Obrazek

Kabelek do diagnostyki Fiatów

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#101 Post autor: kisielak » 1 gru 2012, 21:27

w interfejsie mowa jest ciągle o porcie COM , a podłączam przez wtyk USB . czy to nie są dwa różne gniazda?
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#102 Post autor: bgs » 1 gru 2012, 21:44

@zawile

Prędkość zmieniasz w systemie -> Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Bitów na sekundę -- 9600

@kisielak

W porządku... ,mowa jest o virtual'nym COM'ie.

Wejdź raz jeszcze w:
Menadżer urządzeń -> Porty (COM & LPT) -> zakładka ustawienia portu -> Zaawansowane

i ustaw czas opóźnienia na 1 ms.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
zawile
Posty: 46
Rejestracja: 13 maja 2012, 20:33
Multipla: 1.9 JTD 115KM 2004

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#103 Post autor: zawile » 1 gru 2012, 21:52

Ok. Znalazłem, zmieniłem.
Dziękuje.
0 x

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#104 Post autor: kisielak » 1 gru 2012, 22:01

tu tez jest wszystko OK
nr portu : COM2
odbiór i transfer - wartość: 1024
czas opóźnienia : 1 ms

ciemna masa jestem - wszak ja budowlaniec, nie komputerowiec :D


A może ten port jest zablokowany? Tylko gdzie i jak?
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#105 Post autor: bgs » 1 gru 2012, 22:19

Od początku...

Kabelek od Viaken'a z przełącznikiem suwakowym?

Przełącznik ustawiasz w dobrej pozycji?
- dla silnika #7
- dla jaśków #3
- dla ABS'u #1/9

Wybierasz dobry typ silnika?
Przeprowadź skanowanie DTC (F12) i wklej wynikowe, oraz podaj z "jakim" silnikiem starasz się połączyć.

Masz problem tylko z komunikacją ze sterownikiem silnika, czy również poduszek i ABS'u?

Podczas komunikacji ze sterownikami kluczyk powinien być w pozycji MAR (włączony zapłon).

Odbiór i transfer zmień z 1024 na 4096.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2012, 23:04 przez bgs, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#106 Post autor: kisielak » 1 gru 2012, 23:03

kabelek jest od Viakena , niebieski z przełącznikiem suwakowym z wtyczką USB.

łącze się ze sterownikiem silnika gdy włączona jest stacyjka. wybieram pozycję "7" - silnik . Ustawiam ecuscan na Fiat=>Multipla 1.9jtd => i raz Bosch EDC15 Diesel Injection(1.9). innym razem Bosch EDC15C7 CF7/EOBD diesel Injection ( 1.9 , 2.4). Potem naciskam połącz. na wtyczce pali się czerwona dioda. Po chwili wyskakuje info o kablu i Porcie . Koniec. Kiedy przełączam na ABS lub poduchy - woła o jakiś zielony adapter. W którym momencie mam wykonać skanowanie wynikowe ( F12 ).
Mam nadzieję , że wystarczy wam do mnie cierpliwości :?
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#107 Post autor: bgs » 1 gru 2012, 23:10

Przełącz #3 (jaśki), potwierdź tenże adapter chyba Y (yes) i nawiąż połączenie, następnie #1/9 ABS, potwierdź (Y) i połącz się.

Skanowanie DTC (F12) zaraz po uruchomieniu programu.

Zmień odbiór i transfer w ustawieniach systemu z 1024 na 4096.
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 83

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#108 Post autor: miszczu77 » 1 gru 2012, 23:45

Ja osobiście bym ustawił prędkość powyżej 10000. U siebie mam ustawione na 115200.
Musisz wybrać sterownik EDC15 (nie EDC15C7 CF3), bo masz silnik CF2.
Spróbuj jeszcze przeprowadzić skanowanie F11, powinien wyszukać sam właściwy sterownik. Możliwe, że masz włożony sterownik od marei albo alfy 156.
0 x

Awatar użytkownika
bgs
Posty: 399
Rejestracja: 1 wrz 2012, 19:50
Multipla: 1.6 16v, 103 KM, 1999 + STAG4
Lokalizacja: Augustów
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#109 Post autor: bgs » 1 gru 2012, 23:55

Różnice pomiędzy F11 (skanowanie), a F12 (skanowanie DTC) to to iż w F12 dodatkowo wyrzuca błędy pod sterownikiem…

Skanowanie prawdę Ci powie... :P
0 x
pozdrawiam
bgs
1.6 16v awaryjny szmelc jakich mało
1999 r. + STAG4, HANA czerwona, AC R01
Lineaccessori by Zender
Multiecuscan, legalny

Awatar użytkownika
kisielak
Posty: 187
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:23
Multipla: ???
Lokalizacja: pl

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#110 Post autor: kisielak » 2 gru 2012, 15:55

jeszcze nie sprawdzałem powyższych rad

pokazuję jak poustawiałem

Do tego gniazda "multipla Obrazek
podłączam Obrazek
przed podłączeniem kabla do diagnostyki w menadżerze urządzeń nie
widać nowego portu.
Obrazek
po podpięciu przez USB kabel do diagnostyki w menadżerze urządzeń port się ujawnia
Obrazek
Ustawienia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po podpięciu kabla do gniazda diagnostyki na kablu pali
się czerwona diodka. Kablu , suwakiem ustawiam "7"
w programie ECU interfejs ma ustawienia.
Obrazek
Dalej ustawiam:
Obrazek

lub silnik 1.9 i 2.4

Wciskam połącz – I dalej wiadomo kabel I ustawienie portu . W efekcie , nie łączy
0 x

ODPOWIEDZ