jakimiuczek pisze:To z bębnami ESP nie ruszy?Pepcio pisze: Teraz muszę rozeznać koncepcję ESP i dołożenia tego wynalazku do Mućki. Nie wiem, czy wymiana samej centrali ABS na taką z kontrolą trakcji wystarczy, muszę nieco posznupać po necie.
A może ktoś wie, czy aby taka operacja jest do przeprowadzenia w miarę prostym sposobem?
Tarcze z tyłu mam i ja :)
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Widocznie nie, nie było wersji z ESP i bębnami. Najpewniej układ ten jest zbyt mało ,,dokładny'' podczas hamowania i ESP źle z nim współpracuje.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Kurcze, a ja ostatnio zainwestowałem w nowe bębny TRW 150 zł/szt. więc teraz szkoda mi je wyrzucać i zakładać tarcze.
0 x
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
I widzę, że po 6-sciu latach tarcze z tyłu mam i ja
A teraz jak to zrobiłem. Oczywiście najprościej to jest kupić cały zestaw z tarczami gotowy do montażu i zamienić z bębnami ale co zrobić, kiedy chyba 99% multipli ma z tyłu bębny .
Więc kupiłem wszystko nowe prócz zacisków:
tarcze zimmermann 120 zł szt.
osłony tarcz alfa 156 po 70
tarcze kotwiczne do zacisków marea po 50
linki ręcznego TRW po 60
zaciski stilo po 30 (tanio, ale niestety regeneracja jednego zacisku nie powiodła się i następny dokupiłem za 80)
Na początku regeneracja zacisków, przednich przy okazji też
najpierw piaskowanie, malowanie podkładem epoksydowym
później lakier
i wygrzewanko
i wyszły takie cukiereczki, że aż szkoda zakładać
CDN...
A teraz jak to zrobiłem. Oczywiście najprościej to jest kupić cały zestaw z tarczami gotowy do montażu i zamienić z bębnami ale co zrobić, kiedy chyba 99% multipli ma z tyłu bębny .
Więc kupiłem wszystko nowe prócz zacisków:
tarcze zimmermann 120 zł szt.
osłony tarcz alfa 156 po 70
tarcze kotwiczne do zacisków marea po 50
linki ręcznego TRW po 60
zaciski stilo po 30 (tanio, ale niestety regeneracja jednego zacisku nie powiodła się i następny dokupiłem za 80)
Na początku regeneracja zacisków, przednich przy okazji też
najpierw piaskowanie, malowanie podkładem epoksydowym
później lakier
i wygrzewanko
i wyszły takie cukiereczki, że aż szkoda zakładać
CDN...
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2017, 19:48 przez jakimiuczek, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Udostępnianie włączone, jadę dalej.
Zdemontowałem bębny ze szczękami
montaż nie jest trudny, trzeba tylko przewiercić kilka otworów w osłonie tarczy, wkręciłem tarcze kotwiczną od marei i dorobiłem przedłużkę adapter do zacisku od stilo z płaskownika 8mm.
grubą podkładkę pod piastę zastąpiłem cieńszą 3 milimetrową
po wkręceniu tarczy i zacisku została zmiana linek, bo te do bębnów mają inne końcówki, i podgięcie rurki hamulcowej
opłacał się trud i poniesione koszty, bo wygląd jest o wiele lepszy i po woli w miarę docierania się hamulców czuję że lepiej biorą.
Podziękowania dla samul2 za konsultacje techniczne
Zdemontowałem bębny ze szczękami
montaż nie jest trudny, trzeba tylko przewiercić kilka otworów w osłonie tarczy, wkręciłem tarcze kotwiczną od marei i dorobiłem przedłużkę adapter do zacisku od stilo z płaskownika 8mm.
grubą podkładkę pod piastę zastąpiłem cieńszą 3 milimetrową
po wkręceniu tarczy i zacisku została zmiana linek, bo te do bębnów mają inne końcówki, i podgięcie rurki hamulcowej
opłacał się trud i poniesione koszty, bo wygląd jest o wiele lepszy i po woli w miarę docierania się hamulców czuję że lepiej biorą.
Podziękowania dla samul2 za konsultacje techniczne
0 x
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
- Multipla: BLPG 2002,ON 1999
- Lokalizacja: powiat Płock
- x 2
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
no to fajne, ale szczęk mi nikt nie wyrwie , jestem za bębnami z tyłu, widziałem auto co na śprychach przód i tył ,dym dawało. Tak,to niskie auto jamerykańskie w Monachium widziałem , do tej pory nikt mi nie wierzy, że samochody zamiast felg mają szprychy, a ja widziałem , ona jest we wspomnieniach i nawet zdjęcie mam, COBRA się nazywa, takie niby coś, a COŚ wielkiego i właśnie zza takich chromium śprych te zaciski pięknie wyglądają, broń Boże nie zrozumcie mnie żle, ale jedną taką też mam, nie , nie COBRĘ a Multiplę, i nie śprychy a zaciski z tyłu, i oceniam że klocki są za małe, a i zaciski regenerowane niedoskonałe, co jakiś czas młoteczka na pobudzenie potrzebują. Przy okazji rozprężacze na bębny też nie są rewelacją, nigdzie nie pisze że trzeba je w ropie dokładnie przemyć co wymianę okładzin, a trzeba bo sprężynka pęknie i piwka koło nosa fruu, a pusty portfel balastem w kieszeni, więc było tak, jadę zmęczony tam gdzieś koło tamy Jeziorska, autrostrad w planie jeszcze nie było, na skróty się pędziło, i widzę lasek z prawej, więc zwolniłem na siu..sianie, ale oo ho ho! na asfalcie leży portfel!!!. Pisk opon, wychodzę po mój Totolotek a go nie ma, w rowie kajbry ze smiechu pękają, cwaniaczki na żyłce portfel ciągają. Od tej pory nawet jak widzę na drodze miliony, oczy zamykam i szybko znikam.
0 x
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 18 lut 2018, 13:02
- Multipla: JTD, 115KM, 2002
- Lokalizacja: Ujście
- x 1
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Czy orginalne oslony tarcz hamulcowych wytepowaly przy inny fiatach?
0 x
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 10 lis 2017, 21:40
- Multipla: 1.6 16V Natural Power
- Gadu-Gadu: 2499629
- Lokalizacja: Chorzów
- x 20
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
ePer mówi że tarcze kotwiczne są dedykowane i niebdubluja się z innym modelem.
0 x
Jest: Doblo Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG, Punto FL ,Stilo 1.8 MV,
- H4lik
- Posty: 91
- Rejestracja: 14 lis 2015, 00:05
- Multipla: Grzmiące Subaru i 1.9JTD 2002
- Lokalizacja: Piława
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Paaanyy, zgłupiałem!
Wczoraj dzień wolny, to sobie na spokojnie obejrzałem moją i zdziwienie - mam z tyłu tarcze, a byłem pewien, że zobaczę tarczobębny. Aż do wcześniejszego właściciela napisałem, czy coś zmieniał, ale nie - taką już sprowadził z Niemiec w 2012 roku.
Jest to 1.9JTD, 2002r. Wersja ELX, o ile jakichś głupot nie napisałem.
Możliwe to, że z fabryki taka wyjechała?
Nie wiem teraz, czy tarcze kotwiczne są dla obu wersji hamulców (tarczobębny/tarczowe) takie same, a nie chcę zamówić złych.
Wczoraj dzień wolny, to sobie na spokojnie obejrzałem moją i zdziwienie - mam z tyłu tarcze, a byłem pewien, że zobaczę tarczobębny. Aż do wcześniejszego właściciela napisałem, czy coś zmieniał, ale nie - taką już sprowadził z Niemiec w 2012 roku.
Jest to 1.9JTD, 2002r. Wersja ELX, o ile jakichś głupot nie napisałem.
Możliwe to, że z fabryki taka wyjechała?
Nie wiem teraz, czy tarcze kotwiczne są dla obu wersji hamulców (tarczobębny/tarczowe) takie same, a nie chcę zamówić złych.
0 x
Dom na mieszkanie własny mam, w niczym nie biegłem w cudzy ślad,
Każdego mistrza -m wyśmiał rad, który nie wyśmiał siebie sam...
Każdego mistrza -m wyśmiał rad, który nie wyśmiał siebie sam...
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 10 lis 2017, 21:40
- Multipla: 1.6 16V Natural Power
- Gadu-Gadu: 2499629
- Lokalizacja: Chorzów
- x 20
Re: Tarcze z tyłu mam i ja :)
Tarcze dla obu systemów są różne np. bębny maja miejsce pod tloczki.
Ja dziś zdobyłem dawcę na tarcze z tyłu zaraz z felgami jak u Ciebie. Radio też jest dla Ciebie
Ja dziś zdobyłem dawcę na tarcze z tyłu zaraz z felgami jak u Ciebie. Radio też jest dla Ciebie
1 x
Jest: Doblo Panorama 1.9 MultiJet, Idea 1.4, Fiat Multipla 1.6 CNG, Punto FL ,Stilo 1.8 MV,