Obrazek

Moja Multipla

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
adaisk
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2013, 16:42
Multipla: JTD, 110 KM, 2001
Lokalizacja: Lublin

Moja Multipla

#1 Post autor: adaisk » 23 kwie 2014, 22:03

Po trzech miesiącach dłubaniny w garażu w końcu od półtora tygodnia jeździmy MULTIPLĄ :D
Początki były trudne (ale nie jestem w stanie się złościć na fiacika). Wszystko zaczęło się od wyjazdu ok 500km w głąb naszego pięknego kraju, w połowie stycznia, po samochód sprowadzony z Niemiec który miał być w stanie idealnym (wg sprzedającego handlarza). Po obejrzeniu samochodu na żywo okazało się, że jest jedynie w stanie zadowalającym, ale skusił mnie nie zniszczonym, kompletnym w 95% wnętrzem (tapicerka koloru bordowego:), taka jaką sobie wymarzyliśmy), no może było jedynie trochę brudne. Nie przejmując się za bardzo już zweryfikowanymi na miejscu usterkami (tłumaczyłem sobie, przecież się zrobi), kupiłem FIACIKA i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu:) Droga prawie bez przygód (oprócz objawienia się kilku kolejnych mankamentów, ale o nich później), aż tu na 100 km przed celem podróży dwa głośne chrobotnięcia z przodu samochodu a następnie dziwne odgłosy z lewego przedniego koła. Po zatrzymaniu się na pierwszym z napotkanych parkingów okazało się, że urwały się dwie śruby w kole (obok siebie),a dwie pozostałe ledwie zipią. Na szczęście udało się znaleźć warsztat który naprawił to od ręki:) Dalsza podróż przebiegła już bez problemów.
Po przyjeździe do domu samochód trafił na 3-miesiące do garażu. w tym czasie wymieniłem i naprawiłem między innymi:
- tarcze i klocki hamulcowe osi przedniej,
- końcówki i drążki kierownicze,
- tuleje wahaczy przednich,
- łożysko koła lewego przedniego + czujnik ABSu (nie udało się wyjąć w całości),
- 4 szt sprężyn + mocowania górne amortyzatorów przednich,
- sprzęgło bez koła dwu masowego (w niemieckim dowodzie widniały dwie panie, była przetarta prawie na wylot sprężyna pod łożyskiem wyciskowym),
- kompletny rozrząd z pompą wody,
- olej w silniku, płyn chłodniczy + wszystkie filtry,
- uszczelniacz w pompie wspomagania + olej w układzie,
- alternator ( w starym była pęknięta obudowa),
- pasek napędowy alternatora,
- kpl układ wydechowy ( w sumie nagłej wymiany potrzebowała tylko przednia część z plecionką, reszta by pewnie posłużyła jeszcze jakiś czas, ale jak był już na wierzchu),
- zbiornik paliwa (ktoś spuszczał paliwo, no i wywiercił otwór w dnie który później zaklejono chyba poxipolem) na szczęście zbiornik kosztował tylko 80 zł,
- linka hamulca ręcznego (stare były jeszcze całe, ale nie opłacało się już ich montować),
Naprawiłem:
- belkę zderzaka przedniego (była wygięta, ale nie za mocno bo chłodnica klimy nie uszkodzona i na pewno jest oryginalna),
- belkę zawieszenia tylnego - była przerdzewiała rura łącząca, na szczęście miałem stare rury kotłowe o odpowiedniej średnicy, i wygnite mocowania odboi,
Do tego wszystkiego dorzuciłem gruntowną konserwację podwozia (to co trzeba oczyszczone z nalotów rdzy i zabezpieczone 3 warstwami konserwacji.
Trochę długa ta lista. No cóż, mam głęboką nadzieję, że MULCIA odpłaci się prawie bez awaryjną eksploatacją. Przez 1,5 tygodnia przejechałem 700 km i na razie jest super:) A jakie may uśmiech na twarzach jak nią jedziemy:)
Fotki dorzucę jak zrobię (pewnie koło soboty) i nauczę się je podłączać do wątku;)
0 x

Awatar użytkownika
dareQ68
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 3 kwie 2013, 21:16
Multipla: 1,9 JTD 120 KM MultiJet 2008
Lokalizacja: Międzychód/ WLKP tel. 607-661-208
x 5

Re: Moja Multipla

#2 Post autor: dareQ68 » 24 kwie 2014, 06:35

Gratuluję zacięcia i wytrwałości 8-)
No to po takim remoncie można prawie na kraniec świata :)
Tak to jest z Mulcią - jak już masz to kochasz bezgranicznie.
Uzupełnij proszę dane w profilu dot. samej Multipli a na fotki chętnie spojrzymy :ugeek:
0 x
"Cy Tata cyta cytaty Tacyta...?"

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Moja Multipla

#3 Post autor: Darraz » 24 kwie 2014, 08:29

Jeżeli taką pracę wykonałeś przy swoim aucie to zrobienie fotek a ym bardziej zmiana statusu z "poszukiwania" na dane posiadanego egzemplarza to "piqś". Często przez niezbyt duży budżet nabywcy używanych samochodów (nie tylko Multipli) odkładają mniejsze lub większe naprawy na później - jak będzie kasa, bo przecież auto jeździ a potem już nigdy pojazd nie osiąga jakiegoś zadowalającego stanu technicznego. Twoja Mulcia ma szansę pojeździć dłuższy czas bez awarii - wysiłek na pewno nie poszedł na marne.
0 x
tel. 691 780 705

adaisk
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2013, 16:42
Multipla: JTD, 110 KM, 2001
Lokalizacja: Lublin

Re: Moja Multipla

#4 Post autor: adaisk » 24 kwie 2014, 21:26

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ciekawe czy ten przebieg jest prawdziwy;)


Obrazek
0 x

adaisk
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2013, 16:42
Multipla: JTD, 110 KM, 2001
Lokalizacja: Lublin

Re: Moja Multipla

#5 Post autor: adaisk » 24 kwie 2014, 21:29

Może ktoś mnie oświeci przy okazji jak podpić foty żeby nie pojawiały się jako łącza?? Bo zielony jestem w tej materii mimo, że przejrzałem pomoc?
0 x

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Moja Multipla

#6 Post autor: kacfil » 24 kwie 2014, 22:29

Za dużo masz Obrazek .Ogólnie używaj opcji podgląd. Wtedy widzisz czy jest dobrze i próbuj do skutku :)

Sądząc po stanie plastików i fotela kierowcy to raczej przebieg masz właściwy.


A zdjęcia wrzuca się tak :)
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Moja Multipla

#7 Post autor: ksiazelech » 25 kwie 2014, 06:50

Gratuluje wytrwałości. :)
Po takiej długiej liście napraw będziesz przyjeżdżal na wszystkie zloty. :)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Moja Multipla

#8 Post autor: Darraz » 25 kwie 2014, 08:07

Poprawiłem linki do fotek. Teraz powinno być wszystko ok ze zdjęciami.
0 x
tel. 691 780 705

baranek56
Posty: 17
Rejestracja: 25 kwie 2014, 11:24
Multipla: 1.6, 2005
Lokalizacja: Kraków

Re: Moja Multipla

#9 Post autor: baranek56 » 25 kwie 2014, 11:28

Bardzo fajna multipla, życzę szerokości :)
0 x

adaisk
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2013, 16:42
Multipla: JTD, 110 KM, 2001
Lokalizacja: Lublin

Re: Moja Multipla

#10 Post autor: adaisk » 27 kwie 2014, 19:41

Jedyne potwierdzenie przebiegu to TUV z października 2012 roku było niecałe 171000, a sądząc po stanie układu hamulcowego przed naprawą i innych elementach podwozia samochód ("rude") najprawdopodobniej stał w bezruchu i w niezbyt suchym miejscu dość długo. myślę, że może nawet i cały rok. Na tarczach hamulcowych po przejechanie drogi od sprzedającego do domu było tylko po jednym błyszczącym pasku około 1cm szerokości. Co do historii samochodu u naszych zachodnich sąsiadów to miało 3 właścicieli, przez rok salon sprzedaży, następne dwa lata byłą zarejestrowana na kobietę, no i trzecim właścicielem była kobieta.
0 x

ODPOWIEDZ