Alpitlum - Projekt Multipla HGT
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Zakładam wątek w imieniu Alpitlumów, ponieważ znam najwięcej szczegółów w tym temacie jako wykonawca projektu. Rysiek jest oczywiście inwestorem.
Tematem tego wątku jest swap w Multipli silnika 2,0/20V 150KM. Po dłuższych namowach Ryszard uległ moim sugestiom i sam stwierdził, że trzeba coś zrobić coby się przyjemniej jeździło. Wybór padł na moim zdaniem najlepszy silnik Fiata o niepowtarzalnym dźwięku i kulturze pracy.Jest to wolnossąca wersja silnika znanego już ze słynnej Multipli GT.Stwierdziliśmy, że to będzie rozsądny kompromis i inwestorowi wystaczy.
Przy poszukiwaniu zespołu napędowego szybko doszliśmy do wniosku, że najtaniej i nalepiej kupić całe auto na dawcę. Po dłuższych poszukiwaniach trafił się egemplarz w okolicy Warszawy za niewielkie pieniądze. Samochód był kompletny, wyposażony w sekwencyjną instalację gazową (którą też trzeba wymienić, 4 cylindry kontra 5). Niestety od dłuższego czasu stało unieruchomione, mechanik coś tam grzebał, ale nie podołał. Jedziemy, oglądamy, ryzykujemy i kupujemy. Transport lawetą na działkę. Czekamy do weekendu, bo oczywiście pracować też trzeba. W międzyczasie oceniając po objawach kupuję w ciemno czujnik fazy. W sobotnie popołudnie rozpinam rozrząd i wymieniam tą pierdółkę. Silnik odpala od strzała. Jest radość bo nie stuka i nie dymi, hałasuje tylko napęd osprzętu. Silnik sam w sobie po wstępnych oględzinach okazuje się w bardzo dobrym stanie.
Auto jest opłacone i ma ważny przegląd możemy więc sobie "poszaleć", a co za tym idzie sprawdzić kondycję reszty napędu. Wszystko pracuje bez zarzutu, sprzęgło mięciutkie i nie szarpie (po rozebraniu okazało się, że ma niewielki przebieg), biegi wchodzą ładnie, skrzynia nie hałasuje.Inwestycja okazała się trafna. Zespół napędowy został właśnie wymontowany, poddany rewizji. Kilka rzeczy zostało zakwalifikowane do wymiany. Wiązka silnikowa też została już rozkminiona , opisana i przygowana do wszczepienia.
Na razie ciśnienia nie ma, robię to w wolnej chwili.Priorytetem jest aby nie tak jak w Multipli GT, gdzie nie do końca poradzono sobie z elektryką było wszystko jak fabrycznie. Oznacza to, że nie będzie zegarów w schowku, ręcznego włączania wentylatorów chłodnicy i będzie działająca klima. Na początek kilka zdjęć dawcy organów, ciąg dalszy niebawem nastąpi.
Tematem tego wątku jest swap w Multipli silnika 2,0/20V 150KM. Po dłuższych namowach Ryszard uległ moim sugestiom i sam stwierdził, że trzeba coś zrobić coby się przyjemniej jeździło. Wybór padł na moim zdaniem najlepszy silnik Fiata o niepowtarzalnym dźwięku i kulturze pracy.Jest to wolnossąca wersja silnika znanego już ze słynnej Multipli GT.Stwierdziliśmy, że to będzie rozsądny kompromis i inwestorowi wystaczy.
Przy poszukiwaniu zespołu napędowego szybko doszliśmy do wniosku, że najtaniej i nalepiej kupić całe auto na dawcę. Po dłuższych poszukiwaniach trafił się egemplarz w okolicy Warszawy za niewielkie pieniądze. Samochód był kompletny, wyposażony w sekwencyjną instalację gazową (którą też trzeba wymienić, 4 cylindry kontra 5). Niestety od dłuższego czasu stało unieruchomione, mechanik coś tam grzebał, ale nie podołał. Jedziemy, oglądamy, ryzykujemy i kupujemy. Transport lawetą na działkę. Czekamy do weekendu, bo oczywiście pracować też trzeba. W międzyczasie oceniając po objawach kupuję w ciemno czujnik fazy. W sobotnie popołudnie rozpinam rozrząd i wymieniam tą pierdółkę. Silnik odpala od strzała. Jest radość bo nie stuka i nie dymi, hałasuje tylko napęd osprzętu. Silnik sam w sobie po wstępnych oględzinach okazuje się w bardzo dobrym stanie.
Auto jest opłacone i ma ważny przegląd możemy więc sobie "poszaleć", a co za tym idzie sprawdzić kondycję reszty napędu. Wszystko pracuje bez zarzutu, sprzęgło mięciutkie i nie szarpie (po rozebraniu okazało się, że ma niewielki przebieg), biegi wchodzą ładnie, skrzynia nie hałasuje.Inwestycja okazała się trafna. Zespół napędowy został właśnie wymontowany, poddany rewizji. Kilka rzeczy zostało zakwalifikowane do wymiany. Wiązka silnikowa też została już rozkminiona , opisana i przygowana do wszczepienia.
Na razie ciśnienia nie ma, robię to w wolnej chwili.Priorytetem jest aby nie tak jak w Multipli GT, gdzie nie do końca poradzono sobie z elektryką było wszystko jak fabrycznie. Oznacza to, że nie będzie zegarów w schowku, ręcznego włączania wentylatorów chłodnicy i będzie działająca klima. Na początek kilka zdjęć dawcy organów, ciąg dalszy niebawem nastąpi.
7 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Piękny projekt, szkoda że nie mam inwestora
Zacnie to będzie jeździło
Zacnie to będzie jeździło
0 x
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Od niedawna jestem na tym forum, ale po autorze wątku wnoszę że będzie grubo
0 x
Multipla 1.6 16v bipower, 2002r.kolor rossococacola880 397 702
- komar
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sie 2012, 18:43
- Multipla: 1,6 lpg 103km,2002
- Lokalizacja: Nowy Targ
- x 9
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
super! taki silniczek by do mojej też się sprzydał nie było by problemu z holowaniem przyczepy.powodzenia w pracach.
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
To ja się zapisuję do fanów tego wątku i czekam na kolejne posty.
0 x
tel. 691 780 705
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Temat będzie systematycznie uaktualniany oczywiście. Niestety robię to tylko w weekendy, po drodze wypada jeszcze zlot , po zlocie w międzyczasie jeszcze mam inny swap. Na razie wyjęte bebechy będą poddawane rewitalizacji i całość będzie przygotowywana do montażu. Inwestor też musi się trochę finansowo odkuć , wyprawa na zlot też kosztuje . Ale myślę, że dosyć szybko dwulitrówka zamruczy pod maską. Ja już rozmyślam jaki tu jeszcze silnik zaszczepić w Mućce. Tak mi po głowie T-Jet chodzi. Mały, lekki i z ogromnym potencjałem, tylko na razie jeszcze tanie nie są.
0 x
- Cordis
- Posty: 670
- Rejestracja: 4 lis 2015, 09:36
- Multipla: JTD, 115 KM, 2005
- Skype: vecordiaa
- Lokalizacja: KCH / Małopolska
- x 10
- Kontakt:
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
magik w akcji już słyszę ten dźwięk silnika...
0 x
787-537-262 Diabeł - nie kobieta
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Z tego co widzę to dawcą jest maryśka. Fajnie się jeździ z tym motorkiem.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- stiuard
- Posty: 236
- Rejestracja: 15 mar 2015, 07:20
- Multipla: 1.9 JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Tychy
- x 11
Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT
Ja teżDarraz pisze:To ja się zapisuję do fanów tego wątku i czekam na kolejne posty.
0 x
Krzysiek i Asia tel. 662 422 106