Są chetni + folie i promieniowanie UV
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Są chetni
Przetrwa, sprawdzałem. I nie stałem dwa lata w garażu.
A po cholerę Ci filtry UV w folii?
Szkło zasadniczo nie przepuszcza UV w ogóle.
A po cholerę Ci filtry UV w folii?
Szkło zasadniczo nie przepuszcza UV w ogóle.
0 x
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Są chetni
Te droższe co mają większy współczynnik UV się sprawdzają. Pasażer nie ma przypalonego od ciepła pysku.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Są chetni
Żadne współczynniki odbijania promieni UV używane przy finezyjnych opisach folii przyciemniających nie grają tu roli. Im folia ciemniejsza, tym mniej przepuszcza światła i dzięki temu czujemy, że słońce nam mniej przeszkadza.
Promieniowanie UV - tak jak pisze kacfil - w większości jest odbijane przez szybę. To, które powoduje uczucie bólu i pieczenia to UVB. UVA jest bardziej podstępne, bo działa bez takich objawów.
Poniżej link, w którym podano, że szyba samochodowa przepuszcza 70% promieniowania UVA i tylko 10% "pieczącego" UVB:
http://www.uwagaslonce.pl/site.php?sid=11
Na tej stronie natomiast podano normy, które muszą spełniać szyby i tam podana przepuszczalność jest jeszcze niższa:
"Przepuszczalność promieniowania UV TUV
– dla zielonego szkła atermicznego TUV < 28%
– dla szkła zielonego atermicznego VSG TUV < 1%
– dla niebieskiego szkła termicznego VSG TUV < 2%"
Całość tutaj:
http://www.swiat-szkla.pl/kontakt/5329- ... skiej.html
Według mnie wniosek taki - jeżeli przyciemniać szyby, to brać najciemniejszą mieszczącą się w przepisach folię i tyle. Nie warto dopłacać za teksty o lepszym odbijaniu promieni UVA czy UVB. Za jogutry dla prawdziwych mężczyzn też nie warto dopłacać.
Promieniowanie UV - tak jak pisze kacfil - w większości jest odbijane przez szybę. To, które powoduje uczucie bólu i pieczenia to UVB. UVA jest bardziej podstępne, bo działa bez takich objawów.
Poniżej link, w którym podano, że szyba samochodowa przepuszcza 70% promieniowania UVA i tylko 10% "pieczącego" UVB:
http://www.uwagaslonce.pl/site.php?sid=11
Na tej stronie natomiast podano normy, które muszą spełniać szyby i tam podana przepuszczalność jest jeszcze niższa:
"Przepuszczalność promieniowania UV TUV
– dla zielonego szkła atermicznego TUV < 28%
– dla szkła zielonego atermicznego VSG TUV < 1%
– dla niebieskiego szkła termicznego VSG TUV < 2%"
Całość tutaj:
http://www.swiat-szkla.pl/kontakt/5329- ... skiej.html
Według mnie wniosek taki - jeżeli przyciemniać szyby, to brać najciemniejszą mieszczącą się w przepisach folię i tyle. Nie warto dopłacać za teksty o lepszym odbijaniu promieni UVA czy UVB. Za jogutry dla prawdziwych mężczyzn też nie warto dopłacać.
0 x
tel. 691 780 705
- Cordis
- Posty: 670
- Rejestracja: 4 lis 2015, 09:36
- Multipla: JTD, 115 KM, 2005
- Skype: vecordiaa
- Lokalizacja: KCH / Małopolska
- x 10
- Kontakt:
Re: Są chetni
Dzięki Daraz za szczegółowe objaśnienia teraz wszystko jasne zwykły chwyt marketingowy
0 x
787-537-262 Diabeł - nie kobieta
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Są chetni
Nie do końca się zgodzę z tym chwytem marketingowym.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- Lukasz30
- Posty: 478
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 14:14
- Multipla: JTD, 115 KM 2002r
- Lokalizacja: Poznań
- x 11
Re: Są chetni
A jakie masz argumenty?ksiazelech pisze:Nie do końca się zgodzę z tym chwytem marketingowym.
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Są chetni
Mówisz Lechu, że normy, które przewidziane są dla szyb samochodowych to pic na wodę, nie zatrzymują promieni UV i dopiero specjalna folia jest w stanie to zrobić?ksiazelech pisze:Nie do końca się zgodzę z tym chwytem marketingowym.
0 x
tel. 691 780 705
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Są chetni
Wiesz jak jest z tymi normami. Vide Volkswagen i normy zanieczyszczeń. Że nie wspomnę o średnim spalaniu w dzisiejszych autach, które są w stanie osiągnąć tylko mistrzowie jazdy na kropelkę. Takie przekręty producentów powodują, że ludzie już w nic nie wierzą.
Ale akurat szkło sodowe nie przepuszcza UV. Nigdy nie przepuszczało.
Ale akurat szkło sodowe nie przepuszcza UV. Nigdy nie przepuszczało.
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Są chetni
Volkswagen nieźle przegiął - racja, ale tak jak piszesz, w przypadku szyb nie trzeba kombinować i normy dotyczące UV są akurat spełniane.
0 x
tel. 691 780 705