Obrazek

Cold Start

tutaj można pisać o wszystkim
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mikolaj211
Posty: 81
Rejestracja: 28 gru 2015, 00:55
Multipla: JTD, 110 KM, 2001
Lokalizacja: okolice Częstochowy
x 3

Cold Start

#1 Post autor: Mikolaj211 » 6 sty 2017, 18:12

Witam, na kilku forach widziałem takie tematy, tutaj jeszcze nie (jeśli już był - przepraszam, niedokładnie szukałem). Ja wrzucam swoje dzieło (przepraszam za jakość, niestety mój telefon trochę nie radzi sobie o zmroku). W chwili odpalania było jakieś -16, może trochę więcej (-14,5 za wysokości pierwszego piętra, nie mam termometru na dole). Auto stoi na dworze obecnie, ostatnio było odpalane w Nowy Rok, czyli stoi prawie tydzień.

Niestety zaczyna szwankować rozrusznik, czasami przeskakuje, stąd udało się dopiero w drugiej próbie. Trzeba będzie się tym zająć (w ciemno wymienił był bendix i automat, poza tym szczotki i tulejki przy okazji...).
Chyba nie jest najgorzej, biorąc pod uwagę, że ostatnio wskoczyło 395 tysięcy :). Nie leję żadnych dodatków (antydepresatorów, itp), paliwo leję tam, gdzie najtaniej.

Może ktoś z Was też coś podobnego wrzuci? Na youtubie strasznie mało o multiplach jest :D

https://www.youtube.com/watch?v=RxSxZ__ ... e=youtu.be


Pozdrawiam!
0 x

e-oley
Posty: 403
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
Lokalizacja: Skoki
x 7

Re: Cold Start

#2 Post autor: e-oley » 7 sty 2017, 07:55

Mogłeś 2 razy świecami grzać, pozatym to na większym mrozie jak silnik jest na złym cylindrze zgaszony to odpalanie na 2 razy nie uniknione, bo odpala dopiero jak czujnik położenia wału jest na swoim miejscu.
Ale jak tak Ci odpala na -14 to jedynie paliwo może Cię teraz zaskoczyć.
Filmów nikt nie kręci bo na -35 też zapala multipla to jak jest ciepło szkoda telefonu lub kamery męczyć. Jeszcze się popsuje bo te gadżety to nie to co multipla.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Cold Start

#3 Post autor: ksiazelech » 7 sty 2017, 14:31

e-oley pisze:..... pozatym to na większym mrozie jak silnik jest na złym cylindrze zgaszony to odpalanie na 2 razy nie uniknione, bo odpala dopiero jak czujnik położenia wału jest na swoim miejscu.
A co to ma wspólnego z mrozami , pierwszy raz taką teorie słyszę , a w praktyce to nic wspólnego to nie ma. :shock:
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Cold Start

#4 Post autor: samul2 » 7 sty 2017, 14:44

ksiazelech pisze:... pierwszy raz taką teorie słyszę ...
Taka teoria istnieje. W nowszych systemach sterownik silnika zapamiętuje na jakim suwie w konkretnym cylindrze się zatrzymał. Przyspiesza to nieznacznie rozruch silnika ponieważ wał korbowy nie musi wykonać pełnego cyklu aby czujnik faz na wałku rozrządu rozpoznał pierwszy cylinder. Ma to jednak znikome, a właściwie żadne znaczenie przy odpalaniu na mrozie.
0 x

ODPOWIEDZ