Kabelek do diagnostyki Fiatów
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Do podłączenia się do silnika nie trzeba nic przerabiać.Ja taki kupiłem bo był o połowę tańszy od przerobionego.Nie połączysz się tylko z poduszkami, abs itp.Przeróbka jest banalnie prosta i jest opisana gdzieś na stronie alfaholików.
0 x
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:50
- Multipla: octavia
- Lokalizacja: Dąbrowa Gornicza
- Kontakt:
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
hmm, jeśli zrobię tą przeróbkę to będę miał pełnosprawny kabelek do fiatów? Jeśli tak, to nie warto inwestować w nic innego.
W grupie vag można kupić taki fajny kabelek za nieco ponad 500zł do pełnego serwisowania, łącznie z odczytem przebiegu ze sterownika silnika, ale z tego co kiedyś pytałem, fiat bardziej zaawansowane systemy wprowadził dopiero po 2005roku (dodatkowo przebieg w sterowniku silnika) więc i pewnie kabelek do starej mulci nie musi być taki wypasiony jak do vw.
W grupie vag można kupić taki fajny kabelek za nieco ponad 500zł do pełnego serwisowania, łącznie z odczytem przebiegu ze sterownika silnika, ale z tego co kiedyś pytałem, fiat bardziej zaawansowane systemy wprowadził dopiero po 2005roku (dodatkowo przebieg w sterowniku silnika) więc i pewnie kabelek do starej mulci nie musi być taki wypasiony jak do vw.
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Mozliwości tkwią nie w samym kabelku tylko wszystko zalezy od wersji programu FiatEcuscan.Zdziwię Cię ale ten program potrafi bardzo wiele ,najnowsze wersje praktycznie to samo co fabryczny Examiner.Nie obsługuje tylko niektórych systemów wtryslowych w starszych modelach.Multipla akurat jest w pełni obsługiwana.Co do hodometru to ma go wiele modeli sprzed 2005r tylko nie wszystkie programy do diagnostyki potrafią go wyłuskać.Jedyny problem to to , że im starsze auto to odchyłka hodometru może być spora, w nowych modelach wskazania są bardzo precyzyjne.
0 x
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:50
- Multipla: octavia
- Lokalizacja: Dąbrowa Gornicza
- Kontakt:
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
No to ciekawe. W takim razie pomęczę jeszcze pytaniami. W co trzeba się zaopatrzyć żeby w fiacie sprawdzić faktyczny stan licznika, i czy można to zrobić również dla odmiany benzynowej? Celuję w roczniki 2002 o 2003.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
W pierwszym poście w tym temacie masz wszystko napisane.
Kabelek kosztuje w granicach 70 zł z wysyłką.
Kabelek kosztuje w granicach 70 zł z wysyłką.
0 x
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Jestem na świeżo w temacie, bo kupiłem Mulcię kilka dni temu. Ja swój kabel kupiłem za chyba 62 zł z przesyłką. Do tego ściągasz FiatEcu Scan (spokojnie darmowa/legalna wersja wystarczy) no i oczywiście przyda się komputer przenośny. Zanim podłączałem Mulpę testowałem ten zestaw na Fiacie Punto. W Punto hodometr pokazał jakąś bzdurę: 16 tys przejechanego dystansu, a auto miało chyba 133 tys. Natomiast w Punto w parametrach AirBagu był parametr całkowitego czasu pracy silnika. FES pokazał coś ponad 16 milionów minut co dało jakieś 270 godzin rocznie: był to realny czas, bo właściciel znał historię auta i potwierdził, że to wiarygodne.magart pisze:No to ciekawe. W takim razie pomęczę jeszcze pytaniami. W co trzeba się zaopatrzyć żeby w fiacie sprawdzić faktyczny stan licznika, i czy można to zrobić również dla odmiany benzynowej? Celuję w roczniki 2002 o 2003.
W Mulpie, którą kupiłem połączyłem się bez problemów i chdometr pokazał, że licznik jest przekręcony o 80 tys. - był to jeden z argumentów do zbijania ceny.
0 x
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:50
- Multipla: octavia
- Lokalizacja: Dąbrowa Gornicza
- Kontakt:
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Niby jest wszystko napisane, jednak łatwo się mówi jak już się ma sprzęt i to wypróbowany. Ja niestety nie mam nikogo znajomego z fiatem, więc nie przetestuję mojego VAGa KKL do VW.
Na razie Domyślam się, że bez przeróbek mój kabelek będzie odczytywał sekcje silnika. Natomiast muszę dokupić sobie adaptery A1 oraz A2 żeby odczytać dane ABS i airbag, a sądząc po powyższym poście jest to potrzebna funkcja dla oszacowania przebiegu.
Poprawcie mnie jeśli błądzę w otchłani.
Na razie Domyślam się, że bez przeróbek mój kabelek będzie odczytywał sekcje silnika. Natomiast muszę dokupić sobie adaptery A1 oraz A2 żeby odczytać dane ABS i airbag, a sądząc po powyższym poście jest to potrzebna funkcja dla oszacowania przebiegu.
Poprawcie mnie jeśli błądzę w otchłani.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Dane o przebiegu są podawane po podłączeniu się pod silnik, abs i poduchy nie są tu konieczne.
Adaptery również nie są konieczne, wystarczy mała przeróbka kabla opisana tu:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to ... irbag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kable sprzedawane na rynku (w tym przez viakena) są przerobione w ten właśnie sposób, tylko ładniej opakowane.
Adaptery również nie są konieczne, wystarczy mała przeróbka kabla opisana tu:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to ... irbag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kable sprzedawane na rynku (w tym przez viakena) są przerobione w ten właśnie sposób, tylko ładniej opakowane.
0 x
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Nawet jak nie masz nikogo z Fiatem to po zainstalowaniu FiatEcuScana można sobie zasymulować połączenie z silnikiem za pomocą "Ctrl+F10". Oczywiście będą pokazywane nieco dziwne rzeczy, ale zawsze to masz większa pewność, że będzie chodzić.magart pisze:Niby jest wszystko napisane, jednak łatwo się mówi jak już się ma sprzęt i to wypróbowany. Ja niestety nie mam nikogo znajomego z fiatem, więc nie przetestuję mojego VAGa KKL do VW.
Na razie Domyślam się, że bez przeróbek mój kabelek będzie odczytywał sekcje silnika. Natomiast muszę dokupić sobie adaptery A1 oraz A2 żeby odczytać dane ABS i airbag, a sądząc po powyższym poście jest to potrzebna funkcja dla oszacowania przebiegu.
Poprawcie mnie jeśli błądzę w otchłani.
A skąd jesteś? ba jak z Wawy to możesz do mnie podskoczyć to potestujesz na mojej Mulpie.
0 x
Re: kabel OBD
OK,mam jeszcze pytanie o program do diagnostyki ,po wgraniu nie mogę go otworzyć,czy musi być podłączony kabel OBD?
0 x