Witam, na kilku forach widziałem takie tematy, tutaj jeszcze nie (jeśli już był - przepraszam, niedokładnie szukałem). Ja wrzucam swoje dzieło (przepraszam za jakość, niestety mój telefon trochę nie radzi sobie o zmroku). W chwili odpalania było jakieś -16, może trochę więcej (-14,5 za wysokości pierwszego piętra, nie mam termometru na dole). Auto stoi na dworze obecnie, ostatnio było odpalane w Nowy Rok, czyli stoi prawie tydzień.
Niestety zaczyna szwankować rozrusznik, czasami przeskakuje, stąd udało się dopiero w drugiej próbie. Trzeba będzie się tym zająć (w ciemno wymienił był bendix i automat, poza tym szczotki i tulejki przy okazji...).
Chyba nie jest najgorzej, biorąc pod uwagę, że ostatnio wskoczyło 395 tysięcy . Nie leję żadnych dodatków (antydepresatorów, itp), paliwo leję tam, gdzie najtaniej.
Może ktoś z Was też coś podobnego wrzuci? Na youtubie strasznie mało o multiplach jest
https://www.youtube.com/watch?v=RxSxZ__ ... e=youtu.be
Pozdrawiam!
Cold Start
- Mikolaj211
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 gru 2015, 00:55
- Multipla: JTD, 110 KM, 2001
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
- x 3
Cold Start
0 x
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
- Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
- Lokalizacja: Skoki
- x 7
Re: Cold Start
Mogłeś 2 razy świecami grzać, pozatym to na większym mrozie jak silnik jest na złym cylindrze zgaszony to odpalanie na 2 razy nie uniknione, bo odpala dopiero jak czujnik położenia wału jest na swoim miejscu.
Ale jak tak Ci odpala na -14 to jedynie paliwo może Cię teraz zaskoczyć.
Filmów nikt nie kręci bo na -35 też zapala multipla to jak jest ciepło szkoda telefonu lub kamery męczyć. Jeszcze się popsuje bo te gadżety to nie to co multipla.
Ale jak tak Ci odpala na -14 to jedynie paliwo może Cię teraz zaskoczyć.
Filmów nikt nie kręci bo na -35 też zapala multipla to jak jest ciepło szkoda telefonu lub kamery męczyć. Jeszcze się popsuje bo te gadżety to nie to co multipla.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Cold Start
A co to ma wspólnego z mrozami , pierwszy raz taką teorie słyszę , a w praktyce to nic wspólnego to nie ma.e-oley pisze:..... pozatym to na większym mrozie jak silnik jest na złym cylindrze zgaszony to odpalanie na 2 razy nie uniknione, bo odpala dopiero jak czujnik położenia wału jest na swoim miejscu.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Cold Start
Taka teoria istnieje. W nowszych systemach sterownik silnika zapamiętuje na jakim suwie w konkretnym cylindrze się zatrzymał. Przyspiesza to nieznacznie rozruch silnika ponieważ wał korbowy nie musi wykonać pełnego cyklu aby czujnik faz na wałku rozrządu rozpoznał pierwszy cylinder. Ma to jednak znikome, a właściwie żadne znaczenie przy odpalaniu na mrozie.ksiazelech pisze:... pierwszy raz taką teorie słyszę ...
0 x