Montaż webasta - foto relacja

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Montaż webasta - foto relacja

#1 Post autor: fretek » 23 paź 2015, 19:13

Witam.
W związku z udaną instalacją webasta postaram się przybliżyć nieco temat tym co się zastanawiają a nie są pewni czy podołają montażowi,lub tym którzy lubią sobie zerknąć jak to wygląda u kogoś innego. Tych co już mają serdecznie dość tego tematu proszę o wyrozumiałość. :mrgreen:

A więc zaczynając. Ciężko było zdobyć jakieś informacje na temat samego mocowania do pieca w naszych samochodach. Całe szczęście że mamy forum i koledzy nie zawiedli. Z kolegą ochroniarz81 dyskutowaliśmy na temat podłączenia paliwa jak i mocowania. Postanowiłem zrobić mocowanie sam , natomiast zasilanie paliwa podłączyć na powrocie, a nie tak jak mi on zalecał na dodatkowym ujęciu paliwa w baku. Na razie nie zauważyłem żadnych problemów mojego rozwiązania, a nie ukrywam że jest mniej pracochłonne.

Jak nie mamy oryginalnego mocowania wystarczy kawał blachy (2mm) i trochę umiejętności i robimy coś takiego.

Obrazek

Trochę perswazji i robimy spód mocowania

Obrazek

Na środku zrobiłem podniesienie by piec miał chłodzenie pod sobą ( podpatrzone w oryginalnym mocowaniu)

Obrazek

I pierwsze przymiarki

Obrazek

Obrazek

W samochodzie są oryginalne otwory montażowe do webasta. Trzeba zastosować w nich nitonakrętki na śrubę 8mm.

Obrazek

Do dolnego mocowania trzeba dorobić górne ( w przybliżeniu duża litera T ) które będzie bardziej widoczne na innych zdjęciach gdyż zapomniałem to sfotografować Obrazek i do górnej osłony dospawałem nóżki które przykręca się z dolną osłoną. Doszły dodatkowe wypustki do mocowania tłumika i podstawka pod filtrem powietrza.

Czas na przymiarki pod samochodem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnie przymiarki przed malowaniem

Obrazek

No i gotowe mocowanie

Obrazek

Tak wygląda zamontowane pod autem.

Obrazek

Trochę zachlapane błotkiem , bo już jeździ parę dni pod autem.

Obrazek

Przewody wodne podłączyłem: zasilanie webasta zaraz za odpowietrznikiem

Obrazek

natomiast wyjście z webasta z ogrzaną wodą bezpośrednio do szybko/złączki (po ściągnięciu fabrycznego węża) przed samą nagrzewnicą.

Obrazek

Tak jak pisałem już wcześniej do paliwa podłączyłem się w przewód powrotny i mimo obaw nic się nie zalewa, nie przelewa a webasto działa podczas pracy silnika jak i przy wyłączonym. Tylko tak na wszelki wypadek zamontowałem przed pompką filterek paliwa.

Obrazek

I podłączenie elektryki. No cóż tylko na opaskach ale lepszego pomysłu nie miałem :roll:

Obrazek

Największy problem miałem z podłączeniem do klimatronika ale w tym temacie pomógł mi kolega
samul2 i dzięki niemu zlokalizowałem cholerną wtyczkę z zasilaniem :evil: . O tu się schowała:

Obrazek

I w nniej trzeba przeciąć niebieski kabelek gdyż to on jest odpowiedzialny za sterowanie klimatronika.

Obrazek

I podłączenie webasta. Trzeba pamiętać że na wyłączonym webaście przekaźnik musi być tak podłączony by zwierał to co rozcięliśmy natomiast po włączeniu rozłącza to połączenie i przekazuje +12volt na klimatronik. Nie wiem czy to jest zrozumiałe jak coś to proszę pisać postaram się wytłumaczyć.

Obrazek

Obrazek

Po podłączeniu panelu sterującego (musiałem go zamontować w taki sposób gdyż musiałem zasłonić dziurę po włączniku od wcześniejszego podgrzewacza płynu)

Obrazek

można się cieszyć ciepełkiem w aucie Obrazek

Dziękuję za wszelkiego typu sugestie, przesłane na maila instrukcje schematy itp. Jeśli podoba się fotorelacja poproszę nieskromnie :D o przyznanie pochwały ( taki mały plusik po prawej stronie pod postem ) :D
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2697
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 170

Re: Montaż webasta - foto relacja

#2 Post autor: samul2 » 23 paź 2015, 19:35

Z podłączeniem paliwa kolega ochroniarz miał jak najbardziej rację. Podłączenie w powrót stosuje się tylko w przypadku dogrzewacza działającego przy pracującym silniku. Ale skoro działa.... Pytanie tylko jaki najdłuższy czas pracy pieca zanotowałeś do tej pory? W tym układzie piec wypala paliwo z filtra ,a mieści się go tam z pół litra, więc na jakiś czas wystarcza.
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Zarząd
Posty: 2652
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 39

Re: Montaż webasta - foto relacja

#3 Post autor: ksiazelech » 24 paź 2015, 21:27

Za dwa lub trzy tygodnie będę się cieszył uprostszoną wersją dogzewania.
Szacun dla dewasta. :) :) :)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
bratmat
Posty: 622
Rejestracja: 12 maja 2013, 18:48
Multipla: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 168km
Skype: bratmat
Lokalizacja: Cieszyn
x 8
Kontakt:

Re: Montaż webasta - foto relacja

#4 Post autor: bratmat » 25 paź 2015, 15:08

Proponuje jeszcze dołożyć pilocik :-) Najlepszy moim zdaniem to sterownik GSM polskiej produkcji, który jest na allegroszku :-) Wtedy w telefonie można także ustawić timer :-)
0 x

Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Re: Montaż webasta - foto relacja

#5 Post autor: fretek » 25 paź 2015, 16:27

fretek pisze:


Obrazek
Jak widać na zdjęciu jest tam wyprowadzony kabelek do anteny, co znaczy że ma sterowniczek już w sobie :mrgreen: , w trakcie relacji pominąłem montaż anteny :roll: moje niedopatrzenie.

I mam jeszcze takie coś ;)

Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
bratmat
Posty: 622
Rejestracja: 12 maja 2013, 18:48
Multipla: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 168km
Skype: bratmat
Lokalizacja: Cieszyn
x 8
Kontakt:

Re: Montaż webasta - foto relacja

#6 Post autor: bratmat » 25 paź 2015, 16:43

aaa, to jest sterownik T60 :-) No to full wypas :-) Zasięg do około 300 metrów. Czy wiesz może z jakiego auta zostało toto wyciągnięte ?
0 x

Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Re: Montaż webasta - foto relacja

#7 Post autor: fretek » 25 paź 2015, 17:02

Niestety ale nie wiem. Całość zakupiłem na allegro jako odnawiane z całym kompletem do zainstalowania.
0 x

Awatar użytkownika
Arkady
Posty: 22
Rejestracja: 27 sie 2012, 21:03
Multipla: MKII 1.6 16v teraz 1.9 MJ
Lokalizacja: Pawłowice

Re: Montaż webasta - foto relacja

#8 Post autor: Arkady » 22 lis 2015, 19:51

Nadszedł ten czas kiedy i ja zabieram się za montaż Webasto. W związku w tym chciałbym się Ciebie zapytać czy miałeś możliwość przetestowania już swojego ogrzewania? Pytam bo zastanawiam się gdzie skąd czerpać paliwo? Czy podłączyć się do przewodu powrotnego czy bezpośrednio do baku? Odczułeś jakieś niedogodnienia z takiego podłączenia jak u Ciebie?
0 x

Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Re: Montaż webasta - foto relacja

#9 Post autor: fretek » 23 lis 2015, 20:46

Ja podłączyłem się w powrót paliwa i nie ma z tym żadnych problemów. Webasto działa normalnie czy to podczas gdy silnik pracuje czy nie, testowałem na różne sposoby i nie widzę na razie potrzeby dodawania sobie roboty przy montażu dodatkowego czerpaka w baku. Tylko jeśli tak podłączysz wydaje mi się że dobrze jest zamontować dodatkowy filterek paliwa tak widać na moich zdjęciach.
0 x

ERIC
Posty: 43
Rejestracja: 10 paź 2017, 18:28
Multipla: JTD, 115 KM, 2004 r.

Re: Montaż webasta - foto relacja

#10 Post autor: ERIC » 25 paź 2018, 19:08

A jak się uruchamia i programuje ?
0 x

ODPOWIEDZ