Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Zebrałem się wreszcie w sobie i postanowiłem, że wstawię krótki reportaż z budowy mojego kolejnego paździerza. Przez przypadek kupiłem od naszego klubowego kolegi KRISS77 fabrycznie nowe alfowskie V6 BUSSO i się zaczęło
Ponieważ był to goły słupek trzeba było skombinować resztę osprzętu i napędu. Jedynym kompatybilnym w najwyższym stopniu dawcą z tym silnikem jest Alfa 156. Taki też egzemplarz został zakupiony do wypatroszenia i pocięcia na żyletki.
Jako, że robię się leniwy na starość wybrałem opcję z automatyczną skrzynią Q-system.Jest to ciekawa opcja, bo oprócz trybu automatycznego możesz zmieniać biegi w typowym układzie "H", a nie jak w większości sekwencyjnym. W skrócie możesz zmieniać i wybierać dowolne biegi jak w normalym aucie tylko sprzęgła brak. Oczywiście oprócz tego skrzynia ma tryby "SPORT" i "ICE".
Teraz tylko zostało kupić jakiegoś biorcę organów. Szukając przez jakiś czas w ogłoszeniach trafila się MK II ze spodem w dobrym stanie, co było oczywiście priorytetem. Z wierzchu ideałem może nie jest, ale z czasem i to się poprawi. Nie chciałem wydawać worka pieniędzy na jakiś zjawiskowy egzemplarz, który będę patroszył, nie będąc pewny sukcesu. Kupiłem więc takie skromne żelazo w rozsądnej cenie.
Można było przystąpić do dzieła i padlina 1,6/16V wyleciała czem prędzej spod maski odchodząc w zapomnienie.
Po wybebeszeniu dawcy osprzętu zacząłem skladać nowy silnik do kupy.
Po dokonaniu drobnych zabiegów zagościł pod maską Multipli.
Chłodnica z wentylatorem oleju skrzyni automatycznej idealnie się wpasowała tam gdzie diesel ma intercooler.
Trzeba też było z wiązek elektrycznych dawcy wysupłać, to co niezbędne do działania w Multipli.
Tutaj wszczepianie części alfowskiej elektryki w elektrykę Multipli.
Trzeba też było przerobić pedalierę - nieznany widok w Multipli, prawda?
Dużo trudność sprawiło wmontowanie bardzo rozbudowanego wybieraka z automatu Alfy w desce Multipli. Trzeba bylo go mocno odchudzić z nadmiaru materiału.
Jakoś się udało i mocno okrojony zawisł w konsoli.
Wydech został wyrzeźbiony z alfowskich elementów.
Mulcia dostała też nowiuteńkie felgi i opony.
Kupiłem także prawie 100% nowych plastików, poszyć, gąbek itp.
Udało mi się kupić fabrycznie nową, używaną tylną belkę choć myślałem, że takie w przyrodzie już nie wystepują.
Tutaj efekt prawie, że końcowy. W aucie wszystko działa, włącznie z klimą.
Szczególne podziękowania dla KRISA 77 za pomoc w pozyskaniu wielu nowych, oryginalnych części, dla Miszcza77 za wkład w uruchomienie elektorniki prędkościomierza i drukach 3D oraz mojej żonce za zrozumienie i wsparcie dla pasji
Ponieważ był to goły słupek trzeba było skombinować resztę osprzętu i napędu. Jedynym kompatybilnym w najwyższym stopniu dawcą z tym silnikem jest Alfa 156. Taki też egzemplarz został zakupiony do wypatroszenia i pocięcia na żyletki.
Jako, że robię się leniwy na starość wybrałem opcję z automatyczną skrzynią Q-system.Jest to ciekawa opcja, bo oprócz trybu automatycznego możesz zmieniać biegi w typowym układzie "H", a nie jak w większości sekwencyjnym. W skrócie możesz zmieniać i wybierać dowolne biegi jak w normalym aucie tylko sprzęgła brak. Oczywiście oprócz tego skrzynia ma tryby "SPORT" i "ICE".
Teraz tylko zostało kupić jakiegoś biorcę organów. Szukając przez jakiś czas w ogłoszeniach trafila się MK II ze spodem w dobrym stanie, co było oczywiście priorytetem. Z wierzchu ideałem może nie jest, ale z czasem i to się poprawi. Nie chciałem wydawać worka pieniędzy na jakiś zjawiskowy egzemplarz, który będę patroszył, nie będąc pewny sukcesu. Kupiłem więc takie skromne żelazo w rozsądnej cenie.
Można było przystąpić do dzieła i padlina 1,6/16V wyleciała czem prędzej spod maski odchodząc w zapomnienie.
Po wybebeszeniu dawcy osprzętu zacząłem skladać nowy silnik do kupy.
Po dokonaniu drobnych zabiegów zagościł pod maską Multipli.
Chłodnica z wentylatorem oleju skrzyni automatycznej idealnie się wpasowała tam gdzie diesel ma intercooler.
Trzeba też było z wiązek elektrycznych dawcy wysupłać, to co niezbędne do działania w Multipli.
Tutaj wszczepianie części alfowskiej elektryki w elektrykę Multipli.
Trzeba też było przerobić pedalierę - nieznany widok w Multipli, prawda?
Dużo trudność sprawiło wmontowanie bardzo rozbudowanego wybieraka z automatu Alfy w desce Multipli. Trzeba bylo go mocno odchudzić z nadmiaru materiału.
Jakoś się udało i mocno okrojony zawisł w konsoli.
Wydech został wyrzeźbiony z alfowskich elementów.
Mulcia dostała też nowiuteńkie felgi i opony.
Kupiłem także prawie 100% nowych plastików, poszyć, gąbek itp.
Udało mi się kupić fabrycznie nową, używaną tylną belkę choć myślałem, że takie w przyrodzie już nie wystepują.
Tutaj efekt prawie, że końcowy. W aucie wszystko działa, włącznie z klimą.
Szczególne podziękowania dla KRISA 77 za pomoc w pozyskaniu wielu nowych, oryginalnych części, dla Miszcza77 za wkład w uruchomienie elektorniki prędkościomierza i drukach 3D oraz mojej żonce za zrozumienie i wsparcie dla pasji
3 x
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:45
- Multipla: JTD, 115KM, 2003
- Lokalizacja: Łódź
- x 4
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Pisząc "efekt prawie końcowy" mam na myśli, że przebudowa cały czas trwa. Dojdą nowiutkie progi Zendera od Krisa, tylna lotka, prezent od multiplafana. Znikną też "zastępcze" przednie reflektory, dojdą nowe elementy we wnętrzu i sporo innych rzeczy, oczywiście jak zdrowie pozwoli.
0 x
- Jendrula65
- Posty: 1315
- Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
- Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
- x 132
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Gratulacje!!! Ciekawe kiedy będzie można zobaczyć na żywo tego "rudzielca", pewnie już nie w tym roku a szkoda!!!
Gdyby Fiat wyprodukował kolejnej generację, spowodowałbyś to że, potrafiłaby latać
Pozdrawiamy, szczególnie Renię za wyrozumiałość
Gdyby Fiat wyprodukował kolejnej generację, spowodowałbyś to że, potrafiłaby latać
Pozdrawiamy, szczególnie Renię za wyrozumiałość
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
- Żabcia 68
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 30 maja 2012, 23:14
- Multipla: Mk-2 Diesel 2006..120KM
- Lokalizacja: ZGIERZ
- x 17
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Gratuluję Tomku kawał dobrej roboty..
0 x
Pomoc techniczna w miarę możliwości , kawka i herbatka zawsze oraz nocleg zapewnione,606413898
Była Mk 1 , jest Mk 2
Była Mk 1 , jest Mk 2
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Zdrowia w takim razie życzę!
(Ciekawe jakie to uczucie kupić V6 przez przypadek ).
(Ciekawe jakie to uczucie kupić V6 przez przypadek ).
0 x
tel. 691 780 705
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Super robota, super auto!
Czyż byś się dorobił nowego garażu z podnośnikiem na działce?
Czyż byś się dorobił nowego garażu z podnośnikiem na działce?
0 x
- alpitlum
- Klubowicz
- Posty: 1059
- Rejestracja: 3 lis 2014, 21:17
- Multipla: 2.4Vis..... Benzyn Gaz . 1999
- Gadu-Gadu: 2191881
- Komunikator Tlen: trabi1100@interia.pl
- Skype: marylka2208
- Lokalizacja: Łódź
- x 66
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
super robota brawo
0 x
pomoc telefoniczna, kawa, herbata, dostęp do Internetu tel. M - 500 603 317,
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Rudzielec czyli V6 BUSSO jako kolejny paździerz Samula.
Niestety nie, za dużo kasy idzie na takie projekty, to nie na wszystko starcza To u mnie w firmie. Zresztą garaże, podnośniki itp to dla amatorów sąjakimiuczek pisze: ↑6 lis 2020, 07:42Super robota, super auto!
Czyż byś się dorobił nowego garażu z podnośnikiem na działce?
0 x