Strona 1 z 3

Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 3 lip 2016, 17:52
autor: Tomashleezon
Witam.

Jako, że 3200 obrotów przy 100km/h to trochę za dużo, to przymierzam się do zmiany trybków..., i tutaj moje pytanie do Fachowców:
Czy w moim przypadku tez szukać trybków z JTD albo może z innego Fiata?? Może mnie ktoś nakierować?? Pytanie takowe z uwagi na to, ze jednak butle CNG trochę ważą i nie chce by mu Mulcia umierała na piątce.
Wiem już jak to wymienić, ale nie wiem jeszcze co tam wsadzić i jak tego szukać. ;)

Dzięki z góry za pomoc.

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 3 lip 2016, 19:46
autor: e-oley
Z tego co wiem to do cng multipla ma krótszą 5. Więc jak zmieniać to na 5 od zwykłej benzyny. Bo zmiana na 5 od jtd to 2 kroki na przód. Chyba że na cng już jeździć nie będziesz.

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 3 lip 2016, 20:16
autor: Tomashleezon
No właśnie tego się obawiam, ze jeśli założę z JTD to może zamulić... Pytanie tylko czy na pewno tak jest i wystarczy włożyć trybki z zwykłej 1.6 oraz jaki będzie efekt. Może ktoś jest w stanie to jakoś obliczyć?

Na CNG mam zamiar jeździć - jak już jest instalacja to chce ja wykorzystać, tym bardziej, ze stacje mam 500m od domu.

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 10:47
autor: ksiazelech
Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane. :)

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 11:15
autor: Tomashleezon
ksiazelech pisze:Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane. :)
Super. Zobaczymy jak się temat rozwinie, ciekawi mnie tylko ile mi to przełożenie da, może ktoś to obliczy. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 18:05
autor: samul2
Obliczenia tu niewiele wniosą. CNG oprócz tego,że ma krótszą piątkę od zwykłej benzyny, to również ma krótsze główne przełożenie. To wszystko ze względu na większą masę i gorsze osiagi silnika. Skutkiem ubocznym są właśnie wysokie obroty. Obawiam się,że założenie piątki od diesla w Twoim przypadku będzie skutkowało znacznym spadkiem dynamiki i wzrostem spalania. W przypadku benzyny trzeba uważać żeby nie przegiąć, to nie diesel gdzie maksymalny moment jest w dolnej partii obrotów. W zwykłej benzynie na piątce od diesla silnik się wprawdzie trochę "uspokaja" ale spadek dynamiki już się wyczuwa.

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 18:08
autor: Tomashleezon
Hmmmm. Co proponujesz Samul2? Założyć piątkę ze zwykłej benzyny?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 18:20
autor: samul2
Nie wiem czy będzie odczuwalne. Przełożenia piątki :
CNG - 0,971
BENZ- 0,946
JTD - 0,816

Przełożenia główne:
CNG- 4,067
BENZ- 3,933
JTD - 3,353

Widać, że w samej piątce CNG kontra BENZ jest niewielka różnica. JTD może już być za duże. Coś pośredniego trzeba by szukać.

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 19:32
autor: Tomashleezon
No to trochę lipa... Bez sensu tez się wpakować, żeby mi Mulcia umierała jak wrzucę 5.

Nie znam się na tym i nie wiem z czego w takim razie może podejść, liczę na Waszą fachowa wiedzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

: 4 lip 2016, 20:28
autor: e-oley
Zamów u Samula jakieś 2.0 benzyna conajmniej, albo kup jtd.
Benzyna jest w multipli do spokojnej jazdy, cng jeszcze słabsza.
Po coś obcięli to przełożenie.