Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 10 lis 2017, 21:40
- Multipla: 1.6 16V Natural Power
- Gadu-Gadu: 2499629
- Lokalizacja: Chorzów
- x 20
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Temat znany i opisany w odpowiednim kąciku tego forum
http://multiplaklub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=4883
http://multiplaklub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=4883
0 x
Jest: Doblo Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG, Punto FL ,Stilo 1.8 MV,
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Owszem, czytałem to wcześniej.
Ale tam jest tylko o zerwanej lince i sposobie jej wymiany a nie o przyczynach.
Dziwne, ale szukałem na forum i nie znalazłem prawie nic o tym- może jeden post (jeśli dobrze pamiętam) i to w trybie przypuszczającym. A coś mi się zdaje, że pedał chodzi ciężko i linka zrywa się nie bez powodu i nie tylko dlatego, że sprzęgło się kończy.
Choć oczywiście kiepska linka i słabe sprzęgło są zapewne najważniejszymi przyczynami.
Ale czy jedynymi?
Ale tam jest tylko o zerwanej lince i sposobie jej wymiany a nie o przyczynach.
Dziwne, ale szukałem na forum i nie znalazłem prawie nic o tym- może jeden post (jeśli dobrze pamiętam) i to w trybie przypuszczającym. A coś mi się zdaje, że pedał chodzi ciężko i linka zrywa się nie bez powodu i nie tylko dlatego, że sprzęgło się kończy.
Choć oczywiście kiepska linka i słabe sprzęgło są zapewne najważniejszymi przyczynami.
Ale czy jedynymi?
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 10 lis 2017, 21:40
- Multipla: 1.6 16V Natural Power
- Gadu-Gadu: 2499629
- Lokalizacja: Chorzów
- x 20
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
TTTM i raczej nie ma sensu się jakoś nad tym rozwodzić, ani wypytywać Roberto Giolito. Ta sama linka (patent) jest w BBM'ach i wielu innych Fiatach np. Pandzie.
Osobiście uważam, że problem wynika z tego że linka jest ułożona w "ese" dlatego w jakimś miejscu linka trze o pancerz z czasem doprowadzając do zerwania poszczególnych nici które się podwijają i stanowią dodatkowy opór przy wysprzęglaniu. Chciałem przerabiać linkę na hydraulike (tak mają angole) ale dałem sobie spokój ponieważ jeżeli pompa +wysprzeglik+zbiorniczek +pedały kosztują trzykrotność linki to gra nie jest warta świeczki.
Pozdrawiam
Osobiście uważam, że problem wynika z tego że linka jest ułożona w "ese" dlatego w jakimś miejscu linka trze o pancerz z czasem doprowadzając do zerwania poszczególnych nici które się podwijają i stanowią dodatkowy opór przy wysprzęglaniu. Chciałem przerabiać linkę na hydraulike (tak mają angole) ale dałem sobie spokój ponieważ jeżeli pompa +wysprzeglik+zbiorniczek +pedały kosztują trzykrotność linki to gra nie jest warta świeczki.
Pozdrawiam
0 x
Jest: Doblo Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG, Punto FL ,Stilo 1.8 MV,
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Nie miałem ostatnio czasu niczego pisać.
Tu nie chodzi o rozważania teoretyczne czy cenę, ale o problemy jakie wywołuje zerwanie się linki.
Mi popsuła się w Łodzi i musiałem 50 kilometrów przejechać bez sprzęgła, do tego kilkanaście razy gasić i odpalać na pierwszym biegu (wiadomo- światła, skrzyżowania itp).
Aż strach pomyśleć, że mogłaby komuś strzelić podczas gwałtownego hamowania...
Jeśli jest coś, co może ograniczyć pękanie linki to warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości stosować.
Miałem takie hydrauliczne sterowanie sprzęgła o którym wspominasz w benzynowym Freelanderze I, jakiego onegdaj kupiłem żonie.
W krótkim odstępie czasu dwa razy pękł w nim wysprzęglik (jest z plastiku). Za drugim razem zacząłem szukać przyczyny i dowiedziałem się, że winny jest metalowy wspornik do którego przykręca się wysprzęglik. Wystarczy, że jest lekko krzywy lub zardzewiały, a wtedy pojawiają się naprężenia i nieszczęście gotowe.
Ten kawałek blachy kosztował wówczas około 40 złotych i załatwił sprawę definitywnie.
Tu nie chodzi o rozważania teoretyczne czy cenę, ale o problemy jakie wywołuje zerwanie się linki.
Mi popsuła się w Łodzi i musiałem 50 kilometrów przejechać bez sprzęgła, do tego kilkanaście razy gasić i odpalać na pierwszym biegu (wiadomo- światła, skrzyżowania itp).
Aż strach pomyśleć, że mogłaby komuś strzelić podczas gwałtownego hamowania...
Jeśli jest coś, co może ograniczyć pękanie linki to warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości stosować.
Miałem takie hydrauliczne sterowanie sprzęgła o którym wspominasz w benzynowym Freelanderze I, jakiego onegdaj kupiłem żonie.
W krótkim odstępie czasu dwa razy pękł w nim wysprzęglik (jest z plastiku). Za drugim razem zacząłem szukać przyczyny i dowiedziałem się, że winny jest metalowy wspornik do którego przykręca się wysprzęglik. Wystarczy, że jest lekko krzywy lub zardzewiały, a wtedy pojawiają się naprężenia i nieszczęście gotowe.
Ten kawałek blachy kosztował wówczas około 40 złotych i załatwił sprawę definitywnie.
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
W mojej Multipli linka nie zerwała się, lecz... wylazła z plastikowej końcówki
Samo zakończenie wykonane było z bardzo badziewnego materiału, nawet nie pękło tylko po prostu przepuściło
Tani zamiennik wykonany był fatalnie, rurka wspawana pod złym kątem.
Po wymianie na nową, porządniejszą sprzęgło chodzi dużo lżej a sama linka nie skrzypi.
Samo zakończenie wykonane było z bardzo badziewnego materiału, nawet nie pękło tylko po prostu przepuściło
Tani zamiennik wykonany był fatalnie, rurka wspawana pod złym kątem.
Po wymianie na nową, porządniejszą sprzęgło chodzi dużo lżej a sama linka nie skrzypi.
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 10 lis 2017, 21:40
- Multipla: 1.6 16V Natural Power
- Gadu-Gadu: 2499629
- Lokalizacja: Chorzów
- x 20
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Brawo Ty
0 x
Jest: Doblo Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG, Punto FL ,Stilo 1.8 MV,
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Trochę pojeździłem i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Generalnie jest dobrze, ale autko nie ma tego, co bardzo lubię- zadziora sportowego.
Myślałem, że jeździ trochę jak Galaxy I, a tu zawieszenie ma całkiem inną charakterystykę, ciasne zakręty nie są jego żywiołem. 115 koni nie czyni z auta pocisku, ale wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
Bez klimy można wyzionąć ducha, duża powierzchnia szyb powoduje szybkie nagrzewanie się wnętrza. Muszę więc co prędzej się zająć jej naprawą.
Dość szybko przyzwyczaiłem się do Multipli i zwolniłem tempo jazdy, choć zdarza mi się czasem przesadzić.
Do dziwnych spojrzeń innych już dawno przywykłem, w zeszłym miesiącu jeździłem dwusuwowym Wartburgiem pomalowanym pędzelkiem
Zresztą od dawna lubię starsze i nietypowe auta, miałem min. Renault 17, Fuego, R 5 Alpine Turbo, Citroena BX, Mantę, Ferozę, Fiata 127 mk1, stare Golfy, Łady i inne tym podobne, więc sąsiedzi i znajomi już przywykli
Mam nadzieję, że Multiplą pojeżdżę nieco dłużej, w końcu z takim zamysłem ja kupiłem, choć jak to w życiu bywa- może być różnie... Ale póki co cieszę się spokojną jazdą
Generalnie jest dobrze, ale autko nie ma tego, co bardzo lubię- zadziora sportowego.
Myślałem, że jeździ trochę jak Galaxy I, a tu zawieszenie ma całkiem inną charakterystykę, ciasne zakręty nie są jego żywiołem. 115 koni nie czyni z auta pocisku, ale wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
Bez klimy można wyzionąć ducha, duża powierzchnia szyb powoduje szybkie nagrzewanie się wnętrza. Muszę więc co prędzej się zająć jej naprawą.
Dość szybko przyzwyczaiłem się do Multipli i zwolniłem tempo jazdy, choć zdarza mi się czasem przesadzić.
Do dziwnych spojrzeń innych już dawno przywykłem, w zeszłym miesiącu jeździłem dwusuwowym Wartburgiem pomalowanym pędzelkiem
Zresztą od dawna lubię starsze i nietypowe auta, miałem min. Renault 17, Fuego, R 5 Alpine Turbo, Citroena BX, Mantę, Ferozę, Fiata 127 mk1, stare Golfy, Łady i inne tym podobne, więc sąsiedzi i znajomi już przywykli
Mam nadzieję, że Multiplą pojeżdżę nieco dłużej, w końcu z takim zamysłem ja kupiłem, choć jak to w życiu bywa- może być różnie... Ale póki co cieszę się spokojną jazdą
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Znacie dowcip o tym, że trzeba zamykać garaż, żeby Wam Multipli nie podrzucili?
Ja raz zapomniałem i takie są skutki
Ja raz zapomniałem i takie są skutki
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 maja 2019, 22:17
- Multipla: JTD, 115 KM, 2002
- Lokalizacja: Poddębice
- x 2
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
Niedawny nabytek to 105 konna JTD z 1999 roku.
Z ciekawostek ma czujniki cofania i lodówkę w miejscu środkowego fotela
Poza nieco bardziej zmęczonym środkiem jest niezła, choć ogólnie moja pierwsza jest jednak lepsza.
Z ciekawostek ma czujniki cofania i lodówkę w miejscu środkowego fotela
Poza nieco bardziej zmęczonym środkiem jest niezła, choć ogólnie moja pierwsza jest jednak lepsza.
0 x
"Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca"
-
- Posty: 1449
- Rejestracja: 1 paź 2013, 00:55
- Multipla: 1.9jtd105+
- Lokalizacja: starogard.zach-pomorskie
- x 128
Re: Multipla z przypadku- 1,9 JTD 2002
2 Mućki na podwórku i Jeszce nie klubowicz???Zapraszam w szeregi klubowe.
0 x
661285934