Obrazek

Multipla 1,6 się spaliła

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Multipla 1,6 się spaliła

#1 Post autor: laswalder » 30 kwie 2016, 20:51

witam jako nowy formułowicz. Poważna sprawa, rozewała się rura łącząca katalizator z kolektorem wydechowym (bipower), multipla się zapaliła i spłonęła, moim zdaniem to niedoskonałość konstrukcji wydechu , wydech od strony ściany grodziowej a na niej palny materiał wygłuszający. Nie jest możliwe sprawdzenie stanu tego elementu ( łączenie katalizatora z kolektorem )bez jego demontażu, i efekt> 6000 zł w plecy
0 x

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#2 Post autor: kacfil » 30 kwie 2016, 23:44

Witaj w żałobie. Kupujesz następną?
0 x

Awatar użytkownika
komar
Posty: 419
Rejestracja: 13 sie 2012, 18:43
Multipla: 1,6 lpg 103km,2002
Lokalizacja: Nowy Targ
x 9

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#3 Post autor: komar » 1 maja 2016, 08:26

Witaj! przykro mi bardzo,wspołczuje.Ale sama się rozerwała czy wskutek czegoś?
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#4 Post autor: laswalder » 1 maja 2016, 08:55

ad 1: mam jeszcze jedną taką samą,a trzecia z Niemiec jako dawca wszystkie na CNG,i obie przerobiłem na LPG, byłem zadowolony, teraz inaczej patrzę na rozwiązanie wydechu, ten wydech uważam za porażkę projektantów Fiata bo w kabinie jednak jest głośniej niż przy normalnych wydechach, a i bezpieczeństwo ludzi jest zagrożone, np. wypadek, silnik spycha gorący wylot do grodzi, parę sekund i pożar, a gdy w kabinie nieprzytomni ludzie, to już wiadomo.

ad 2: tam jest ok 2 cm rury spawanej fabrycznie z obudową katalizatora, rozerwała się w kilka sekund bez żadnych wcześniejszych objawów. Warsztat w Niemczech nie chciał zespawać bo za dużo roboty, bo gaz itp. Prowizorycznie podciągnąłem katalizator do kolektora, było ciszej, ale blacha ochraniająca znalazła się za blisko grodzi i ogień. W innej rozszczepił się taki sam katalizator na 2 części. Więc coś jest nie tak z tą konstrukcją, albo ja mam pecha
0 x

Awatar użytkownika
yuraS
Klubowicz
Posty: 484
Rejestracja: 27 gru 2015, 21:39
Multipla: 1.9 JTD 2003 r
Lokalizacja: Turek
x 16

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#5 Post autor: yuraS » 1 maja 2016, 19:54

Czyli jak mozna sie tego ustrzec ? Ja mam wymieniony srodkowy i ostatni tlumik ale nic pozatym . Jakas rure chlopaki dorabiali z przodu . Ale mowili ze katalizator do wymiany .
0 x
laguna I -1.8 ; laguna I -1.8 16v kombi ; Punto II 1.8 16v HGT; Twingo I -1,2 ; Grande Punto 1,4 ; Linea 1,4 ; Nissan 350z ; Citroen C4 grand picasso 1.6 HDI ; Grand Espace IV 2.0DCI ; MK1 1,6 ; MK2 1,6; MK1 1,9 :)

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#6 Post autor: laswalder » 2 maja 2016, 09:52

dziwi mnie jak Multipla z silnikiem 1,6 benzyna ( zresztą i inne auta Fiata z tym silnikiem) zaliczyła test zderzeniowy, chyba że na zimnym silniku test robiony, bo wydech jeszcze nie rozgrzany, czyli test bez wartości, i cały świat łykał manipulacje
0 x

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#7 Post autor: Brzózka » 2 maja 2016, 19:19

Z tego co mi wiadomo, auto w teście rozpędzane jest za pomocą wózka, a nie własnych kół ;)
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#8 Post autor: laswalder » 3 maja 2016, 08:32

no właśnie, testy wożonego pudła z zimnym silnikiem nic nie znaczą, zaletą są 3 siedzenia z przodu i wygląd dla nas lubiących brzydule, trakcja jazdy bez zarzutu,parkowanie nawet dla dziecka banalne, wnętrze super, ale silnik 1,6 to największa porażka z kilku względów: bezpieczeństwo =WŁAŚNIE TEN HANIEBNY zagrażający życiu WYLOT PRZY GRODZI, paliwożerność, bardzo krótki okres wymian paska rozrządu, cudowanie przy ustawieniu rozrządu- serwisowe kliny blokady są bardzo delikatne . W wiekowych notoryczne parowanie wnętrza . Elektronika pozostawia wiele do życzenia w niektórych egzemplarzach, a i akustyka w kabinie ze względu na konstrukcję wylotu silnika benzynowego. I co lepsze, wiekowy diesel czy benzyna, moim zdaniem benzyna jednak ,ale z zastosowaniem dodatkowego zabezpieczenia ognioodpornego grodzi na wszelki wypadek i przypadek, bo mi bez wypadku wskutek innego przypadku Multipla 1,6 się spaliła. Może śmieszne, ale to nie żart
Ostatnio zmieniony 3 maja 2016, 09:23 przez laswalder, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x

Rakus1
Posty: 547
Rejestracja: 14 mar 2014, 15:29
Multipla: PB/LPG-103KM
x 9
Kontakt:

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#9 Post autor: Rakus1 » 3 maja 2016, 09:20

laswalder pisze:no właśnie, testy wożonego pudła z zimnym silnikiem nic nie znaczą, zaletą są 3 siedzenia z przodu i wygląd dla nas lubiących brzydule, trakcja jazdy bez zarzutu,parkowanie nawet dla dziecka banalne, wnętrze super, ale silnik 1,6 to największa porażka z kilku względów: bezpieczeństwo =WŁAŚNIE TEN HANIEBNY zagrażający życiu WYLOT PRZY GRODZI, paliwożerność, bardzo krótki okres wymian paska rozrządu, cudowanie przy ustawieniu rozrządu- serwisowe kliny blokady sąbardzo delikatne . W wiekowych notoryczne parowanie wnętrza . Elektronika pozostawia wiele do życzenia w niektórych egzemplarzach
Mam 2 Mućki i jedna z nich 1.6 z LPG z 99r i szyby nie parują, rozrząd wymieniany 4 lata temu i miesiąc temu spr. przez mechanika i wszystko OK. , co do wydechu to wymieniony końcowy tłumik i spawanie za złączem elastycznym reszta sprawna :)
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: Multipla 1,6 się spaliła

#10 Post autor: laswalder » 3 maja 2016, 09:33

żeby sprawdzić katalizator w Bipower mechanik musi go zdemontować, tam nie podejrzysz górnej jego części, on wisi bezpośrednio pod kolektorem, co do parowania to mi w obu parowało, teraz w jednej bo drugiej już nie ma, filtr ok, a jednak parownie od przednich bocznych się zaczyna, to raczej sterowanie klapkami fiksuje, nie zaglądam , ale \fordy to samo mają

RAKUS , jak głośny jest u Ciebie diesel w stosunku do benzyny, jaki przebieg diesla , jak dużo nim jeździsz, jakie koszty na niego poniosłeś w czasie twojego użytkowania, co do paska, 4 lata to długo, podglądanie paska nic nie da, ale nie będę się o tym rozpisywał

Refleksja- w jakim celu mam trzymać na autostradzie silnik na 5 biegu w 5000 obrotach by jechać 130/godz, inne auta na tym biegu i tej prędkości mają ok 3000 obrotów i mniejsze spalanie, a w kabinie można szeptem z partnerką dyskutować na lużne tematy, ten samochód z tym silnikiem jest tylko na dojazdy mamusi z 2 dzieci do szkoły, to sprawdza się w przypadku moich dzieci bo obydwaj chcą siedzieć z przodu, taka refleksja
0 x

ODPOWIEDZ