Kabelek do diagnostyki Fiatów
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
w interfejsie mowa jest ciągle o porcie COM , a podłączam przez wtyk USB . czy to nie są dwa różne gniazda?
0 x
- bgs
- Posty: 399
- Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
- Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
- Lokalizacja: Augustów
- x 1
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
@zawile
Prędkość zmieniasz w systemie -> Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Bitów na sekundę -- 9600
@kisielak
W porządku... ,mowa jest o virtual'nym COM'ie.
Wejdź raz jeszcze w:
Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Zaawansowane
i ustaw czas opóźnienia na 1 ms.
Prędkość zmieniasz w systemie -> Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Bitów na sekundę -- 9600
@kisielak
W porządku... ,mowa jest o virtual'nym COM'ie.
Wejdź raz jeszcze w:
Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Zaawansowane
i ustaw czas opóźnienia na 1 ms.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
tu tez jest wszystko OK
nr portu : COM2
odbiór i transfer - wartość: 1024
czas opóźnienia : 1 ms
ciemna masa jestem - wszak ja budowlaniec, nie komputerowiec
A może ten port jest zablokowany? Tylko gdzie i jak?
nr portu : COM2
odbiór i transfer - wartość: 1024
czas opóźnienia : 1 ms
ciemna masa jestem - wszak ja budowlaniec, nie komputerowiec
A może ten port jest zablokowany? Tylko gdzie i jak?
0 x
- bgs
- Posty: 399
- Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
- Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
- Lokalizacja: Augustów
- x 1
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Od początku...
Kabelek od Viaken'a z przełącznikiem suwakowym?
Przełącznik ustawiasz w dobrej pozycji?
- dla silnika #7
- dla jaśków #3
- dla ABS'u #1/9
Wybierasz dobry typ silnika?
Przeprowadź skanowanie DTC (F12) i wklej wynikowe, oraz podaj z "jakim" silnikiem starasz się połączyć.
Masz problem tylko z komunikacją ze sterownikiem silnika, czy również poduszek i ABS'u?
Podczas komunikacji ze sterownikami kluczyk powinien być w pozycji MAR (włączony zapłon).
Odbiór i transfer zmień z 1024 na 4096.
Kabelek od Viaken'a z przełącznikiem suwakowym?
Przełącznik ustawiasz w dobrej pozycji?
- dla silnika #7
- dla jaśków #3
- dla ABS'u #1/9
Wybierasz dobry typ silnika?
Przeprowadź skanowanie DTC (F12) i wklej wynikowe, oraz podaj z "jakim" silnikiem starasz się połączyć.
Masz problem tylko z komunikacją ze sterownikiem silnika, czy również poduszek i ABS'u?
Podczas komunikacji ze sterownikami kluczyk powinien być w pozycji MAR (włączony zapłon).
Odbiór i transfer zmień z 1024 na 4096.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2012, 23:04 przez bgs, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
kabelek jest od Viakena , niebieski z przełącznikiem suwakowym z wtyczką USB.
łącze się ze sterownikiem silnika gdy włączona jest stacyjka. wybieram pozycję "7" - silnik . Ustawiam ecuscan na Fiat=>Multipla 1.9jtd => i raz Bosch EDC15 Diesel Injection(1.9). innym razem Bosch EDC15C7 CF7/EOBD diesel Injection ( 1.9 , 2.4). Potem naciskam połącz. na wtyczce pali się czerwona dioda. Po chwili wyskakuje info o kablu i Porcie . Koniec. Kiedy przełączam na ABS lub poduchy - woła o jakiś zielony adapter. W którym momencie mam wykonać skanowanie wynikowe ( F12 ).
Mam nadzieję , że wystarczy wam do mnie cierpliwości
łącze się ze sterownikiem silnika gdy włączona jest stacyjka. wybieram pozycję "7" - silnik . Ustawiam ecuscan na Fiat=>Multipla 1.9jtd => i raz Bosch EDC15 Diesel Injection(1.9). innym razem Bosch EDC15C7 CF7/EOBD diesel Injection ( 1.9 , 2.4). Potem naciskam połącz. na wtyczce pali się czerwona dioda. Po chwili wyskakuje info o kablu i Porcie . Koniec. Kiedy przełączam na ABS lub poduchy - woła o jakiś zielony adapter. W którym momencie mam wykonać skanowanie wynikowe ( F12 ).
Mam nadzieję , że wystarczy wam do mnie cierpliwości
0 x
- bgs
- Posty: 399
- Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
- Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
- Lokalizacja: Augustów
- x 1
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Przełącz #3 (jaśki), potwierdź tenże adapter chyba Y (yes) i nawiąż połączenie, następnie #1/9 ABS, potwierdź (Y) i połącz się.
Skanowanie DTC (F12) zaraz po uruchomieniu programu.
Zmień odbiór i transfer w ustawieniach systemu z 1024 na 4096.
Skanowanie DTC (F12) zaraz po uruchomieniu programu.
Zmień odbiór i transfer w ustawieniach systemu z 1024 na 4096.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Ja osobiście bym ustawił prędkość powyżej 10000. U siebie mam ustawione na 115200.
Musisz wybrać sterownik EDC15 (nie EDC15C7 CF3), bo masz silnik CF2.
Spróbuj jeszcze przeprowadzić skanowanie F11, powinien wyszukać sam właściwy sterownik. Możliwe, że masz włożony sterownik od marei albo alfy 156.
Musisz wybrać sterownik EDC15 (nie EDC15C7 CF3), bo masz silnik CF2.
Spróbuj jeszcze przeprowadzić skanowanie F11, powinien wyszukać sam właściwy sterownik. Możliwe, że masz włożony sterownik od marei albo alfy 156.
0 x
- bgs
- Posty: 399
- Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
- Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
- Lokalizacja: Augustów
- x 1
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Różnice pomiędzy F11 (skanowanie), a F12 (skanowanie DTC) to to iż w F12 dodatkowo wyrzuca błędy pod sterownikiem…
Skanowanie prawdę Ci powie...
Skanowanie prawdę Ci powie...
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
jeszcze nie sprawdzałem powyższych rad
pokazuję jak poustawiałem
Do tego gniazda "multipla
podłączam
przed podłączeniem kabla do diagnostyki w menadżerze urządzeń nie
widać nowego portu.
po podpięciu przez USB kabel do diagnostyki w menadżerze urządzeń port się ujawnia
Ustawienia:
Po podpięciu kabla do gniazda diagnostyki na kablu pali
się czerwona diodka. Kablu , suwakiem ustawiam "7"
w programie ECU interfejs ma ustawienia.
Dalej ustawiam:
lub silnik 1.9 i 2.4
Wciskam połącz – I dalej wiadomo kabel I ustawienie portu . W efekcie , nie łączy
pokazuję jak poustawiałem
Do tego gniazda "multipla
podłączam
przed podłączeniem kabla do diagnostyki w menadżerze urządzeń nie
widać nowego portu.
po podpięciu przez USB kabel do diagnostyki w menadżerze urządzeń port się ujawnia
Ustawienia:
Po podpięciu kabla do gniazda diagnostyki na kablu pali
się czerwona diodka. Kablu , suwakiem ustawiam "7"
w programie ECU interfejs ma ustawienia.
Dalej ustawiam:
lub silnik 1.9 i 2.4
Wciskam połącz – I dalej wiadomo kabel I ustawienie portu . W efekcie , nie łączy
0 x