Montaż webasta - foto relacja
: 23 paź 2015, 19:13
Witam.
W związku z udaną instalacją webasta postaram się przybliżyć nieco temat tym co się zastanawiają a nie są pewni czy podołają montażowi,lub tym którzy lubią sobie zerknąć jak to wygląda u kogoś innego. Tych co już mają serdecznie dość tego tematu proszę o wyrozumiałość.
A więc zaczynając. Ciężko było zdobyć jakieś informacje na temat samego mocowania do pieca w naszych samochodach. Całe szczęście że mamy forum i koledzy nie zawiedli. Z kolegą ochroniarz81 dyskutowaliśmy na temat podłączenia paliwa jak i mocowania. Postanowiłem zrobić mocowanie sam , natomiast zasilanie paliwa podłączyć na powrocie, a nie tak jak mi on zalecał na dodatkowym ujęciu paliwa w baku. Na razie nie zauważyłem żadnych problemów mojego rozwiązania, a nie ukrywam że jest mniej pracochłonne.
Jak nie mamy oryginalnego mocowania wystarczy kawał blachy (2mm) i trochę umiejętności i robimy coś takiego.
Trochę perswazji i robimy spód mocowania
Na środku zrobiłem podniesienie by piec miał chłodzenie pod sobą ( podpatrzone w oryginalnym mocowaniu)
I pierwsze przymiarki
W samochodzie są oryginalne otwory montażowe do webasta. Trzeba zastosować w nich nitonakrętki na śrubę 8mm.
Do dolnego mocowania trzeba dorobić górne ( w przybliżeniu duża litera T ) które będzie bardziej widoczne na innych zdjęciach gdyż zapomniałem to sfotografować i do górnej osłony dospawałem nóżki które przykręca się z dolną osłoną. Doszły dodatkowe wypustki do mocowania tłumika i podstawka pod filtrem powietrza.
Czas na przymiarki pod samochodem
Ostatnie przymiarki przed malowaniem
No i gotowe mocowanie
Tak wygląda zamontowane pod autem.
Trochę zachlapane błotkiem , bo już jeździ parę dni pod autem.
Przewody wodne podłączyłem: zasilanie webasta zaraz za odpowietrznikiem
natomiast wyjście z webasta z ogrzaną wodą bezpośrednio do szybko/złączki (po ściągnięciu fabrycznego węża) przed samą nagrzewnicą.
Tak jak pisałem już wcześniej do paliwa podłączyłem się w przewód powrotny i mimo obaw nic się nie zalewa, nie przelewa a webasto działa podczas pracy silnika jak i przy wyłączonym. Tylko tak na wszelki wypadek zamontowałem przed pompką filterek paliwa.
I podłączenie elektryki. No cóż tylko na opaskach ale lepszego pomysłu nie miałem
Największy problem miałem z podłączeniem do klimatronika ale w tym temacie pomógł mi kolega
samul2 i dzięki niemu zlokalizowałem cholerną wtyczkę z zasilaniem . O tu się schowała:
I w nniej trzeba przeciąć niebieski kabelek gdyż to on jest odpowiedzialny za sterowanie klimatronika.
I podłączenie webasta. Trzeba pamiętać że na wyłączonym webaście przekaźnik musi być tak podłączony by zwierał to co rozcięliśmy natomiast po włączeniu rozłącza to połączenie i przekazuje +12volt na klimatronik. Nie wiem czy to jest zrozumiałe jak coś to proszę pisać postaram się wytłumaczyć.
Po podłączeniu panelu sterującego (musiałem go zamontować w taki sposób gdyż musiałem zasłonić dziurę po włączniku od wcześniejszego podgrzewacza płynu)
można się cieszyć ciepełkiem w aucie
Dziękuję za wszelkiego typu sugestie, przesłane na maila instrukcje schematy itp. Jeśli podoba się fotorelacja poproszę nieskromnie o przyznanie pochwały ( taki mały plusik po prawej stronie pod postem )
W związku z udaną instalacją webasta postaram się przybliżyć nieco temat tym co się zastanawiają a nie są pewni czy podołają montażowi,lub tym którzy lubią sobie zerknąć jak to wygląda u kogoś innego. Tych co już mają serdecznie dość tego tematu proszę o wyrozumiałość.
A więc zaczynając. Ciężko było zdobyć jakieś informacje na temat samego mocowania do pieca w naszych samochodach. Całe szczęście że mamy forum i koledzy nie zawiedli. Z kolegą ochroniarz81 dyskutowaliśmy na temat podłączenia paliwa jak i mocowania. Postanowiłem zrobić mocowanie sam , natomiast zasilanie paliwa podłączyć na powrocie, a nie tak jak mi on zalecał na dodatkowym ujęciu paliwa w baku. Na razie nie zauważyłem żadnych problemów mojego rozwiązania, a nie ukrywam że jest mniej pracochłonne.
Jak nie mamy oryginalnego mocowania wystarczy kawał blachy (2mm) i trochę umiejętności i robimy coś takiego.
Trochę perswazji i robimy spód mocowania
Na środku zrobiłem podniesienie by piec miał chłodzenie pod sobą ( podpatrzone w oryginalnym mocowaniu)
I pierwsze przymiarki
W samochodzie są oryginalne otwory montażowe do webasta. Trzeba zastosować w nich nitonakrętki na śrubę 8mm.
Do dolnego mocowania trzeba dorobić górne ( w przybliżeniu duża litera T ) które będzie bardziej widoczne na innych zdjęciach gdyż zapomniałem to sfotografować i do górnej osłony dospawałem nóżki które przykręca się z dolną osłoną. Doszły dodatkowe wypustki do mocowania tłumika i podstawka pod filtrem powietrza.
Czas na przymiarki pod samochodem
Ostatnie przymiarki przed malowaniem
No i gotowe mocowanie
Tak wygląda zamontowane pod autem.
Trochę zachlapane błotkiem , bo już jeździ parę dni pod autem.
Przewody wodne podłączyłem: zasilanie webasta zaraz za odpowietrznikiem
natomiast wyjście z webasta z ogrzaną wodą bezpośrednio do szybko/złączki (po ściągnięciu fabrycznego węża) przed samą nagrzewnicą.
Tak jak pisałem już wcześniej do paliwa podłączyłem się w przewód powrotny i mimo obaw nic się nie zalewa, nie przelewa a webasto działa podczas pracy silnika jak i przy wyłączonym. Tylko tak na wszelki wypadek zamontowałem przed pompką filterek paliwa.
I podłączenie elektryki. No cóż tylko na opaskach ale lepszego pomysłu nie miałem
Największy problem miałem z podłączeniem do klimatronika ale w tym temacie pomógł mi kolega
samul2 i dzięki niemu zlokalizowałem cholerną wtyczkę z zasilaniem . O tu się schowała:
I w nniej trzeba przeciąć niebieski kabelek gdyż to on jest odpowiedzialny za sterowanie klimatronika.
I podłączenie webasta. Trzeba pamiętać że na wyłączonym webaście przekaźnik musi być tak podłączony by zwierał to co rozcięliśmy natomiast po włączeniu rozłącza to połączenie i przekazuje +12volt na klimatronik. Nie wiem czy to jest zrozumiałe jak coś to proszę pisać postaram się wytłumaczyć.
Po podłączeniu panelu sterującego (musiałem go zamontować w taki sposób gdyż musiałem zasłonić dziurę po włączniku od wcześniejszego podgrzewacza płynu)
można się cieszyć ciepełkiem w aucie
Dziękuję za wszelkiego typu sugestie, przesłane na maila instrukcje schematy itp. Jeśli podoba się fotorelacja poproszę nieskromnie o przyznanie pochwały ( taki mały plusik po prawej stronie pod postem )