Obrazek

Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#11 Post autor: Tomashleezon » 4 lip 2016, 20:36

Czyli będę musiał się chyba męczyć z wysokimi obrotami w mojej CNG...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

markrk
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2010, 08:36
Multipla: 2005 Natural Power
x 1

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#12 Post autor: markrk » 5 lip 2016, 20:13

Poszukaj w moich postach, ja przerabiałem 5 bieg - zastosowałem koła 5 biegu od fiata marea 1.6 34/39 dało to przełożenie 0,87 i jest to jedyne słuszne rozwiązanie.Przy 100 bedziesz miał 3000 obrotów.
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#13 Post autor: Tomashleezon » 5 lip 2016, 20:47

Czytałem właśnie. Chyba jednak się narazie wstrzymam. Rzadko poruszam się po autostradach, a jeden wypad na jakiś czas to jakoś przeboleję chyba. Myślałem, ze łatwiejsza sprawa ale przez moje CNG jak widać przedłużenie piątki nie przyniesie dobrych efektów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#14 Post autor: Tomashleezon » 5 lip 2016, 20:48

Ciekawe tylko jak moja Mulcia by się zachowywała gdybym włożył trybki z JTD...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#15 Post autor: samul2 » 5 lip 2016, 21:54

Tomashleezon pisze:Ciekawe tylko jak moja Mulcia by się zachowywała gdybym włożył trybki z JTD...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisałem Ci jak będzie się zachowywała, będzie muł i tyle. W normalnej benzynie już da się to odczuć, u Ciebie może być tylko gorzej. Załóż i opowiesz nam jak jest. Kolega markrk przerabiał temat i podał Ci przecież kompromisowe rozwiązanie.
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#16 Post autor: Tomashleezon » 5 lip 2016, 21:57

Racja. Poszukam przełożenia z Marea, tak jak napisal markrk.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#17 Post autor: Tomashleezon » 17 lip 2016, 08:08

markrk pisze:Poszukaj w moich postach, ja przerabiałem 5 bieg - zastosowałem koła 5 biegu od fiata marea 1.6 34/39 dało to przełożenie 0,87 i jest to jedyne słuszne rozwiązanie.Przy 100 bedziesz miał 3000 obrotów.
Orientujesz się może, z jakiego Fiata Marea szukać? Znalazłem na alledrogo kilka skrzyń ze śląska i nie bardzo wiem, która się zainteresować - m.in. 1.9D, 1.8PB...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

markrk
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2010, 08:36
Multipla: 2005 Natural Power
x 1

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#18 Post autor: markrk » 17 lip 2016, 19:28

1.6 najlepiej odbierać skrzynie osobiscie, odkręcasz dekiel od 5 i patrzysz czy te przełożenia co chcesz - ewentualnie po nr vin samochodu z jakiegopochodzi ta skrzynia tez da się sprawdzić jakie tam siedzą kółka
0 x

kerberos
Posty: 6
Rejestracja: 25 lut 2013, 07:49
Multipla: Bipower 1.6 16v, 103 KM, 2008
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#19 Post autor: kerberos » 26 paź 2016, 20:23

Ja mam Multiple CNG i wydłużoną piątkę, przy 3000obr mam 105km/h, trybiki dobrali mi w firmie która regeneruje skrzynie biegów. Jak jadę na benzynie (czyli nie często :)) to jest super, natomiast na gazie tylko do spokojnej równej jazdy, kompletnie przyspieszenia nie mam, ale za to mały hałas i mogę radia posłuchać. Na autostradzie do 120 nawet jest komfort. Do fabrycznej piątki już bym nie wrócił. Wymiana trybików jest bardzo łatwa, no i od czasu wymiany piątki od 2lat mam suchą skrzynię, widocznie jestem dokładniejszy niż fabryka :)
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#20 Post autor: Tomashleezon » 26 paź 2016, 21:27

No właśnie też bym chętnie zrobił to samo z moją skrzynia ale nie wiem jak temat ruszyć z miejsca... Może wiesz jakie to były trybiki i z czego? Może ten zakład mógłby mi sprzedać takie a ja bym już sobie wymienił?
0 x

ODPOWIEDZ