Korzystając z okazji i pobytu w Polsce pochwalę się moim mobilnym (i nie tylko) nabytkiem!
Urodziłem się w Łodzi, w Polsce lecz od dziewięciu lat jestem obywatelem Francji.
Od 2010 roku jestem posiadaczem Fiata Multipla bodajże jedynego takiego modelu na świecie z takim wyposażeniem. Niżej opisałem całość.
Marka: FIAT
Model: MULTIPLA 1.9L JTD 120KM ELX
-Rok produkcji: 10/06/2004
-Paliwo: DIESEL
-Przebieg: 216548 km
-Kupiony od pierwszego właściciela, Belgijki. Bardzo pięknej Belgijki:)
-Cena zakupu 8000 EURO
-Lakier: Bordo Metalic
-Koła: 195/60R15 +felgi aluminiowe
-Relingi dachowe podłużne i poprzeczne (mam, niezamontowane)
-Centralny zamek
-Podgrzewane wszystkie przednie fotele
-Video alarm z mickro-monitoringiem wewnętrznym i zewnętrznym
-dla zainteresowanych: obraz przesyłany jest drogą radiową
na pamięć flash typu karta MicroSD 8GB, która jest zadokowana w kluczyku.
Kolorowy obraz można zgrać na notebooka,
jest raczej dobrej jakości w formacie .avi 800x600.
-Komputer pokładowy z głosowym powiadamianiem o usterkach (tylko j.ang., niem.i fran.)
-Radio CD z pilotem w kierownicy
-6 miejsc
-Wszystkie sześć reflektorów w barwie białej (Francuzi jeżdżą przeważnie z żółtymi)
-4 Elektryczne szyby (szkoda, że brak sterowania u kierowcy tylnich szyb)
-Hak
-Podgrzewane i elektrycznie składane lusterka
-Podgrzewane wszystkie szyby! Podglądałem lupą i widoczne są mikroskopijne i pofalowane jakby druciki. Na tylniej są standardowe poziome paski grzewcze.
-Systemy bezpieczeństwa - laicznie:
ESP-Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji,
ABS-tu nie muszę nic wyjaśniać,
ASR-Acceleration Slip Regulation Nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół podczas ruszania, RSC-Roll Stability Control system zapobiegający przewróceniu się pojazdu podczas szybkiego wchodzenia w zakręt,
DSR-Dynamic Steering Response jest to system podpowiedzi ruchu kierownicy. System ten w razie potrzeby potrafi wykonać lekki manewr kierownicą kontrujący moment obrotowy samochodu występujący w czasie poślizgu,
CDS-system dynamicznej kontroli stabilności, który za pomocą czujników kąta kierownicy, prędkości kąta obrotu pojazdu oraz przyspieszenia bocznego wykrywa wszelką podsterowność lub nadsterowność.
-Czujniki poziomu napompowania w kołach wraz z ostrzeganiem na wyświetlaczu oraz głosowym powiadamianiem o nadmiarze lub niedomiarze powietrza.
-Koła lub felgi (nieznam się) mają coś takiego, co na skutek przebicia opony uwalnia jakiś preparat zatykający dziurę w oponie i dodatkowo to coś wyrównuje ciśnienie. Sam byłem pod wielkim wrażeniem gdy złapałem gumę w Le Chambon-Feugerolles i po zatrzymaniu na moich oczach coś ssykło, wystrzeliło i napompowało koło, a w serwisie dowiedziałem się jaki to system. Na takiej "chemicznej łacie" można jeździć 48 godzin, potem odlepia się. Przy następnym pobycie w Polsce napiszę jak się dokładnie nazywa. Zapomniałem, ale zapisałem w livre obsługowej. W domu nie mam czasu na internet.
-7 poduszek powietrznych (2 przód, 3 tył-w przednich fotelach, 2 boczne kurtyny)
-tylko przedni środkowy pasażer zostaje bez zabezpieczenia.
Tak jak są te srebrne metki na bocznych po bokach, to na środkowym jest na samej górze.
-Klimatyzacja automatyczna
-Odtwarzacz DVD z podwieszanym ekranem na suficie dla pasażerów
-Czujniki cofania oraz jazdy do przodu(?) umiejscowione we wlocie powietrza na zderzaku
-5biegowa manualna skrzynia biegów
-Indywidualne i wyjmowane tylne siedzenia
-Elektryczna "winda" koła zapasowego -jak dla kobiety hehe.
-Dwa foteliki dla dzieci dostosowane do zaczepów w tylnich fotelach w komplecie z autem.
-Silnik na zimę ma coś w rodzaju podgrzewacza z możliwością podpięcia do prądu sieciowego
w garażu, tak jak niegdyś było w starych volvach.
Wewnątrz komory są też zamontowane dwie niewielkie gaśnice, które uruchamiają się gdy silnik stanie w płomieniach. Najwidoczniej urocza Belgijka bała się o swoje życie (pomijając systemy dodatkowe prócz zwykłego ABS), choć nie dziwie się, to bardzo przydatny dodatek. Większość systemów i ulepszeń zamontowano w salonie w Belgii na zlecenie ów uroczej pierwszej właścicielki, jeden z nich zaczerpnięto od jakiegoś terenowego Volvo. Wnętrze jest normalne, a plastikowy boczek od małej szybki przy lewym lusterku zdjąłem by zamontować na nim uchwyt do telefonu i nawigacji.
Nie wiem co oznacza literka "L" przy przy oznaczeniu 1.9 - 1.9L?
Voici des photos:
-SLIDESHOW-
Auto jest na francuskich rejestracjach. Mieszkam i pracuję w Saint-Étienne na stałe, w Łodzi w Polsce bywam sporadycznie odwiedzając rodziców. Chciałby kiedyś móc odwiedzić wasze zloty, niestety ogrom pracy i nowa znajomość z przepiękną byłą właścicielką Multipli oraz ekspresowe odwiedziny u rodziny uniemożliwiają mnie tę chęć. Wakacje już zaplanowane w Royaume-Uni także może kiedyś przyjdzie czas na La Pologne. Teraz jestem w Łodzi, ale już w sobotę 28 maja rano ruszam do domu, czyli do France i do mojej uroczej ukochanej Anne. Jutro jeszcze planuję weekendowy wyjazd nad Bałtyk i chwilę zapomnienia. Nasze losy z Anne złączyła Multipla, czyż to nie romantyczne? Jesienią planujemy z Anne mały wypad w Polskie Tatry.
W zeszłym tygodniu tankując na stacji benzynowej poznałem przemiłych ludzi, którzy też tankowali Multiplę. Są w klubie napewno. Na ich aucie było dużo nalepek z logo waszego klubu. Auto koloru morskiego choć bardziej wpadającego w zieleń morską, na "nosie" ma nalepione pełno maleńkich gwiazdek i kwiatków, a na bagażniku serduszka, w środku wisi dużo maskotek, a w prawej tylniej szybce siedzi uśmiechnięty żółw, który ujął mnie swoim szerokim rozpłaszczonym na szybie uśmiechem. Niestety niezapamiętałem całego numeru rejestracji, ale na początku były litery EL, a na końcu HH. Po tankowaniu poszliśmy na obiad do Mc Donaldsa i dowiedziałem się więcej na temat mojego cuda. Radek i Ewela (tak mają na imię) nie mogli się nadziwić bogactwem dodatkowego wyposażenia, a ja nie mogłem się nadziwić, jak można jeździć z tyloma maskotkami przymocowanymi do sufitu. Wymieniliśmy się adresami poczty internetowej i telefonami. Po około trzech wspólnych godzinach rozjechaliśmy się w swoich kierunkach. Proszę ich oboje pozdrowić ode mnie na łamach waszej strony z pewnością ucieszą się, że o nich pamiętam!
Przyznam, że do do domu wrócę z bardzo miłymi wspomnieniami.
Pozdrawiam wszystkich fanów Fiata Multipla w Polsce!
Je salue tous les fans de la Fiat Multipla en Pologne!
Yankee!
(po polsku-Jankes)
Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 6 mar 2011, 12:34
- Multipla: czekolada JTD, 110KM, 2000
- Lokalizacja: Lublin
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
Prawa przednia poduszka jest "dwuosobowa" - chroni obu pasażerów.Yankee! pisze: -7 poduszek powietrznych (2 przód, 3 tył-w przednich fotelach, 2 boczne kurtyny)
-tylko przedni środkowy pasażer zostaje bez zabezpieczenia.
PS. A jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe, to twoja multiple bije tylko pewne audi
0 x
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
Cóż za zbieg okoliczności Yankee! Trafiłeś akurat na Właściciela Multipli niezbyt związanego z naszym klubem. Najważniejsze jednak, że spotkanie było udane! Pozdrawiam!Yankee! pisze: W zeszłym tygodniu tankując na stacji benzynowej poznałem przemiłych ludzi, którzy też tankowali Multiplę. Są w klubie napewno.(...) Niestety niezapamiętałem całego numeru rejestracji, ale na początku były litery EL, a na końcu HH. Po tankowaniu poszliśmy na obiad do Mc Donaldsa i dowiedziałem się więcej na temat mojego cuda. Radek i Ewela (tak mają na imię) nie mogli się nadziwić bogactwem dodatkowego wyposażenia, a ja nie mogłem się nadziwić, jak można jeździć z tyloma maskotkami przymocowanymi do sufitu.
Yankee!
(po polsku-Jankes)
0 x
tel. 691 780 705
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
-
- x 4
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
No ja też mam takie wyposażenie, a nawet bogatsze za tylnymi kołami mam wbudowane takie łopaty, jak w czołgu do okopywania się Na przedniej konsoli panel do sterowania głowicami nuklearnymi , ale zaciekawiło mnie jedno u Ciebie, ten system przeciwwywrotny... hmmm dobre, ale to znaczy się jak to działa? podczas wywrotki wysuwa się jakaś łapa stabilizująca?
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
Może tu chodziło o system przeciw-wywrotowy , leje wodą w demonstrantów ?
0 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
Jeżeli z Volvo to może być to http://pl.wikipedia.org/wiki/Roll_Stability_Control" onclick="window.open(this.href);return false; .
0 x
- Ralf Dragon
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 sie 2011, 15:56
- Multipla: 1.6 16V 100KM 2000
- Gadu-Gadu: 19525915
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: Fiat Multipla z Saint-Étienne, France
Hmmm Spoko sprawdziłem w E-Per i trochę kolegę poniosło muszę przyznać.
Wiele z tych elementó było dostępnych opcjonalnie ale, wiele nigdy nie było oferowanych w Fiacie.
Ten DSR i CDS i te tylne poduszki powietrzne
Myślę że należy Twoje auto potraktować jako naprawdę bogaty samochód ale Twoje opowieści są delikatnie powiedzieć mocno fantastyczne. Żeby nikogo nie obrazić powiedzmy że niezły z Ciebie żartowniś
Wiele z tych elementó było dostępnych opcjonalnie ale, wiele nigdy nie było oferowanych w Fiacie.
Ten DSR i CDS i te tylne poduszki powietrzne
Myślę że należy Twoje auto potraktować jako naprawdę bogaty samochód ale Twoje opowieści są delikatnie powiedzieć mocno fantastyczne. Żeby nikogo nie obrazić powiedzmy że niezły z Ciebie żartowniś
0 x