teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupił!
- wielbuont
- Posty: 172
- Rejestracja: 2 wrz 2013, 08:06
- Multipla: JTD 110KM 2001
- Gadu-Gadu: 6622680
- Lokalizacja: Strzelno, kujawsko-pomorskie
teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupił!
No więc nabyłem srebrne auto, mimo że cały czas szukałem każdej byle nie srebrnej
Cóż, nie kupuję nowego auta, więc rzeczywistość weryfikuje oczekiwania.
rocznik 2001, 110KM, no i diesel oczywiście [chociaż jedno oczekiwanie zrealizowane ]
Co wiem o aucie na teraz:
- sprowadzone w sierpniu z Francji, miało wymienione tylne prawe drzwi [stąd inny odcień lakieru] i raczej też tylną klapę [nie pasuje kluczyk ponadto naklejka z adresem jakiejś strony www w UK]
poza tym sprawdzone czujnikiem lakieru, raczej nic nie malowane, a podłoga wygląda zdrowo.
- po wcześniejszych oględzinach kilku aut ta urzekła mnie bardzo ładnie wyglądającym wnętrzem, tzn. nie że takie czyste, ale wyglądające na mało zużyte, porównując z tymi, które oglądałem.
- przebieg, hmm, 130tkm, więc raczej nieprawdziwy, niemożliwe na taki rocznik, mimo tego ładnego wnętrza - odometr pokazuje 9500, więc jak mi już podpowiedziano, raczej grzebany...
jest jeszcze jakiś sposób sprawdzenia przebiegu, tzn. jest gdzieś jeszcze zapisywany?
francuski dowód rejestracyjny kończy się na 2007 roku - czy może to oznaczać że od tego czasu auto stało?
- świeci kontrolka poduszki, kabelek mówi że pasażera, wrrr... będę szukał wg wszystkich wytycznych na forum, czyli kostki pod fotelami i centralka
- po dotarciu do domu zaliczyłem pierwszą awarię [a jakże!] - plama paliwa pod silnikiem. na szczęście awaria niegroźna - przeciekał wężyk przelewu na jednym wtrysku, już naprawione.
- ponadto nic niepokojącego nie słychać, nie widać, nie czuć...
mam wrażenie małej mocy, takiego trochę opornego przyspieszania, ale na co dzień jeżdżę służbowym dieselem ze 180KM, więc może to tylko wrażenie? a może nie, zobaczymy...
Auto ma wywalony katalizator, bo był zapchany.
Poniżej fotki z ogłoszenia [bo auto już brudne, więc wstyd focić na razie ]
no i na dodatek kupiłem auto z mytym silnikiem...
wszelkie uwagi krytyczne i pochwalne mile widziane
ale jak ktoś był wcześniej oglądać to auto i wie że w nim jakiś wielki zonk siedzi - to mi lepiej o tym nie mówcie
Cóż, nie kupuję nowego auta, więc rzeczywistość weryfikuje oczekiwania.
rocznik 2001, 110KM, no i diesel oczywiście [chociaż jedno oczekiwanie zrealizowane ]
Co wiem o aucie na teraz:
- sprowadzone w sierpniu z Francji, miało wymienione tylne prawe drzwi [stąd inny odcień lakieru] i raczej też tylną klapę [nie pasuje kluczyk ponadto naklejka z adresem jakiejś strony www w UK]
poza tym sprawdzone czujnikiem lakieru, raczej nic nie malowane, a podłoga wygląda zdrowo.
- po wcześniejszych oględzinach kilku aut ta urzekła mnie bardzo ładnie wyglądającym wnętrzem, tzn. nie że takie czyste, ale wyglądające na mało zużyte, porównując z tymi, które oglądałem.
- przebieg, hmm, 130tkm, więc raczej nieprawdziwy, niemożliwe na taki rocznik, mimo tego ładnego wnętrza - odometr pokazuje 9500, więc jak mi już podpowiedziano, raczej grzebany...
jest jeszcze jakiś sposób sprawdzenia przebiegu, tzn. jest gdzieś jeszcze zapisywany?
francuski dowód rejestracyjny kończy się na 2007 roku - czy może to oznaczać że od tego czasu auto stało?
- świeci kontrolka poduszki, kabelek mówi że pasażera, wrrr... będę szukał wg wszystkich wytycznych na forum, czyli kostki pod fotelami i centralka
- po dotarciu do domu zaliczyłem pierwszą awarię [a jakże!] - plama paliwa pod silnikiem. na szczęście awaria niegroźna - przeciekał wężyk przelewu na jednym wtrysku, już naprawione.
- ponadto nic niepokojącego nie słychać, nie widać, nie czuć...
mam wrażenie małej mocy, takiego trochę opornego przyspieszania, ale na co dzień jeżdżę służbowym dieselem ze 180KM, więc może to tylko wrażenie? a może nie, zobaczymy...
Auto ma wywalony katalizator, bo był zapchany.
Poniżej fotki z ogłoszenia [bo auto już brudne, więc wstyd focić na razie ]
no i na dodatek kupiłem auto z mytym silnikiem...
wszelkie uwagi krytyczne i pochwalne mile widziane
ale jak ktoś był wcześniej oglądać to auto i wie że w nim jakiś wielki zonk siedzi - to mi lepiej o tym nie mówcie
0 x
- wojtus
- Posty: 1892
- Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
- Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
- Gadu-Gadu: 6164368
- Lokalizacja: Nowe, kuj-pom
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
No to gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej jazdy. Do zobaczenia na zlotach i lokalnych spotkaniach.
0 x
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
Zamek może być po prostu brudny i wydaje się, że kluczyk nie pasuje. Często pomaga wyjęcie i przeczyszczenie.wielbuont pisze:raczej też tylną klapę [nie pasuje kluczyk ponadto naklejka z adresem jakiejś strony www w UK]
Natomiast jak chodzi o moc, to jak się czasem przejadę multiplą Samula (jakieś 200KM) i przesiądę się do swojej, to mam wrażenie, że coś jest nie tak. Różnica jest kolosalna. Spróbuj jeszcze zaślepić EGR, sprawdzić przepływomierz, może coś się polepszy w osiągach.wielbuont pisze:mam wrażenie małej mocy, takiego trochę opornego przyspieszania, ale na co dzień jeżdżę służbowym dieselem ze 180KM, więc może to tylko wrażenie?
0 x
- Asiaak1949ak
- Posty: 1101
- Rejestracja: 12 maja 2011, 08:53
- Multipla: Niestety brak ale miłuję
- Lokalizacja: Jaworzno
- x 5
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
Witam serdecznie i życzę bezawaryjnej jazdy.
0 x
Asia
- johndoe2004
- Klubowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:42
- Multipla: 1,9 MJTD, 2006r.
- Lokalizacja: LBL
- x 11
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
Witam bardzo ładnie się prezentuje na zdjęciach. Oby tfu tfu usterki występowały tylko takie jak ta z wężykiem. pozdrawiam johndoe2004.
0 x
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
Wygląda przepięknie na tych aluskach.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- wielbuont
- Posty: 172
- Rejestracja: 2 wrz 2013, 08:06
- Multipla: JTD 110KM 2001
- Gadu-Gadu: 6622680
- Lokalizacja: Strzelno, kujawsko-pomorskie
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
dziękuję wszystkim za powitanie i podziwianie
miszczu77 - sprawdzę ten zamek, dzięki za poradę, może akurat...
co do motoru, przepływka itd - też zobaczymy, na razie chcę skończyć wnętrze.
ksiazelech - mi akurat tak sobie te felgi sie podobają, hehe, szukałem auta na stalowych, ale jak juz są to nie będę narzekał
dalej z autkiem, co w miarę wolnego czasu:
obecnie rozebrałem całą deskę - głównie do czyszczenia, chcę mieć auto "z moimi brudami tylko" , ponadto, co na teraz to same typowe problemy:
- poduszki - świeci kontrolka pasażera [wg ecuscana]:
sterownik suchy, wszystkie styki ok, wewnątrz elektronika też czysta
wszystkie kostki w okolicach sterownika poczyszczone
zostały do czyszczenia dwie kostki przy poduszce, ta którą widać przez klapkę i druga, którą widać po zdjęciu wierzchniej okładziny deski
kostka pod fotelem prawym pasażera - wyczyszczona
PYTANIE DO WIEDZĄCYCH: czy fotel pasażera środkowy tez powinien mieć jakąś kostkę? bo takowej nie widze...
- szyby parują znalezione na forum - tak, klapka obiegu wewnętrznego zamknięta. w weekend zaczynam procedurę odblokowywania - niestety, nie chce drgnąć, więc pewnie trzeba silniczek wymontować i ręcznie przestawiać... a potem - może odłączyć silniczek na wszelki wypadek?
i tak nigdy w żadnym samochodzie nie korzystalem z obiegu wewnętrznego...
- radio kiepsko działało, tzn. nie odbierało - przyczyna znaleziona - przewód antenowy, który ktoś już wcześniej wymieniał, żyła ma zwarcie z masą. do wymiany.
PYTANIE: a może ktoś ma orygnalny przewód do mulci? taki od anteny do wpięcia w wiązkę w prawym słupku?
- i jeszcze co do radia - w aucie jest Blaupunkt TravelPilot. z wbudowaną nawigacją [wiemwiem, że taką sobie..] ale chciałbym doprowadzić to do stanu uzywalności.
dowiedziałem sie, ze to radio do poprawnego działania potrzebuje sygnału tzw. GALA, czyli impulsów prędkości z auta - czy ktoś wie może, czy w Mulci toto znajdę, i gdzie? tu ukłony w stronę użytownika samul2, autora koronkowej roboty z wymianą licznika, może wie?
miszczu77 - sprawdzę ten zamek, dzięki za poradę, może akurat...
co do motoru, przepływka itd - też zobaczymy, na razie chcę skończyć wnętrze.
ksiazelech - mi akurat tak sobie te felgi sie podobają, hehe, szukałem auta na stalowych, ale jak juz są to nie będę narzekał
dalej z autkiem, co w miarę wolnego czasu:
obecnie rozebrałem całą deskę - głównie do czyszczenia, chcę mieć auto "z moimi brudami tylko" , ponadto, co na teraz to same typowe problemy:
- poduszki - świeci kontrolka pasażera [wg ecuscana]:
sterownik suchy, wszystkie styki ok, wewnątrz elektronika też czysta
wszystkie kostki w okolicach sterownika poczyszczone
zostały do czyszczenia dwie kostki przy poduszce, ta którą widać przez klapkę i druga, którą widać po zdjęciu wierzchniej okładziny deski
kostka pod fotelem prawym pasażera - wyczyszczona
PYTANIE DO WIEDZĄCYCH: czy fotel pasażera środkowy tez powinien mieć jakąś kostkę? bo takowej nie widze...
- szyby parują znalezione na forum - tak, klapka obiegu wewnętrznego zamknięta. w weekend zaczynam procedurę odblokowywania - niestety, nie chce drgnąć, więc pewnie trzeba silniczek wymontować i ręcznie przestawiać... a potem - może odłączyć silniczek na wszelki wypadek?
i tak nigdy w żadnym samochodzie nie korzystalem z obiegu wewnętrznego...
- radio kiepsko działało, tzn. nie odbierało - przyczyna znaleziona - przewód antenowy, który ktoś już wcześniej wymieniał, żyła ma zwarcie z masą. do wymiany.
PYTANIE: a może ktoś ma orygnalny przewód do mulci? taki od anteny do wpięcia w wiązkę w prawym słupku?
- i jeszcze co do radia - w aucie jest Blaupunkt TravelPilot. z wbudowaną nawigacją [wiemwiem, że taką sobie..] ale chciałbym doprowadzić to do stanu uzywalności.
dowiedziałem sie, ze to radio do poprawnego działania potrzebuje sygnału tzw. GALA, czyli impulsów prędkości z auta - czy ktoś wie może, czy w Mulci toto znajdę, i gdzie? tu ukłony w stronę użytownika samul2, autora koronkowej roboty z wymianą licznika, może wie?
0 x
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
W środkowym fotelu nie było air bag w żadnej wersji wiec nie ma kostek
0 x
- wielbuont
- Posty: 172
- Rejestracja: 2 wrz 2013, 08:06
- Multipla: JTD 110KM 2001
- Gadu-Gadu: 6622680
- Lokalizacja: Strzelno, kujawsko-pomorskie
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
hmm...
zdawało mi się że gdzieś czytałem o tym, że poduszka pasażera jest niejako "podwójna", tzn. że odpala się na "połowę" albo na "całość" mocy [?] w zależności od tego czy siedzi jedna osoba czy dwie...
o czym by świadczyły dwa osobne złącza przy samej poduszce...
myślałem więc, że skoro tak, to powinny być niezależne czujniki obciążenia obu foteli, aby sterownik "wiedział" czy oba fotele są zajęte.
no ale skoro tak - to jedna kostka do sprawdzenia mniej
zdawało mi się że gdzieś czytałem o tym, że poduszka pasażera jest niejako "podwójna", tzn. że odpala się na "połowę" albo na "całość" mocy [?] w zależności od tego czy siedzi jedna osoba czy dwie...
o czym by świadczyły dwa osobne złącza przy samej poduszce...
myślałem więc, że skoro tak, to powinny być niezależne czujniki obciążenia obu foteli, aby sterownik "wiedział" czy oba fotele są zajęte.
no ale skoro tak - to jedna kostka do sprawdzenia mniej
0 x
- Arkady
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sie 2012, 21:03
- Multipla: MKII 1.6 16v teraz 1.9 MJ
- Lokalizacja: Pawłowice
Re: teraz już się witam, czyli nie chciał srebrnej więc kupi
Jeżeli chodzi o poduszki powietrzne np. w Multipli to zarówno poduszka kierowcy i pasażera mają po 2 kabelki gdyż posiadają każdy po 2 ładunki do odpalenia. Podczas wypadku zawsze odpalane są oby dwa niezależnie ile osób "jedzie z przodu". Siła zderzenia decyduje w jakim odstępie czasu są ładunki odpalane.
0 x