Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
Pereira
Posty: 48
Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
Multipla: JTD, 115 KM, 2002
Lokalizacja: Poddębice
x 2

Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#1 Post autor: Pereira » 24 maja 2019, 08:19

Jak wspomniałem w temacie powitalnym- auto kupione przypadkiem.
Kilka zdjęć zrobionych na szybko, zaraz po zakupie, pod domem kolegi. Zdjęcia fatalnej jakości, słońce przeświecające przez liście dołożyło swoje cienie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stoi na kołach zimowych (stalowe felgi, kolega stwierdził, że są od Barchetty). Letnie koła leżą w bagażniku.

Część wad widać, oto cała lista:
-wgnieciona klapa przednia,
-wgnieciona klapa tylna,
-lekko uszkodzony lewy tylny rant zderzaka i nieznacznie przedni,
-koła tylne w negatywie,
-hamulce tylko na trzy koła, z prawego tylnego zacisku poprzedni właściciel... wyjął tłoczek, bo coś się zapiekło :shock:
-zawieszenie łomocze podczas przejeżdżania nierówności,
-biegi ciężko wchodzą, po rozgrzaniu jedynkę trzeba wbijać młotkiem albo ruszać z dwójki,
-silnik trochę drży, dźwignia zmiany biegów rusza się podczas przyśpieszania/ hamowania,
na zimno czasem potrafi zakopcić znacząco,
-klimatyzacja się nie włącza,
-fotel kierowcy naddarty (praktycznie standard, ale jednak wada),
- to tak z grubsza.

Po podciągnięciu linki sprzęgła biegi zaczęły wchodzić normalnie. Sama linka dość ciężko chodzi, jakoś pod kątem- pewnie w przyszłości czeka mnie jej wymiana.
Reszta wad wraz z autem musiała zaczekać pod warsztatem kolegi na swój czas.
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"

Twardy89
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2019, 16:41
Multipla: 1.6 16v, 2000, 103 KM

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#2 Post autor: Twardy89 » 24 maja 2019, 13:32

Z linką sprzęgła to uważaj - ciężko działająca może być tylko objawem.

Miałem podobny problem - okazało się, że sprzęgło jest na wykończeniu, stąd ciężko działający pedał sprzęgła, ciężko wchodzące biegi i finalnie raz miałem ją urwaną.

A tak poza tym to bardzo ładny egzemplarz - odrobina miłości i będzie Ci długo służyć :)
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Zarząd
Posty: 2658
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 39

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#3 Post autor: ksiazelech » 24 maja 2019, 15:03

Pereira pisze:
24 maja 2019, 08:19
-biegi ciężko wchodzą, po rozgrzaniu jedynkę trzeba wbijać młotkiem albo ruszać z dwójki,
-silnik trochę drży, dźwignia zmiany biegów rusza się podczas przyśpieszania/ hamowania,

Po podciągnięciu linki sprzęgła biegi zaczęły wchodzić normalnie. Sama linka dość ciężko chodzi, jakoś pod kątem- pewnie w przyszłości czeka mnie jej wymiana.
1. Do wymiany jest pewnie kompletne sprzęgło
2. Do wymiany jest poduszka przy skrzyni biegów
3. Do wymiany jest linka sprzęgła
Ps.sprawdź czy gniazda z linek zmiany biegów te przy skrzyni biegów nie są nadmiernie luźne
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Pereira
Posty: 48
Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
Multipla: JTD, 115 KM, 2002
Lokalizacja: Poddębice
x 2

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#4 Post autor: Pereira » 24 maja 2019, 16:39

Dzięki, miłości potrzebuje spooooro ;)
ksiazelech pisze:
24 maja 2019, 15:03
1. Do wymiany jest pewnie kompletne sprzęgło
2. Do wymiany jest poduszka przy skrzyni biegów
3. Do wymiany jest linka sprzęgła
Ps.sprawdź czy gniazda z linek zmiany biegów te przy skrzyni biegów nie są nadmiernie luźne
U mnie jest chyba raczej problem z linką, jakoś ze skosa wchodzi w pancerz i szoruje po brzegu, słychać w tym miejscu skrzypienie. Pewnie poprzedni właściciel założył tani zamiennik i stąd coś jest koślawe. Biegi wchodzą już lekko, sprzęgło pracuje prawidłowo, z dobrze wyczuwalnym uskokiem.
Poduszka do wymiany na bank, też tak myślę.
Na linkę też przyjdzie czas.
Dzięki za sugestię, sprawdzę te gniazda :)

Na drugi ogień poszło tylne zawieszenie.
Muszę przyznać, ze zakup z marszu spowodował, iż nie znałem przypadłości gnębiących ten element...
W ferworze oglądania jakoś zlekceważyłem negatyw z tyłu.
Pierwsze oględziny tylnej belki wydawały się wskazywać, że jest w nie najgorszym stanie i wystarczy zmienić łożyska. Niestety, po bliższym przyjrzeniu się kolega w jednym miejscu wybił młotkiem dziurę w tylnej osi :( Do tego mocno zardzewiałe gniazda sprężyn, jeden tylny zacisk do wymiany/regeneracji, drugi też nie za ciekawy...
Obrazek

Zapadła decyzja, że szukam drugiej.
W okolicy było ich niby trochę, ale wszystkie na bębnach, żadnej na tarczach.
Jedna spodobała mi się, z ABS-em, rdzy odrobina tylko na gniazdach i do tego powierzchniowej. Nie miała żadnych luzów, zapłaciłem więc 300 PLN i zabrałem ją.
Obrazek

Miałem nadzieję, że założymy bez problemu- oczywiście, problemy były.
Urwane trzy śruby mocujące stabilizator (nie było go w zestawie), bębny grube i zdrowe, ale szczęki słabe, do wymiany.
Nie było jednego rozpieraka, drugi jakiś po przejściach... lekko wykruszony jeden cylinderek...
Rozpieraki do tego stosunkowo drogie są, znalazłem na szrocie ładne używki, od Palio Weekend (są identyczne). Zapłaciłem 30 PLN za oba.
Poduszki trzeba było założyć wszystkie nowe, stare były kiepskie.
Nie wiem jeszcze, ile zapłacę za nowe części- auto nadal jest w naprawie a podsumowanie zrobimy po wszystkim. Teraz będzie robione przednie zawieszenie, właściwie to już jest w trakcie.

Mam nadzieję, że nie dostanę zawału :roll:
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"

Kaczorek
Zarząd
Posty: 1347
Rejestracja: 1 paź 2013, 00:55
Multipla: 1.9jtd105+
Lokalizacja: starogard.zach-pomorskie
x 88

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#5 Post autor: Kaczorek » 24 maja 2019, 18:48

Witaj w gronie.Zapraszamy na zlot
0 x
661285934

RAFALGRAZKAPERZ
Klubowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 sty 2018, 08:16
Multipla: 1.9 JTD 105KM
Lokalizacja: POZNAN
x 10

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#6 Post autor: RAFALGRAZKAPERZ » 24 maja 2019, 19:22

Piekny ...a moze ladny kolor Multipelki...szerokosci i pozdro...
0 x

adam1972
Klubowicz
Posty: 1196
Rejestracja: 10 gru 2016, 21:50
Multipla: jtd115 KM,2004
Lokalizacja: chorzów
x 52

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#7 Post autor: adam1972 » 24 maja 2019, 19:38

Pozdrawiam z Chorzowa Ja również miałem belkę do wymiany kupiłem za 650 zeta jest w bdb stanie .Nie powiem pomoc w jej wyszukaniu zawdzięczam koledze Rysiowi . Życzę wytrwałości w doprowadzeniu do ładu multipelki i do zobaczyska gdzieś tam
0 x

Pereira
Posty: 48
Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
Multipla: JTD, 115 KM, 2002
Lokalizacja: Poddębice
x 2

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#8 Post autor: Pereira » 24 maja 2019, 20:43

Dziękuję i również pozdrawiam :)

Niektórych może zdziwić, że przeszedłem z tarcz na bębny. Wynika to głównie z chęci utrzymania się w zaplanowanym budżecie- początkowo liczyłem, że 500 PLN na naprawy wystarczy. Teraz już wiem, że następna bariera- 2000 PLN łącznie za zakup i naprawy na bank będzie przekroczona... A otwieram nową działalność, muszę bardzo pilnować finansów.
Parę lat temu startowałem Golfem mk1 w ClassicAuto Cup i moje doświadczenia wskazują na niewielką rolę tylnych hamulców, przy gwałtownym hamowaniu są tylko wspomagaczami przednich. Ale w różnych konstrukcjach bywa różnie, jak jest w przypadku Multipli? Jest jakaś wyraźna różnica w skuteczności między bębnami a tarczami z tyłu?
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"

Awatar użytkownika
Jendrula65
Klubowicz
Posty: 1189
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 251 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 71

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#9 Post autor: Jendrula65 » 25 maja 2019, 07:42

Jeśli dobrze zrozumiałem, jeżeli miałeś tarcze z tyłu to masz wersję z ESP.
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Obecnie jest Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r.

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2726
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 182

Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002

#10 Post autor: samul2 » 25 maja 2019, 07:53

Jendrula65 pisze:
25 maja 2019, 07:42
Jeśli dobrze zrozumiałem, jeżeli miałeś tarcze z tyłu to masz wersję z ESP.
Całkowicie błędne rozumowanie - przy ESP zawsze są w Multipli tarcze z tyłu , jednak nie zawsze przy tarczach jest ESP. Ogólnie ESP to rzadkość w Multipli.
Jeżeli chodzi porównanie skuteczności, to jakieś przepaści nie ma, bo Multipla ma bardzo małe tarcze z tyłu. Wersja tarczowa na plus ma większą bezobsługość. Przy bębnach częściej się coś popsuje, szczególnie rozpadające się samoregulatory, które i tak słabo działają co pociąga za sobą duży luz na szczękach i skok pedału i prawie zawsze cieknące cylinderki.
0 x

ODPOWIEDZ