Obrazek

Biało-niebieska MKI na ropę

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
quartz
Posty: 78
Rejestracja: 8 paź 2020, 13:09
Multipla: 2x JTD, 115KM, 2002
x 8

Re: Biało-niebieska MKI na ropę

#41 Post autor: quartz » 7 sty 2023, 13:53

Dziś bez dużych prac, tylko usunięcie w drugim aucie z panelu licznika świecącego się na czerwono komunikatu poduszki powietrznej.
Wg komputera podpiętego do auta to błąd kurtyn i fotela kierowcy, standardowa procedura czyszczenia wtyczek i gniazd + reset z komputera skutecznie przegoniły ten błąd.
Gdyby ktoś kiedyś szukał to złączki od kurtyn są w bagażniku za panelem przy prawej lampie.
0 x

Awatar użytkownika
Artur-ntv
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 1 paź 2017, 20:54
Multipla: 1,6 16V, 103KM, 2004
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
x 3

Re: Biało-niebieska MKI na ropę

#42 Post autor: Artur-ntv » 7 sty 2023, 20:50

Dzieki, że Ci sie chce wszystko tak dokładnie opisywać.
1 x
Bielsk Podlaski
Artur

Awatar użytkownika
quartz
Posty: 78
Rejestracja: 8 paź 2020, 13:09
Multipla: 2x JTD, 115KM, 2002
x 8

Re: Biało-niebieska MKI na ropę

#43 Post autor: quartz » 14 sty 2023, 16:28

Dziś podjąłem próbę wymiany sprężyn z tyłu (są dość mocno skorodowane powierzchniowo), ale po demontowaniu pierwszej okazało się że dolna gumowa podkładka jest pęknięta i też nadaje się do wymiany.

O ile tą dolną jest łatwo kupić, to górną (która u mnie wygląda jeszcze w miarę dobrze, ale profilaktycznie przy jednej robocie też bym ją wymienił) nie mogę nigdzie znaleźć. Jej numer katalogowy to 7584933. Może ma ktoś namiar gdzie można to dostać?
IMG_20230114_142914.jpg
sprężyna
IMG_20230114_142914.jpg (645.42 KiB) Przejrzano 67 razy
IMG_20230114_142935.jpg
dolna podkładka
IMG_20230114_142935.jpg (616.32 KiB) Przejrzano 67 razy
IMG_20230114_142920.jpg
górna podkładka
IMG_20230114_142920.jpg (554.06 KiB) Przejrzano 67 razy
0 x

Awatar użytkownika
quartz
Posty: 78
Rejestracja: 8 paź 2020, 13:09
Multipla: 2x JTD, 115KM, 2002
x 8

Re: Biało-niebieska MKI na ropę

#44 Post autor: quartz » 21 sty 2023, 12:29

Dziś ciąg dalszy wymiany sprężyn z tyłu.

Dotarły do mnie dolne podkładki, więc nie ma na co czekać tylko działać.
IMG_20230121_103409.jpg
IMG_20230121_103409.jpg (676.8 KiB) Przejrzano 36 razy
Sama wymiana sprężyn to w większości czasu zabawa z kręceniem śrub ściągacza do sprężyn, mi wymiana obu (robiłem to pierwszy raz) zajęła ok 2,5 godziny.

Obserwacja nr 1: łatwiej się działa po odkręceniu dolnej śruby amortyzatora

Obserwacja nr 2: najpierw założyć ściągacze na sprężyny, a dopiero potem podnieść auto na lewarku

IMG_20230121_113708.jpg
IMG_20230121_113708.jpg (571.64 KiB) Przejrzano 36 razy
0 x

ODPOWIEDZ