Obrazek

miszczu77, 1,9 JTD, 2000

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#21 Post autor: malymaly » 27 cze 2014, 16:18

Pewnie z tej samej alfy lub z 147. Bardzo chętnie zobaczyłbym ponownie poradnik na ten 6 bieg. Potem przyjedź na zlot to postawie za to flachę. Trochę czasu już jesteś użytkownikiem, ale Cie nie znamy. Uzupełnij swój profil lub przywitaj się gdzie należy, będą większe szanse na pomoc. powodzenie!
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#22 Post autor: samul2 » 27 cze 2014, 18:53

leonard7080 pisze:Witam
Potrzebuję wskazówek odnośnie wymiany skrzyni z 5 na 6 biegową. Skrzynię będę miał z Alfy 156 16v I jest tam sterowanie sprzęgłem hydrauliczne, jakie pedały podejdą aby zamontować pompkę sprzęgła. Jak wszystko ogarnę zamieszczę na forum. Teraz bardzo mnie czas nagli.
Temat dawno już ogarnięty. Nie zamieszczam manuala na forum bo nie ma sensu. Nie ma pedałów , które by wprost pasowały. Tworzy się hybrydę z oryginalnego zestawu + inny model. Jakich konkretnie wskazówek potrzebujesz? Ogólnie temat wymaga trochę wiedzy i umiejętności. Ja miałem trudniej bo nikt przede mną tego nie robił, kolejnym było już łatwiej, bo mieli podane co i jak.

PS. Właśnie przeprowadziłem konwersję u kolejnego "forumowicza", więc następna "6-tka " przybyła. Pewnie niedługo się pochwali ;) .
0 x

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#23 Post autor: Brzózka » 27 cze 2014, 20:40

Już się chwalę bo to pewnie o mnie chodzi ;) ale cała chwała niech spłynie na Ciebie Tomasz :) bo to Ty poświęciłeś swój wolny czas bym ja mógł delektować się zestawem sześciobiegowym :) w niedziele odbiór i chodzę cały tak jakbym miał wyjechać na zlot. O wrażeniach z jazdy opowiem niebawem.
0 x

Awatar użytkownika
jakimiuczek
Klubowicz
Posty: 785
Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
Multipla: JTD 2005 146KM
Lokalizacja: ŁOSICE
x 24

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#24 Post autor: jakimiuczek » 28 cze 2014, 07:50

Ode mnie też niech spłynie trochę chwały na Tomka, bo dzięki jego instrukcją i ja mam 6-tkę ;) DZIĘKI!
0 x

leonard7080
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2013, 19:09
Multipla: M-jet 120KM, 2006
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#25 Post autor: leonard7080 » 26 lip 2014, 13:45

A więc: Skrzynię 6-biegową kupiłem z Alfy 166 2.4jtd z półosiami( ze zdjęcia moja skrzynia jest prawdopodobnie taka, jak u Ciebie. Jestem w trakcie składania i mam kilka pytań: z której wersji pasuje podpora półosi z łożyskiem (średnica półosi z Mulci pod łożyskiem jest taka sama,jak w Alfie 166 tylko, że przy skrzyni 6-biegowej łożysko jest dalej odsadzone od silnika, pospawałem podporę, ale prawdopodobnie powinna być podpora, która powinna pasować bez przeróbek). Z jakiego modelu będzie pasował tylny wspornik skrzyni mocowany do trawersu. I na koniec półosie które różnią się od oryginalnych, z mojej obserwacji wynika, że wałki lewy i prawy wchodzące do skrzyni muszą pozostać, ze względu na większą średnicę i ilość zębów na wieloklinie i tu się kończy oryginał z Alfy i wg. mnie trzeba przerobić obie od połączeń wałów wychodzących ze skrzyni, czyli od kielichów przegubów do końca, czyli łącznie z przegubami wchodzącymi w piasty kół, bo też inna jest średnica wieloklinu i długość, chyba że są pól osie z którymi byłoby mniej przeróbek, proszę o info. Miałem zawieść pól osie do warsztatu specjalizującego się w dorabianiu półosi, przegubów (jest taki warsztat w Katowicach) ale do 5 sierpnia jest nieczynny z powodu urlopu. Obecnie jestem w trakcie dopasowywania (przerabiania pedału sprzęgła). Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. I jeszcze jedno, czy Zmieniałeś koło dwu masowe, czy pozostawiłeś z Multipli bo jak łączyłem skrzynie ze sprzęgłem odciąganym z oryginalną dwumasą Multipli wydaje mi się, że jest trochę ciasno skręcone, ale może tak musi być.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#26 Post autor: samul2 » 26 lip 2014, 16:02

A więc : zacząłeś temat za przeproszeniem od d..y strony. Postępujesz jakbyś przecierał nowe szlaki i kupujesz graty w ciemno i bez zastanowienia. Pisałem Ci ,że temat jest dawno rozkminiony i służę wszelką poradą. Żadnego zapytania nie wystosowałeś i opisujesz jak bezsensownie brniesz w temacie.
Zacznijmy od tego ,że skrzynia od 166 nie jest najwłasciwsza. Po pierwsze nie ma mocowania tylnej łapy , bo 166-ta takowej nie ma bo inaczej zespół napedowy jest umocowany. Po drugie mogłeś trafić na przełożenie główne z którym 1,9/8V słabo sobie radzi. Półosie od 2,4 też absolutnie sie nie nadają.Odpowiednia skrzynia to Alfa 147/156. Są półosie które pasują bez problemu, to Lybra 1,9 i Alfa156 1,9. Wymagają one jedynie podtoczenia zewnętrznych przegubów pod wejscie w piastę. Chyba ,że założysz do nich przeguby od 147 JTD, tych nie potrzeba podtaczać. Podpora też musi być od Alfy i jeżeli pozostawisz swoją miske to trzeba wyciąc skrajne zeberko mocowania podpory i podpore przykrecić tylko do jednego. Nie licząc się z kosztami mozna założyc miskę od Alfy wtedy nie trzeba przerabiać. Łapy mocujace skrzynię psują od 147/156, poduszki mogą zostać twoje. Dwumas ze sprzegłem ciągnionym musisz założyć niestety też od Alfy/Lybry. Jeżeli chodzi o pedały to doskonale się robi hybrydę oryginalnego zestawu z zestawem od Alfy166 lub Kappy. Nie wspomnę ,ze stopki pedałów są większe i fajniejsze niż w multipli. Przy tej skrzyni co kupiłeś to pozostanie Ci dokupić gdzieś za groszę skrzynie od Marei 2,4 JTD. Przełożysz sobie wtedy dupke mechanizmu i bedziesz miał rozwiązany kolejny problem czyli brak napedu predkościomierza, bo pewnie chyba juz zauważyłes ,ze go nie ma. Przekładasz sobie wszystko z tej od Marei. W innym przpadku trzeba wyfrezowac otwór na napęd i dokupić elementy napędu.Wszystkie części mozna z małymi wyjątkami dobrać seryjne i nic nie trzeba dorabiac specjalnie. Powtarzam jak masz konkretne pytania to pytaj , a nie kupuj graty w ciemno ,bo szkoda Twojego zachodu i kasy .Pozdrawiam

PS. http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... c&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
W przedostanich postach tego wątku masz parę fotek z konwersji , którą wykonywałem niedawno.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2014, 11:20 przez samul2, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
adamx8
Klubowicz
Posty: 299
Rejestracja: 22 gru 2009, 21:15
Multipla: 2.4 20v
Skype: adamx8
Lokalizacja: Oberschlesien
x 15

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#27 Post autor: adamx8 » 27 lip 2014, 07:44

Witam, kolego Leonard jak chcesz zobaczyć jak wygląda zrobiona 6 biegowa multipla ,to 02.07 wracam z wakacji i zapraszam.
0 x
....czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi, naprawdę trudno jest ich wyprzedzić.

leonard7080
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2013, 19:09
Multipla: M-jet 120KM, 2006
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#28 Post autor: leonard7080 » 28 lip 2014, 09:10

Ok.Dzięki za info. Skrzynię kupiłem razem z półosiami AR 166 2.4jtd 136KM, może z tej wersji przełożenia będą odpowiednie. Chciałbym dopytać szczegółów, czy półosie np: z 147 1.9jtd i z 156 1.9jtd mogą być z wersji 8V, czy z 16V. Znalazłem skrzynię na części z alfy 155 2.5TD i wygląda identycznie jak z Marei 2.4jtd, gdzie tylna część obudowy mechanizmu różnicowego też jest z impulsatorem, czy to będzie to samo jak z Marei. Jak wyjmę dziś skrzynie z pod auta porobię fotki z mojej skrzyni i zapodam na forum.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#29 Post autor: samul2 » 28 lip 2014, 10:07

Kurcze czytaj dokładnie co się pisze. Gdzie jest napisane ,ze pasują półosie od 147 ? Napisane jest, że najlepiej pasujące i sprawdzone to Alfa 156 i Lybra 1,9 JTD. Nie ma znaczenia czy 8V czy 16V. Jedyne co mogę zasugerować to kładź przedzmianowe. To znaczy te z wewnętrznymi przegubami homokinetycznymi, a nie z "kielichami" i "tripodami". Są one nadzwyczaj nietrwałe i powodują wibracje nadwozia przy przyspieszaniu. Od 147 sugerowałem tylko przeguby zewnętrzne, bo nie wymagają podtaczania. Jeżeli chodzi o skrzynię, to w 155 nie jest to do końca taka sama skrzynia, ma inną budowę i nie zagwarantuję Ci ,ze wszystko spasuje. No chyba ,że znowu potrzebujesz trochę żelaza i amelinium. Komaptybilna skrzynia to np taka:

http://allegro.pl/fiat-marea-brava-2-4- ... 42365.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Naprawdę podjedź do Adama jak Ci sugerowal i zobaczysz sobie wszystko co i jak. Drugą , która ostatnio robiłem masz w Bojszowach u Brzózki, też pewnie Ci nie odmówi sesji zdjęciowej. Nie warto brnąć w temacie jak ktoś wcześniej rozwiązał wszystkie problemy. Szkoda czasu i pieniędzy.

PS .Nie ma potrzeby ,zebyś wstawiał zdjecia swojej skrzyni, ja wiem dokładnie jak wygląda, nawet wala się u mnie gdzieś. Wytłumaczyłem Ci czym ona się różni od 147/156.
0 x

leonard7080
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2013, 19:09
Multipla: M-jet 120KM, 2006
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: miszczu77, 1,9 JTD, 2000

#30 Post autor: leonard7080 » 30 lip 2014, 22:06

Kupiłem samą "dupcię" ze skrzyni Alfy 155 i bardzo fajnie pasuje, tylko sprzedawca nie wysłał mi zębatki napędzającej napęd prędkościomierza ale dziś mi wysłał, więc jutro powinienem mieć komplet i samul2 jak pisałeś rozwiązany mam problem z prędkościomierzem. Dziś dostałem pedały z Kappy i mam je złożone, wypiaskowałem bo z racji upływu czasu trochę nieładnie wyglądały, jutro może uda mi się je pomalować i założyć. Jutro powinny dotrzeć półosie z AR 156 razem z podporą prawej półosi i tylna łapa skrzyni. Jeszcze brakuje mi przewodu hydraulicznego sprzęgła i będę miał chyba wszystko i jak czas pozwoli w przyszłym tygodniu Mulcia będzie po przeszczepie. Z braku czasu nie bardzo mogę podjechać, aby pooglądać np: u adamx8 ale dzięki wielkie za zaproszenie.
0 x

ODPOWIEDZ