Obrazek

Pierwsze 1000 kilometrów !

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
U571
Posty: 47
Rejestracja: 15 lis 2014, 12:05
Multipla: JTD 115 KM 2002
Lokalizacja: Suchy Las / Poznań

Pierwsze 1000 kilometrów !

#1 Post autor: U571 » 22 lis 2014, 18:04

Witam Wszystkich!

Będzie jeden post - ale na pewno poruszę kilka wątków, a do tego moje myśli popłyną bez ładu i składu, ale zakładam że początkującym wybaczacie.

Stało się, padł pierwszy 1000 kilometrów, właśnie wróciłem z Piły, jestem gotowy aby podzielić się z Wami wrażeniami. Jest tak czasem w życiu, że o czymś człowiek marzy, ogląda to codziennie, w końcu po 10 latach udało się.... a tu rozczarowanie........ Na szczęście ja po pierwszym tysiącu bawię się doskonale i to pomimo że przesiadłem się z wozu 5 lat młodszego. Jest zimne popołudnie, siedzę i pisze tego posta, a mój starszy syn pyta czy moglibyśmy gdzieś pojechać "Mulcią". Hmmm.... Chyba mu ulegnę... Żona w delegacji, co tam, pewnie zaraz wezmę moich Chłopaków i gdzieś sobie pojedziemy...... Ciekawe że wcześniej Krzyś do Bravo tak chętnie nie wsiadał, dla niego to był tylko czerwony FIAT, teraz jest MULCIA. Zadałbym Wam zagadkę które miejsce siedzące mój starszy syn lubi najbardziej (młodszy i tak zawsze jest zachwycony) ale to było by zbyt łatwe.....

Wcześniej jeździłem Fiatem BRAVO 1.9MJ z 2007. Zrobiłem nim 105 tys. Został przy dalszej rodzinie i od czasu do czasu go widuje. I pierwsze spostrzeżenie - silnik prawie ten sam co w Mulci ale kultura pracy...no... gorsza. Tzn Mucia JTD jest głośniejsza, nie oszukujmy się, ale brzmi o wiele bardziej miękko niż 1.9 MJ i o wiele przyjemniej. Zmieniłem ostatnio tablice z łódzkich na PZety i niestety przestali mnie wpuszczać na skrzyżowaniach...... (taka mała dygresja).

Teraz postaram się troszkę uporządkować myśli, aby łatwiej się było Wam do moich wrażeń odnieść. Pamiętajcie że od 8 lat silnika benzynowego na oczy nie widziałem (no dobra czasem jeżdzę cyrtyną Małżonki) i dlatego moja opinia jest mocno subiektywna.

1. Wsiadam. wysoko (super). Twardy fotel, płytszy i mniejszy (?) niż w bravo, ale wszechstronna regulacja (góra-dół elektr.) i naprawdę cztery litery mnie nie bolą. W poprzedniku niestety już po 100 km było różnie.

2. Widoczność..... No cóż jeśli chodzi o widoczność - Bravo przy Multipli to jak czołg T34 i szklarnia na kółkach. Piątka za lusterka (BTW - fajnie się składają). Czujniki parkowania w sumie niepotrzebne ale niech sobie będą. Wcale nie jest Mulcia za szeroka. Uwierzcie mi, wystarczyło 10 kilometrów (wcześniej nigdy nie jeździłem M.) i czułem się już pewnie. Ogólne wrażenie przypomina jazdę małą furgonetką. Biegi - rewelacja, krótki skok, precyzja, miodzio. Jedno ale, 100 km/h a obroty.... co Wam będę pisał banialuki, brakuje 6 biegu i tyle.

Niestety nie skończę wątku dzisiaj, chłopaki są głodne, a Żona zaraz zadzwoni i boje się że na mnie naskarżą.

Na koniec głupie pytanie (nie mam tego w instrukcji) CO TO JEST ?? foto - jak wcisnę to pali się na żółto.

Obrazek


Do jutra
0 x
U571

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Pierwsze 1000 kilometrów !

#2 Post autor: samul2 » 22 lis 2014, 18:38

Jeżeli chodzi Ci o klawisz "LOCK" , to jest blokada otwierania tylnych szyb.
0 x

Awatar użytkownika
U571
Posty: 47
Rejestracja: 15 lis 2014, 12:05
Multipla: JTD 115 KM 2002
Lokalizacja: Suchy Las / Poznań

Re: Pierwsze 1000 kilometrów !

#3 Post autor: U571 » 22 lis 2014, 18:50

samul2 pisze:Jeżeli chodzi Ci o klawisz "LOCK" , to jest blokada otwierania tylnych szyb.
Dzięki :lol: Czyli już nie muszę nikomu grozić śmiercią za otwieranie szyb z tyłu :lol:
0 x
U571

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Pierwsze 1000 kilometrów !

#4 Post autor: Brzózka » 22 lis 2014, 20:05

Fajnie to opisałeś :)
piszesz, że brak Ci szóstego biegu, żaden problem ;)
ja, dzięki samulowi, mam 6 biegów i trochę więcej kucyków pod maską. Są na forum fotorelacje i opisy ze zmian. Z takim zestawem można zakochać się w multi na nowo :roll:
Życzę bezawaryjnej eksploatacji i taniego paliwka :)
0 x

Awatar użytkownika
U571
Posty: 47
Rejestracja: 15 lis 2014, 12:05
Multipla: JTD 115 KM 2002
Lokalizacja: Suchy Las / Poznań

Pierwsze 1000 kilometrów ! cz II

#5 Post autor: U571 » 22 lis 2014, 22:02

Obrazek

Chłopaki w łózkach - wracam do pisania.

Dzięki za życzenia, widziałem opisy i zdjęcia, ech, trzeba było iść do technikum samochodowego, albo wygrać w totka i rzucić pracę ;-)

Wracając do tematu:

3. Mało chronologicznie, ale trudno - WSIADANIE - ograniczniki we wszystkich 4 drzwiach do wymiany lub renowacji, ale nie jest to upierdliwe, zajmę się tym na wiosnę. Muszę dojść do ładu z bagażnikiem, Ciekawostka: otwieram drzwi od kierowcy, naciskam guzik przy fotelu, otwieram bagażnik - jest ok. Ale teraz inaczej: otwieram drzwi, guzik naciskam, zamykam drzwi, idę do tyłu i otwieram bagażnik...... a tu się nie da ;-) powtórka, otwieram drzwi, guzik, zamykam drzwi, idę do tyłu - TO SAMO ;-) No to jeszcze raz, otwieram drzwi, guzik i od razu idę do tyłu - OTWIERA SIĘ :) WNIOSEK - nie zamykaj drzwi od kierowcy bo nie otworzysz bagażnika - dziwne - ale można z tym żyć. Oczywiście jest jeszcze otwarcie klapy z kluczyka, ale dopiero jak Żona wróci to wezmę WD40 i pójdę zobaczyć dlaczego kluczyk nie chce wejść do zamka w klapie.

4. Ostatnia lewa szybka - nalepka TOPORNIA 2014 - czyli kupiłem Mulcie od Zlotowicza ;-)

5. Tuning. Kupiłem Multiplę z kilkoma przeróbkami. Co prawda Liczył się dla mnie przy szukaniu głównie stan techniczny, ale jak już były to wyjmować nie będę ;-)
a) Światła mijania, a właściwie Żarówki - ksenonowe. Diagnosta już mi zapowiedział że jak przyjadę na przegląd to mnie wyrzucą, ale na razie jeździ się super.
b) CHIP - podobno Mulcia ma ok 130 KM. Być może, istotne jest co innego, ma o wiele większą pare na niskich obrotach niż mój BRAVO 1.9 MJ. Niesamowite, wyprzedzanie tym autem (tak od 80 do 120 km/h) to przeżycie jedyne w swoim rodzaju. Co ciekawe, od 3 tysięcy obrotów mam subiektywne wrażenie że Mulcia słabnie i nie chce kręcić dalej ;-) Cholera może to przez te rurki? (napiszę o tym za chwilę)
c) niebieskie podświetlenie wnętrza - mam ambiwalentny stosunek - natomiast dzieci codziennie mówią: TATO ZAŚWIEĆ.
d) sprzęt nagłaśniający ograniczał przestrzeń (mega istotną dla mnie) bagażnika o około 150 litrów. Zapraszam za chwilę na inny dział - będę dawał ogłoszenie dotyczące pozbycia się wzmacniacza i tuby basowej.

6. Muszę przemyśleć sposób umocowania gaśnicy i trójkąta - każda "hopka" to STUK (mam nadzieje że to nie klapa). Diagnosta powiedział mi że mam wzmacniane sprężyny z tyłu dlatego tyłek jest dość sztywny.

7. Komfort podróży - noooo poprawny ;-) Zastrzeżeń brak, mój kolega który miał Multiple powiedział mi że jego Galaxy (poprzedni VAN) był o wiele bardziej komfortowy. Chciałem go zapytać czy mówi o tym samym Galaxy którego ściągaliśmy kiedyś spod Gorzowa Wlkp z zatartym silnikiem i w którego włożył dwukrotnie więcej pieniędzy niż wynosiła cena Forda (potem kupił Multiple CNG he he he), ale wrodzona dyplomacja kazała mi powiedzieć że ma to na pewno związek z większym rozstawem osi obu pojazdów.

8. Spalanko. Krótko: miasto 7,5 ON - stały wynik, nie zmienia się, jak dla mnie super. Trasę przerobiłem dopiero dziś - po 100 km szybkiej i spokojnej (nie wolnej) jazdy (Poznań - Piła - Poznań)
a) 5.0
b) 4.6

Bez komentarza, uwierzcie mi BRAVO MJ brało od 0.5 do 1.0 l ON więcej.

9. WEBASTO - nie popadłem w euforię i skrobaczkę nadal wożę, ale rano..... Wsiadania i odpalania ciepłego auta z niezaparowanymi szybami nie można opisać - to trzeba przeżyć ;-)

10 No i na koniec łyżka dziegciu. Na początku myślałem że mam skopany wyświetlacz, ale nie 1 kreska - 13 kilometrów po mieście i tak zostaje...... (nawet jak rano załączę WEBASTO przed podróżą) Ogrzewanie na maxa i jak mawia młodzież "dupy nie urywa". Na razie temperatury w Wielkopolsce mamy na plusie.... No cóż, na początek zastosowałem patent z forum (dodałem z przodu otuliny od rurek CO) i jest lepiej w porywach dochodzi do 3 kresek, a dziś na trasie pierwszy raz zapaliła mi się 4 krecha. Ale coś mi się zdaje że bez wymiany termostatu się nie obędzie. BTW - nie zasłaniałem wlotu powietrza za zderzakiem z lewej strony (prawej stojąc przodem do auta) ale myślicie że te otuliny zasłaniające chłodnicę (intercooler?) mogą powodować (opisane wyżej w pkt 5) słabsze wkręcanie na obroty powyżej 3 tys.?

Uff starczy na dziś ;-)

nie nie, jeszcze jedno - czytałem w prasie że środkowy przedni fotel w multipli musi być traktowany jako awaryjny. Otóż się nie zgadzam ;-) Obojętnie czy na środku jedzie 4-latek czy osoba dorosła jest naprawdę OK i wcale nie jeździ mi się gorzej. Podejrzewam że to przez ten patent z cofniętym lekko fotelem. A ja naprawdę jak chodzi o moje wymiary to chudzinką nie jestem ;-)

I teraz dobranoc :)
0 x
U571

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Pierwsze 1000 kilometrów ! cz II

#6 Post autor: Darraz » 23 lis 2014, 11:09

U571 pisze:trzeba było iść do technikum samochodowego
Jeżeli mówimy o technikum, które obecnie nosi imię Tadeusza Tańskiego to raczej niewiele by to dało. Coś o tym wiem. Teorii ładują ogromne ilości a do praktyki nie przywiązują wagi... tylko, że tak było prawie 20 lat temu. Może teraz jest inaczej. Lepiej znaczy.
0 x
tel. 691 780 705

e-oley
Posty: 403
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
Lokalizacja: Skoki
x 7

Re: Pierwsze 1000 kilometrów !

#7 Post autor: e-oley » 24 lis 2014, 22:20

Ja kupilem druga mulcie juz mj 120KM i naprawde jtd 105KM jest dużo mniej słyszalny ale moc nie do porównania. W nowej jest juz moc na zimnym silniku. Ogien poprostu laczkami mieli jak sie zapomne nawet za krzyżówka. A ja mam lekką nogę, ale tu napawde trzeba delikatnie gazem. Ale dźwięk to jtd rządzi.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM

ODPOWIEDZ