Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
W końcu znalazłem trochę czasu by pokazać auto, które kupiłem po ponad 3 miesiącach poszukiwań.
Fiat Multipla wyprodukowany w 2003. W czerwcu 2004 kupił go w salonie pewien Duńczyk i od tego czasu zaczęła się historia eksploatacji. W kwietniu 2013 roku Multi przyjechała do Polski, a od połowy lutego tego roku staliśmy się z żoną jej szczęśliwymi właścicielami
Samochód jest wyposażony w elektryczne sterowanie szyb, automatyczną klimatyzację, centralny zamek sterowany z pilota, komputer pokładowy, poduszki powietrzne przednie i boczne, czujniki cofania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektryczną regulację fotela kierowcy, czujnik poziomu oleju, sterowanie radiem z kierownicy i hak holowniczy do przyczepy. Fajny dla mnie też jest pulpit z twardego granatowego tworzywa. We wszystkich egzemplarzach jakie obejrzeliśmy (jakieś 5 szt) deski były pokryte materiałem, najczęściej mniej lub bardziej zakurzonym, co mnie osobiście odrzucało od tego wynalazku. Zakładałem, że po zakupie auta z pulpitem w kolorze będę szukał szarych obić deski, co okazało się niepotrzebne w tym przypadku. Jeżeli coś jeszcze z dodatkowego wyposażenia znajdę to dopisze do listy
Na karoserii jest kilka śladów użytkowania, głównie otarcia i drobne odpryski. Jest jedna głębsza rysa na dole przednich drzwi pasażera. Te same drzwi były już wcześniej malowane, czyli w przeszłości spotkało ją coś poważniejszego z tej strony. Może dzięki temu zawitała do Polski. Środek w dobrym stanie, co prawda jest kilka połamanych plastików przy siedzeniach, ale jak się tutaj na forum dowiedziałem to standard. Spód bardzo porządnie zakonserwowany, winda z kołem zapasowym są jednak rude, do tego kawałek pierwszej powłoki środkowego tłumika skorodował i ta nieszczęsna listwa pod chłodnicą. Generalnie nie ma co narzekać. Po egzemplarzach które oglądaliśmy wcześniej ten wyglądał "jak z fabryki"
Zawieszenie nie puka, amortyzatory z przodu wyglądają na niedawno wymienione. Silnik chodzi równo choć na zimno słychać typowy klekot diesla. Do tej pory jeździłem z silnikami benzynowymi, więc na razie jeszcze go słyszę na starcie. Przy zakupie na liczniku miałem 210000 km, na historiapojazdu.gov.pl jest zarejestrowany przebieg przy pierwszym przeglądzie w Polsce na poziomie 197000 km. Komputer pokazuje dla odmiany 30000 km przebiegu, więc tak na prawdę nie dowiem się ile ma nakulane kilometrów, trzeba będzie z tym żyć Na zdjęciu poniżej widać na akumulatorze kółko wielkości większego kapsla z dwoma przewodami, które łączą dwa bieguny akumulatora, wie ktoś co to takiego?
A tu poniżej Staś - jeden z trzech Powodów dla których kupiliśmy właśnie Multiplę Przymierza się do nowego nabytku i umie już całkiem sprawnie wymawiać nazwę
Po oględzinach już na spokojnie, w zaprzyjaźnionym warsztacie wyszło kilka mankamentów, które zamierzam usunąć. Na pierwszy ogień pójdzie podpora mocująca od dołu chłodnicę do zderzaka, jest pęknięta i pordzewiała. Trzeba ją będzie zdemontować, pospawać, pomalować i zamontować z powrotem. Przy okazji grzebania przy chłodnicy trzeba będzie się przyjrzeć termostatowi, bo ktoś wetknął przed chłodnicę mało gustowny kawałek tektury i na pewno nie zrobił tego bez powodu Następna jest niedziałająca klima i winda od zapasówki. Do wymiany pójdą tylne opony, bo niestety już są kiepskie. Denerwują mnie też strzelające ograniczniki drzwi i coś z nimi trzeba będzie zrobić. Ciężko się kręciło kluczykiem w stacyjce, ale po dorobieniu nowego klucza jak ręką odjął. Wymieniłem bateryjkę od pilota centralnego zamka i zdalne sterowanie ożyło Tak samo jak system do parkowania po wymianie jednego z czujników w zderzaku. Wszystkiego pewnie nie zrobię od razu. Jak będę miał z czymś większy problem to się do Was zwrócę o radę i pomoc.
Fiat Multipla wyprodukowany w 2003. W czerwcu 2004 kupił go w salonie pewien Duńczyk i od tego czasu zaczęła się historia eksploatacji. W kwietniu 2013 roku Multi przyjechała do Polski, a od połowy lutego tego roku staliśmy się z żoną jej szczęśliwymi właścicielami
Samochód jest wyposażony w elektryczne sterowanie szyb, automatyczną klimatyzację, centralny zamek sterowany z pilota, komputer pokładowy, poduszki powietrzne przednie i boczne, czujniki cofania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektryczną regulację fotela kierowcy, czujnik poziomu oleju, sterowanie radiem z kierownicy i hak holowniczy do przyczepy. Fajny dla mnie też jest pulpit z twardego granatowego tworzywa. We wszystkich egzemplarzach jakie obejrzeliśmy (jakieś 5 szt) deski były pokryte materiałem, najczęściej mniej lub bardziej zakurzonym, co mnie osobiście odrzucało od tego wynalazku. Zakładałem, że po zakupie auta z pulpitem w kolorze będę szukał szarych obić deski, co okazało się niepotrzebne w tym przypadku. Jeżeli coś jeszcze z dodatkowego wyposażenia znajdę to dopisze do listy
Na karoserii jest kilka śladów użytkowania, głównie otarcia i drobne odpryski. Jest jedna głębsza rysa na dole przednich drzwi pasażera. Te same drzwi były już wcześniej malowane, czyli w przeszłości spotkało ją coś poważniejszego z tej strony. Może dzięki temu zawitała do Polski. Środek w dobrym stanie, co prawda jest kilka połamanych plastików przy siedzeniach, ale jak się tutaj na forum dowiedziałem to standard. Spód bardzo porządnie zakonserwowany, winda z kołem zapasowym są jednak rude, do tego kawałek pierwszej powłoki środkowego tłumika skorodował i ta nieszczęsna listwa pod chłodnicą. Generalnie nie ma co narzekać. Po egzemplarzach które oglądaliśmy wcześniej ten wyglądał "jak z fabryki"
Zawieszenie nie puka, amortyzatory z przodu wyglądają na niedawno wymienione. Silnik chodzi równo choć na zimno słychać typowy klekot diesla. Do tej pory jeździłem z silnikami benzynowymi, więc na razie jeszcze go słyszę na starcie. Przy zakupie na liczniku miałem 210000 km, na historiapojazdu.gov.pl jest zarejestrowany przebieg przy pierwszym przeglądzie w Polsce na poziomie 197000 km. Komputer pokazuje dla odmiany 30000 km przebiegu, więc tak na prawdę nie dowiem się ile ma nakulane kilometrów, trzeba będzie z tym żyć Na zdjęciu poniżej widać na akumulatorze kółko wielkości większego kapsla z dwoma przewodami, które łączą dwa bieguny akumulatora, wie ktoś co to takiego?
A tu poniżej Staś - jeden z trzech Powodów dla których kupiliśmy właśnie Multiplę Przymierza się do nowego nabytku i umie już całkiem sprawnie wymawiać nazwę
Po oględzinach już na spokojnie, w zaprzyjaźnionym warsztacie wyszło kilka mankamentów, które zamierzam usunąć. Na pierwszy ogień pójdzie podpora mocująca od dołu chłodnicę do zderzaka, jest pęknięta i pordzewiała. Trzeba ją będzie zdemontować, pospawać, pomalować i zamontować z powrotem. Przy okazji grzebania przy chłodnicy trzeba będzie się przyjrzeć termostatowi, bo ktoś wetknął przed chłodnicę mało gustowny kawałek tektury i na pewno nie zrobił tego bez powodu Następna jest niedziałająca klima i winda od zapasówki. Do wymiany pójdą tylne opony, bo niestety już są kiepskie. Denerwują mnie też strzelające ograniczniki drzwi i coś z nimi trzeba będzie zrobić. Ciężko się kręciło kluczykiem w stacyjce, ale po dorobieniu nowego klucza jak ręką odjął. Wymieniłem bateryjkę od pilota centralnego zamka i zdalne sterowanie ożyło Tak samo jak system do parkowania po wymianie jednego z czujników w zderzaku. Wszystkiego pewnie nie zrobię od razu. Jak będę miał z czymś większy problem to się do Was zwrócę o radę i pomoc.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2015, 12:45 przez appp, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
Sympatyczna prezentacja, fajne fotki. Radochy z użytkowania Dzieciowozu życzę.
0 x
tel. 691 780 705
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
Re: Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
Dzięki wszystkim za dobre słowo Ochroniarz odezwę się przy wolnym czasie. Chętnie zobaczyłbym co można wyciągnąć z Multiecuscana jeśli byłbyś skłonny podzielić się nieco swoją wiedzą w tym temacie. Zainstalowałem darmową wersję, spiąłem komputer pokładowy z laptopem, pokasowałem jakieś błędy, ale parę razy program się wywalił, a nie miałem za bardzo czasu żeby dłużej powalczyć.
0 x
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
Gratuluje udanego zakupu. Do pomrugania na drodze.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- kwiacioland
- Klubowicz
- Posty: 1063
- Rejestracja: 15 maja 2014, 11:41
- Multipla: Toyota Rav 4
- Lokalizacja: Kłobuck
- x 105
Re: Nasz nowy szary Dzieciowóz:)
Ładnie się prezentuje , nie pozostaje nic jak ogień w tłoki i do przodu !.
0 x
Była Multipla Mk1-1,9 - JTD 140 km , 2003 r .
Obecnie jest Toyota Avensis Verso 2,0 D4D 2003 r
Obecnie jest Toyota Avensis Verso 2,0 D4D 2003 r