Multipla JTD - wymiana rozrusznika
Multipla JTD - wymiana rozrusznika
Witam, zakupiłem niedawno multiple z silnikiem JTD z 2000 roku. Jak to czasem bywa, przy autach używanych, coś trzeba zrobić, by wszystko sprawnie działało. I tutaj moje pytanie, bo muszę zabrać się do wymiany rozrusznika. Czy ktoś podpowie mi, jak sie do tego zabrać? Dużo tam jest śrub?
0 x
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 mar 2025, 11:54
- Multipla: Fiat Multipla 1.9 JTD Eleganza
Re: Multipla JTD - wymiana rozrusznika
Wymiana rozrusznika w Multipli JTD nie jest jakoś strasznie skomplikowana, ale wymaga trochę cierpliwości. Sam rozrusznik jest zamontowany w dolnej części silnika, blisko skrzyni biegów.
Żeby się do niego dostać:
Odłącz akumulator – to podstawa, żeby uniknąć zwarcia.
Podnieś auto i zabezpiecz – dostęp do rozrusznika jest łatwiejszy od spodu.
Odkręć przewody zasilające – zazwyczaj dwa, jeden główny plusowy i sterujący (mniejszy).
Odkręć śruby mocujące – powinno ich być trzy, ale czasem dostęp do nich jest utrudniony. Przyda się przedłużka do klucza.
Wyjmij rozrusznik – po odkręceniu powinien wyjść bez większego problemu.
Przy montażu nowego robisz to samo w odwrotnej kolejności. Jak masz kanał lub podnośnik, robota idzie szybciej. Powodzenia!
Żeby się do niego dostać:
Odłącz akumulator – to podstawa, żeby uniknąć zwarcia.
Podnieś auto i zabezpiecz – dostęp do rozrusznika jest łatwiejszy od spodu.
Odkręć przewody zasilające – zazwyczaj dwa, jeden główny plusowy i sterujący (mniejszy).
Odkręć śruby mocujące – powinno ich być trzy, ale czasem dostęp do nich jest utrudniony. Przyda się przedłużka do klucza.
Wyjmij rozrusznik – po odkręceniu powinien wyjść bez większego problemu.
Przy montażu nowego robisz to samo w odwrotnej kolejności. Jak masz kanał lub podnośnik, robota idzie szybciej. Powodzenia!
0 x