Obrazek

Multipla Pajęczaków

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
TataPajeczak
Posty: 12
Rejestracja: 5 lut 2010, 21:51
Multipla: JTD 1.9, 105KM, 1999
Lokalizacja: Sopot

Multipla Pajęczaków

#1 Post autor: TataPajeczak » 17 maja 2010, 22:23

Witam serdecznie!

Czas biegnie nieubłaganie, a my od miesięcy dwóch dzięki zaangażowaniu i pomocy forumowiczów cieszymy się naszym Mulpolotem.
Przepraszam wszystkich, którym obiecaliśmy zdjęcia za długie milczenie, nie wynikało ono z braku chęci integrowania się z pozostałymi mulpomaniakami, ale z faktu narodzin naszego trzeciego dziecięcia, co chwilowo mocno ograniczyło nam czas, spędzany przy internecie.
Ale już się poprawiamy i wrzucamy kilka fotek naszego srebrnego cuda:



Jakby zdjęcia się nie załączyły, to wrzucam link do całego folderu:
http://picasaweb.google.pl/tatapajeczak/Mulpa#

Obiecujemy nieco poprawić się jeśli chodzi o aktywność na forum jak i obecność na lokalnych spontonach (choć nadal nie będzie to aktywność oszałamiająca, bo póki co jeszcze noce nieprzespane i czasu dla siebie niewiele).

A odnośnie naszego autka to:
- ma 11 lat, diesel, 105 KM, niestety niedziałająca turbina :(
- pochodzi z Włoch i nie licząc pośredników jesteśmy drugim właścicielem
- autko przyjechało do nas tylko z kilkoma niewielkimi wgnieceniami i świetnie utrzymanym wnętrzem
- odnośnie innych technicznych rzeczy to nie potrafimy zbyt wiele powiedzieć bo jesteśmy lamerami, ale podczas najbliższego spontonu chętnie damy pooglądać fachowcom jeśli tylko będą zainteresowani:)
- kochamy naszą Multipcię (tak ochrzciła ją nasza najstarsza córka) nad życie, bo bardzo łatwo pakuje się do niej wszystkie nasze dzieci i wózki:)
- pomimo dwóch miesięcy użytkowania mamy co raz to nowsze pomysły na konfigurację wnętrza i rozmieszczenie licznych członków rodziny

Pozdrawiamy serdecznie i jeszcze raz dziękujemy za pomoc w zakupie autka!
Pajęczaki
0 x

Awatar użytkownika
Grze$ku
Admin
Posty: 420
Rejestracja: 21 gru 2009, 01:34
Multipla: JTD, 105 KM, 1999
Skype: wojnarowscy
Lokalizacja: Przemyśl
x 4

Re: Multipla Pajęczaków

#2 Post autor: Grze$ku » 18 maja 2010, 02:06

Witaj Tato Pajęczaku :)
Po pierwsze - gratulacje z powodu narodzin potomka !
Poprawiłem nieco Twój post - zdjęcia powinny się już pokazywać w treści postu.
Multipla prawie identyczna jak moja - ten sam rocznik, kolor z zewnątrz i wewnątrz, silnik, radio i ilość dzieci w środku, różni się chyba tylko felgami :)
Skąd wiesz, że padła turbina ? Jeżeli tylko widoczna utrata mocy to może problem z przepływomierzem ? Spróbuj odłączyć wtyczkę od przepływomierza (nad filtrem powietrza) i przejechać się kawałek ...
0 x

Awatar użytkownika
zlociutki01
Posty: 149
Rejestracja: 27 gru 2009, 10:49
Multipla: Była: JTD, 115KM, 2003
Skype: zlociutki01
Lokalizacja: Rybnik-Niedobczyce

Re: Multipla Pajęczaków

#3 Post autor: zlociutki01 » 23 maja 2010, 00:17

Witam! Jakiś czas temu dwaj "fachowcy" (w Tychach i Rybniku) uznali, że turbina w mojej pasqudzie obumarła i należy ją natychmiast wymienić. Jakoś tak, niedowierzając panom, i trochę z braku czasu, pojechałem kuśtykającym, co jakiś czas autkiem, do pracy (1000km) i zacząłem studiować ceny turbin. Firmowy mechanik podał mi namiary na warsztat, który żyje z tego, że zna się na silnikach. Pojechałem i... po pół godzinie wszystko działało jak nowe! Okazało się, że ktoś kiedyś założył nie oryginalny przewód podciśnieniowy regulujący kierownicę łopatek sprężarki. To to się spiekło i podziurawiło. Olej, którym była uwalona z każdej strony, wydostawał się z nieszczelnego przewodu odmy... Mycie, przewód, nowa opaska, kontrola na testerze w czasie jazdy, razem 35 euro. Auto miało wtedy 180tyś km przebiegu. Pan stwierdził, że o wymianie tegoż turba możemy zacząć myśleć jak zrobi drugie tyle. Pod warunkiem, że olej będzie wymieniany max co 15tyś km razem z filtrami. Dowiedziałem się przy okazji, że w nowych JTD 120/130 Multi Jet, FIAT dopuszcza wymianę oleju co 30tyś km (syntetyku 5W30), ale te silniki tego na dłuższą metę nie wytrzymują, więc on jako serwisant odradza takich praktyk. W Italii można oddać w sklepie zużyte turbo w zamian za regenerowane z gwarancją FIATa.To taki tubylczy program ekologiczny. Kosztuje to 350euro (do JTD 115KM, turbina ze zmienną geometrią łopatek), Nowa z f-my Garret, 400-550euro, oryginał FIAT 950-1100euro. Wydatek niemały, więc lepiej 3x sprawdzić niż niepotrzebnie wymieniać.
0 x
Była piękna JTD.
Złociutki01

ODPOWIEDZ