No i po wizycie wiosennej u pana doktora
Standardowo: olej (Mobil 1 10W/40), filtr oleju, paliwa, powietrza (wkład Bosch), szwankujący zawór overboost i regulacja/ rozruszanie cięgna przy turbinie.
Okazało się, że cięgno też chodziło w niedużym zakresie. Ale mój mechanik "poczarował" co nieco i teraz dopiero czuję że Mulcia ma mooooc
Przedtem traktowałem, że rozpędza się tak sobie... bo tak ma. Teraz to zupełnie inne "depnięcie"
Jeszcze w czasie oględzin okazało się, że tylne hamulce też odrobinę wymagają pochylenia się nad nimi - więc nowe okładziny (jakieś Samko...?) już zamówione.
Acha! znalazło się miejsce na luźną wtyczkę - to od "czujnika wody/ wilgotności (ang. humidity) w filtrze powietrza"...? Taki komunikat pokazał się na moment ale po odłączeniu i ponownym podłączeniu wtyczki zniknął.
Myślę że na razie tyle porządków... choć czas już na wymianę zimówek na letnie... i tu też będą pewnie małe zmiany.
Chyba zrezygnuję z tych niskoprofilowych 17" co były na początku... Jedną dobiłem w ubiegłum roku na przejeździe kolejowym i mimo reanimacji ciągle coś stukało mi w kole. Spróbuję handlu/wymiany na zestaw 16", zobaczę co mi zaproponują w serwisie oponkowym Jednak niski profil nie bardzo nadaje się na nasze drogi i na pełnych oponach jest większy komfort jazdy (przynajmniej dla mnie)...
Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
- dareQ68
- Klubowicz
- Posty: 316
- Rejestracja: 3 kwie 2013, 21:16
- Multipla: 1,9 JTD 120 KM MultiJet 2008
- Lokalizacja: Międzychód/ WLKP tel. 607-661-208
- x 5
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
Moich "ukrytych kosztów ciąg dalszy...
Pewnego ranka po wyjechaniu z garażu zobaczyłem plamę w okolicach prawego przedniego koła.
Co u licha sprawdzam - zapach ropy czas był do pracy więc pojechałem ale po 15-tej podjechałem do mego "nadwornego mechanika" na kolejną diagnozę.
Obejrzał, poruszał, postukał, powietrzem z kompresora popsikał i rzecze tako: paliwo ci wycieka bo pęknięta obudowa filtra paliwa jest... Tak samo z siebie, żadnego uderzenia, szczeliny normalnie nie widać, ale po odpaleniu robi się ciśnienie i obudowa się rozszczelniła.
No cóż... niezbyt zadowolony pognałem do sklepu Moto. Tam mroczny człowiek po zapytaniu o cel mego przybycia, zagłębił się w otchłanie sieci i używając dodatkowo urządzenia komunikacyjnego, rzekł po chwili - 860,00 zł ta przyjemność kosztuje
Zmrożony tą wiadomością po cichu wycofałem się by przeliczyć dobra w swej sakwie.
No i zaczęły się poszukiwania alternatywy...
Pierwsza myśl - poszukiwania w sieci. Znalazłem odpowiedni w cenie niższej ale nadal trochę otrzeźwiającej - 380,00 zł
Dla porównania obdzwoniłem kilka innych sklepów ale cena była podobna. Potem dzięki wojtus'iowi udało mi się uzyskać kontakt do mariocie.
Ten z kolei pokierował mnie do KRIS'a77. Tam też zasięgnąłem porady i mimo "promocji klubowej" cena również była wyższa.
Z bólem portfela zamówiłem przez alledrogo (po wcześniejszym sprawdzeniu zgodności wg VIN).
Po 2 dniach przesyłka dotarła a wymiana obudowy trwała 10 minut.
Niespodzianką było to, że obudowa zawierała również nowiutki filter który sam kosztuje niemało.
Teraz mogę spać spokojnie.
Oby okazja do kolejnej opowieści z gatunku "w poszukiwaniu zaginionej części" - pojawiła się nieszybko...
- jak obrobię fotki to wrzucę nowy filtr (poglądowo)...
Pewnego ranka po wyjechaniu z garażu zobaczyłem plamę w okolicach prawego przedniego koła.
Co u licha sprawdzam - zapach ropy czas był do pracy więc pojechałem ale po 15-tej podjechałem do mego "nadwornego mechanika" na kolejną diagnozę.
Obejrzał, poruszał, postukał, powietrzem z kompresora popsikał i rzecze tako: paliwo ci wycieka bo pęknięta obudowa filtra paliwa jest... Tak samo z siebie, żadnego uderzenia, szczeliny normalnie nie widać, ale po odpaleniu robi się ciśnienie i obudowa się rozszczelniła.
No cóż... niezbyt zadowolony pognałem do sklepu Moto. Tam mroczny człowiek po zapytaniu o cel mego przybycia, zagłębił się w otchłanie sieci i używając dodatkowo urządzenia komunikacyjnego, rzekł po chwili - 860,00 zł ta przyjemność kosztuje
Zmrożony tą wiadomością po cichu wycofałem się by przeliczyć dobra w swej sakwie.
No i zaczęły się poszukiwania alternatywy...
Pierwsza myśl - poszukiwania w sieci. Znalazłem odpowiedni w cenie niższej ale nadal trochę otrzeźwiającej - 380,00 zł
Dla porównania obdzwoniłem kilka innych sklepów ale cena była podobna. Potem dzięki wojtus'iowi udało mi się uzyskać kontakt do mariocie.
Ten z kolei pokierował mnie do KRIS'a77. Tam też zasięgnąłem porady i mimo "promocji klubowej" cena również była wyższa.
Z bólem portfela zamówiłem przez alledrogo (po wcześniejszym sprawdzeniu zgodności wg VIN).
Po 2 dniach przesyłka dotarła a wymiana obudowy trwała 10 minut.
Niespodzianką było to, że obudowa zawierała również nowiutki filter który sam kosztuje niemało.
Teraz mogę spać spokojnie.
Oby okazja do kolejnej opowieści z gatunku "w poszukiwaniu zaginionej części" - pojawiła się nieszybko...
- jak obrobię fotki to wrzucę nowy filtr (poglądowo)...
0 x
"Cy Tata cyta cytaty Tacyta...?"
- dareQ68
- Klubowicz
- Posty: 316
- Rejestracja: 3 kwie 2013, 21:16
- Multipla: 1,9 JTD 120 KM MultiJet 2008
- Lokalizacja: Międzychód/ WLKP tel. 607-661-208
- x 5
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
"Kontynuując dalej" wątek mojej Mulci i jej perypetii mechanicznych -postanowiłem wreszcie wymienić rozrząd.
Bo to i przebieg raczej odpowiedni i okres czasowy też, a zbliża się wyjazd wakacyjny więc wolę dmuchać na zimne.
Poszukiwania zestawu jak zwykle rozpocząłem na znanym i lubianym portlalu ale po przejrzeniu cen postanowiłem skontaktować się z Kriss'em77.
Jego oferta dla mojej wersji dieslowskiej MKII była na tyle zadowalająca, że postanowiłem nie ryzykować i kupić rolki, pasek i pompę wodną u dobrego źródła.
Jeszcze miałem dylemat czy kupić w zestawie tylko rolki i pasek czy też dodatkowo pompę wody...
Ale mechanik powiedział, że na pompie też jest rolka więc to element zestawu.
Ja laik nie śmiałem dyskutować...
Szybka wysyłka, przesyłka w domu, wizyta u mechanika i już sumienie mam spokojniejsze, choć portfel znów schudł o kilka banknotów...
No niby takie zabiegi eksploatacyjne, ale jak nie zrobisz odpowiednio szybko to kiedyś można się zdziwić...
Zresztą który samochód nie jest skarbonką? zawsze jest coś do zrobienia
Bo to i przebieg raczej odpowiedni i okres czasowy też, a zbliża się wyjazd wakacyjny więc wolę dmuchać na zimne.
Poszukiwania zestawu jak zwykle rozpocząłem na znanym i lubianym portlalu ale po przejrzeniu cen postanowiłem skontaktować się z Kriss'em77.
Jego oferta dla mojej wersji dieslowskiej MKII była na tyle zadowalająca, że postanowiłem nie ryzykować i kupić rolki, pasek i pompę wodną u dobrego źródła.
Jeszcze miałem dylemat czy kupić w zestawie tylko rolki i pasek czy też dodatkowo pompę wody...
Ale mechanik powiedział, że na pompie też jest rolka więc to element zestawu.
Ja laik nie śmiałem dyskutować...
Szybka wysyłka, przesyłka w domu, wizyta u mechanika i już sumienie mam spokojniejsze, choć portfel znów schudł o kilka banknotów...
No niby takie zabiegi eksploatacyjne, ale jak nie zrobisz odpowiednio szybko to kiedyś można się zdziwić...
Zresztą który samochód nie jest skarbonką? zawsze jest coś do zrobienia
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 13:44 przez dareQ68, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
"Cy Tata cyta cytaty Tacyta...?"
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
No zobacz, moje auto też było wczoraj u lekarza na rozrząd. Zestaw zakupiony również poprzez KRISA77 i odebrany na zlocie. Kolejna wymiana z 5 lat (bo przebiegu raczej przesadnego zrobić mi się nie uda w krótszym terminie).
0 x
tel. 691 780 705
- dareQ68
- Klubowicz
- Posty: 316
- Rejestracja: 3 kwie 2013, 21:16
- Multipla: 1,9 JTD 120 KM MultiJet 2008
- Lokalizacja: Międzychód/ WLKP tel. 607-661-208
- x 5
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
Chyba zima się zbliża dużymi krokami bo dziś spotkałem na swej drodze "stado bałwanków"...
też pojawiają się u Was stadami...
też pojawiają się u Was stadami...
0 x
"Cy Tata cyta cytaty Tacyta...?"
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
Nie poddawaj się, lataj dalej swoją Multiplą i następnym razem pokaż 6 bałwanków w rzędzie
0 x
tel. 691 780 705
- yuraS
- Klubowicz
- Posty: 484
- Rejestracja: 27 gru 2015, 21:39
- Multipla: 1.9 JTD 2003 r
- Lokalizacja: Turek
- x 16
Re: Mulcia Czarna rasy wielkopolskiej
Właśnie dobrze , że z przodu nie ma bałwana , tylko patyk
0 x
laguna I -1.8 ; laguna I -1.8 16v kombi ; Punto II 1.8 16v HGT; Twingo I -1,2 ; Grande Punto 1,4 ; Linea 1,4 ; Nissan 350z ; Citroen C4 grand picasso 1.6 HDI ; Grand Espace IV 2.0DCI ; MK1 1,6 ; MK2 1,6; MK1 1,9