Strona 1 z 1

Skrzynia biegów 6

: 9 sie 2018, 20:58
autor: H4lik
Hejo! :)
Szukałem takiego tematu, ale trafiłem tylko na topic o dłuższej piątce.

Wiem po lekturze forum, że jeździ u nas kilka Multipli ze skrzynią sześciobiegową, więc zaatakuję.:)
Jeśli nie jest to jakaś forumowa tajemnica, to jak temat wygląda od strony technicznej - od czego skrzynia pasuje (Stilo, Bravo?), czy działa to na zasadzie P&P, czy trzeba jeszcze inne elementy przełożyć, przeprogramować, itd.?
Ewentualnie czy ktoś z forum się takich zadań podejmuje, albo poleca warsztat, który ma taki swap ogarnięty?
No i kwestia kosztów, tak, żeby to miało ręce i nogi.
Z góry Wam dziękuję za wszelakie informacje i porady. :)

Re: Skrzynia biegów 6

: 10 sie 2018, 20:54
autor: sholek
Ja miałem skrzynie 6 w Stilo 1.9 Multijet 140KM.
Ta skrzynia występowała również w Croma, Bravo, Zafira, Astra, Vectra, (oznaczenie jak się nie mylę to M32) oraz Sabach 95.
Te skrzynie są drogie (podobno awaryjne, choć mi przez 6 lat nic się nie działo) za 500zl nie kupisz ceny od 1000 w zwyż.
Ta skrzynia nie pasuje do 1.9 JTD 115KM na zasadzie P&P np. inne są przeguby wewnętrzne.
Na YT za setki filmów o skrzyni M32. Jak mnie pamięć nie myli to u brata leży do dziś jedna w której wałek wyszedł bokiem.
Pozdrawiam

Re: Skrzynia biegów 6

: 10 sie 2018, 21:06
autor: samul2
sholek pisze:
10 sie 2018, 20:54
Ja miałem skrzynie 6 w Stilo 1.9 Multijet 140KM.
Ta skrzynia występowała również w Croma, Bravo, Zafira, Astra, Vectra, (oznaczenie jak się nie mylę to M32) oraz Sabach 95.
Te skrzynie są drogie (podobno awaryjne, choć mi przez 6 lat nic się nie działo) za 500zl nie kupisz ceny od 1000 w zwyż.
Ta skrzynia nie pasuje do 1.9 JTD 115KM na zasadzie P&P np. inne są przeguby wewnętrzne.
Na YT za setki filmów o skrzyni M32. Jak mnie pamięć nie myli to u brata leży do dziś jedna w której wałek wyszedł bokiem.
Pozdrawiam
Trochę kolegę wprowadzasz w błąd. Stilo 140KM ma skrzynię C530 nie M32 i taka skrzynia tylko nie od Stilo bo ma mocowanie "wiszące" i centralny wysprzęgnik będzie do Multipli pasowała. C530 z mocowaniami "bocznymi" będzie pasowała od Alfy156/147 1,9/16V. Półosie muszą być od Alfy147 JTD lub hybrydy od Lybry 1,9Jtd z zewnętrznymi przegubami do 147jtd. Pozostaje jeszcze dwumas i sprzęgło, hydraulika sprzęgła i lewarek biegów oraz dorobienie napędu prędkościomierza, którego w alfowskich skrzyniach nie ma. Ja zrobiłem taką przeróbkę pierwszy i mam spore doświadczenie w tym temacie.

Re: Skrzynia biegów 6

: 10 sie 2018, 22:32
autor: H4lik
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Czytam i wnioskuję, że to nie jest jednak bułka z masłem i nie działa na zasadzie p&p, więc pracy sporo.
No nic, temat na razie odpuszczam - są istotniejsze rzeczy do ogarnięcia.

Re: Skrzynia biegów 6

: 12 sie 2018, 00:23
autor: sholek
samul2 pisze:
10 sie 2018, 21:06

Trochę kolegę wprowadzasz w błąd. Stilo 140KM ma skrzynię C530 nie M32 i taka skrzynia tylko nie od Stilo....
Fiatowskie C530 to Oplowskie M32.
Co do reszty to nie będę "ojca uczył dzieci robić", ja takie auto (Stilo) miałem fabrycznie, a jako że ściągnąłem skrzynie w Doblo w maju to widziałem różnicę pomiędzy nimi dlatego napisałem że nie działa to na zasadzie P&P.
Jako że powoli myślę o zakupie Ducato 2.3 Mjtd to nie myslalem nawet o modach w Doblo z okazji padnięcia skrzyni.

Re: Skrzynia biegów 6

: 13 sie 2018, 15:38
autor: samul2
sholek pisze:
12 sie 2018, 00:23

Fiatowskie C530 to Oplowskie M32.
Mylą Ci się skrzynie jeszcze raz powtarzam. C530 to C530 , M32 to M32 (i takie też we Fiacie ma oznaczenie). C530 skrzynia dwuwałkowa, M32 skrzynia trzywałkowa i nie ma jedna z drugą nic wspólnego. W Stilo 140KM siedzi skrzynia C530. M32 siedzi głownie w Cromie i Alfie 159 oraz niektórych Bravo.

PS. Jeżeli planujesz zakup Ducato, to o ich skrzyniach też nie można nic dobrego powiedzieć, szczególnie o M40.