Kabelek do diagnostyki Fiatów
- Aris
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lut 2016, 20:05
- Multipla: 1,9 JTD ELX 110KM 2002r
- Gadu-Gadu: 3343440
- Lokalizacja: Gdynia
- x 6
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Korzystał ktoś z tych dobrodziejstw wykorzystując tablet z windows 10? Da się?
0 x
- Aris
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lut 2016, 20:05
- Multipla: 1,9 JTD ELX 110KM 2002r
- Gadu-Gadu: 3343440
- Lokalizacja: Gdynia
- x 6
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Oby tak było. Spróbuję za jakiś czas i zdam relację. Kabelek już jest.
0 x
- TiM
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 lis 2012, 13:22
- Multipla: Muuućka 1,6 16V BIPOWER 2001r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
@miszczu77 mógłbyś napisać coś więcej, który rezystor jest do usunięcia. Czy dotyczy to interfejsu VAG/KKL od VIAKEN-a ?miszczu77 pisze:...w wielu przypadkach problemy z połączeniem wynikają z opornika na płytce, który w przypadku fiatów jest zupełnie zbędny i po wylutowaniu połączenie jest stabilniejsze (tak miałem u siebie, głównie w Doblo).
0 x
"Człowiek uczy się przez całe życie, ... a i tak umiera głupi."
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny."
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny."
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
moim zdaniem po co kombinować kupić kabel od viakena za 36 zł i masz pewność że działa no chyba że już jakiś masz to warto się pobawić w lutowanie z tym że nie wiem czy multiecu scan działa pod win 10
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Problem rezystora dotyczy interfejsów ELM327, nie dotyczy kabli VAG/KKL.TiM pisze:@miszczu77 mógłbyś napisać coś więcej, który rezystor jest do usunięcia. Czy dotyczy to interfejsu VAG/KKL od VIAKEN-a ?miszczu77 pisze:...w wielu przypadkach problemy z połączeniem wynikają z opornika na płytce, który w przypadku fiatów jest zupełnie zbędny i po wylutowaniu połączenie jest stabilniejsze (tak miałem u siebie, głównie w Doblo).
Ogólnie z ELMami jest ostatnio spory problem, bo pojawia się wiele nowych wersji (2.0, 2.1 itp), które w większości nie działają z fiatami. Jeżeli szukasz interfejsu przewodowego, to bierz VAG/KKL. Jeżeli bezprzewodowego na bluetooth, to trzeba już więcej się naszukać. Ja polecam na allegro: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=15195610
Na stronie AlfaOBD figurują jako ich dystrybutorzy i, jeżeli napiszesz, że potrzebujesz ELMa do fiata, to powinieneś dostać działający interfejs. Można też wziąć z Viakena interfejs STN, na pewno działa, tylko kosztuje 150 zł.
0 x
- TiM
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 lis 2012, 13:22
- Multipla: Muuućka 1,6 16V BIPOWER 2001r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Mamy interfejs VIAKEN-a VAG/KKL i mamy z nim problem. Mianowicie nie łączy nam się z ECU silnika (ani z benzynowym, ani z CNG). Z poduszkami i ABS łączy się bez problemu, a z silnikiem ni cholery. Multipla 1.6 16V BIPOWER z 2001r. Próbowaliśmy przez Fiat Ecu Scan jak i przez Multiecuscan i to samo. Próbowaliśmy różnych ustawień i nic. W "Ustawieniach" powyższych programów po wejściu w zakładkę "TEST" wykonując "Testing latency with 200 bytes of data" (przy ustawieniu interfejsu przełącznikiem na silnik) wyskakują błędy DATA ERROR. "Testing timers" przechodzi OK. Przy ustawieniu interfejsu na poduchy i ABS w testach nie ma tych błędów. Próbowaliśmy interfejs na innej Multipli z 2007r i tam interfejs połączył się ze wszystkim bez najmniejszych problemów (łącznie z ECU gazu CNG). Czyżby problem leżał po stronie kabelków w aucie ? Choć z kolei w ASO Fiata podłączyli się do ECU silnika bez problemu. Nie mogli połączyć się z ECU gazu CNG, ale mówili, że to wina ich skanera, bo nie obsługuje CNG.
Pozdrawiamy
Teresa i Mariusz
Pozdrawiamy
Teresa i Mariusz
0 x
"Człowiek uczy się przez całe życie, ... a i tak umiera głupi."
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny."
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny."
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 18 lut 2018, 13:02
- Multipla: JTD, 115KM, 2002
- Lokalizacja: Ujście
- x 1
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Zeby nie zakladac nowego tematu
Mam cos podobnego jak post wyzej czyli nie laczy sie z ecu silnika (wczesniej sie laczylo) z poduszkami i abs sie laczy
Czyzby kabelek sie uwalil na przelaczniku , po sciagnieciu innej wersji EcuScan dalej to samo
Moze ma ktos jakis pomysl?
Mam cos podobnego jak post wyzej czyli nie laczy sie z ecu silnika (wczesniej sie laczylo) z poduszkami i abs sie laczy
Czyzby kabelek sie uwalil na przelaczniku , po sciagnieciu innej wersji EcuScan dalej to samo
Moze ma ktos jakis pomysl?
0 x
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
u mnie taki objaw był, kupiłem nowy kabel i działał normalnieegon20041 pisze: ↑20 kwie 2019, 19:49Zeby nie zakladac nowego tematu
Mam cos podobnego jak post wyzej czyli nie laczy sie z ecu silnika (wczesniej sie laczylo) z poduszkami i abs sie laczy
Czyzby kabelek sie uwalil na przelaczniku , po sciagnieciu innej wersji EcuScan dalej to samo
Moze ma ktos jakis pomysl?
0 x