu silnika zapalają mi się lampki ABS + ! i lampka temp płynu chłodzącego.
Postanowiłem sprawdzić co tam się dzieje. Jednakże w ECU - brak jest błędów (dlaczego zatem pali sie lampka TEMP ?), w przypadku próby podłączenia do ABS, nie ma możliwości połączenia - za to natychmiast na liczniku wyświetlają mi się komunikaty - EBD SYST FAULTY/ABS SYST FAULTY /CONCTACT GARAGE do tego odzywa się buzzer, po czym wszystko wraca do stanu opisanego na początku.


Co szacowne grono radzi ?
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 84

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#118 Post autor: miszczu77 » 2 gru 2012, 21:41

Czy te kontrolki zapalają się zawsze po przekręceniu kluczyka, czy tylko np. po dłuższej przerwie w jeździe?
Miałem tak kiedyś, były spadki napięcia w instalacji i te kontrolki się czasem zapalały, zwłaszcza rano. Sprawdź miernikiem, jakie masz napięcie na akumulatorze i jakie jest napięcie ładowania.
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#119 Post autor: bgs » 2 gru 2012, 21:54

@zawile

FES czyli Fiatecuscan, zainstaluj najnowszego MES'a – Multiecuscan:
http://www.multiecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

W lewym dolnym rogu nie wyświetla się czasem czerwony napis zbyt duży czas opóźnień (coś w ten deseń)?

Na kompie wyłącz „wszystko” co możliwe, antywirus, firewall, itp.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#120 Post autor: bgs » 2 gru 2012, 22:15

Jeszcze raz... ,celem przypomnienia wszystko jak należy w jednej gromadce...:


Ustawienia systemu:

Menadżer urządzeń -> Porty (COM i LPT) -> zakładka ustawienia portu -> COMx (który jest przyporządkowany dla interfejsu USB) -> Ustawienia portu

Liczba bitów na sekundę: 115200

Menadżer urządzeń -> Porty (COM i LPT) -> zakładka ustawienia portu -> COMx (który jest przyporządkowany dla interfejsu USB) -> Ustawienia portu -> Zaawansowane

Wielkość transferów USB

Odbioru (Bajty): 4096
Transmisji (Bajty): 4096

Czas opóźnienia (msek): 1


Ustawienia FES, MES:

USTAWIENIA (F9) -> zakładka Interfejsy
Port COM - przyporządkować takowy jaki pokazuje system w "Menadżer urządzeń" -> Porty (COM i LPT).
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

ODPOWIEDZ