Obrazek

Głośniki i radio

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek_B
Posty: 934
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:20
Multipla: 1,6 rok 2007
Lokalizacja: Bytom
x 46

Głośniki i radio

#1 Post autor: Marek_B » 11 lis 2011, 23:22

Postanowiłem nieco poprawić audio w Multipli.
Założyłem, że ma być bez demontażu tapicerki i możliwie prosto i tanio zrobione. Niestety robiłem to jakiś czas temu, i nie mam zdjęć w trakcie montażu, tylko efekt końcowy i opis.
Głośniki
- Tył , owalne 5x7", Peyning, dwudrożne
- Przód: Pioneer, średnica 165, dwudrożne, model TS-G1702i
zdecydowałem się na tego producenta bo podają charakterystykę częstotliwościową głośników, i
maja dobre basy, wybór macie tu: http://www.pioneer.eu/pl/products/car_a ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maskownice przód Blaupunkt
- Wysoko-tonowe: Boschmann MM-8X
- koszt głośników w sumie to około 300zł

Radio Sony SONY CDX-GT650UI - wybór ze względu na rozbudowany equalizer, umożliwiający ustawianie poszczególnych częstotliwości (7 zakresów)

Efekt końcowy oceniam na bardzo dobry, soczyste :D basy i wysokie tony brzmią czysto.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Uwagi odnośnie montażu:
1) Dostęp do głośników przednich jest po zdjęciu maskownicy głośnika; wystarczy potem odkręcić śruby, aby wyjąć głośnik. Ja dodatkowo napchałem do wnętrza drzwi gąbkę tapicerską, w warstwach o grubości 2 cm, tak aby wytłumić wnętrze za głośnikiem; da się to zrobić przez otwór na głośnik, bez demontażu tapicerki, trzeba tylko tak dopasować wielkość gąbki, żeby nie zablokować możliwości opuszczania szyby.
2) Głośniki tylne montuje się po odkręceniu całego plastiku-schowka tylnego.
3) Pod obręcze głośników zastosowałem miękkie podkładki , wycięte z okładziny korkowej o grubości 4 mm
4) Głośniki wysoko-tonowe są dostępne po zdjęciu słupka. Słupek jest na zatrzaskach, jedynie dolna cześć jest dociśnięta tapicerką, ale mnie udało się to delikatnie wyjąc po poluzowaniu tapicerki. Stare zdemontowałem całkowicie.
Nowe zabudowałem po wycięciu ostrym nożem odpowiednich otworów. Mocowanie na klej typu poxilina i silikon.
5) Warto zadbać o to aby głośniki były w połączone w tej samej fazie. Ponieważ nie miałem oznaczeń i schematu połączeń oryginalnych kabli ,to jedyny sposób przyporządkowania odpowiednich końcówek był pomiar omomierzem pomiędzy wtyczką ISO od radia do danego kabla.
Końcówki wtyczki na ogól są opisane w instrukcji radia, a końcówki głośników oznaczone na tylnej części.
0 x

Awatar użytkownika
klitusbajdus
Posty: 43
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:08
Multipla: JTD 105KM 2001
Lokalizacja: Opolskie

Re: Głośniki i radio

#2 Post autor: klitusbajdus » 14 lis 2011, 10:17

Kolego nad tą gąbką w dżwiach bym się zastanowił, bo gąbka jak to gąbka ma właściwości nie tylko wytłumiające, ale także świetnie chłonie wilgoć. To tylko kwestia czasu kiedy wilgoć zniszczy Ci głośniki.
0 x

Awatar użytkownika
Marek_B
Posty: 934
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:20
Multipla: 1,6 rok 2007
Lokalizacja: Bytom
x 46

Re: Głośniki i radio

#3 Post autor: Marek_B » 14 lis 2011, 21:28

Operacje wymiany głośników robiłem, jakieś 2,5 roku temu, ostatnio zmieniałem tylko te maskownice i nie widziałem żeby cokolwiek się działo.
Gąbka nie wypełnia całych drzwi, tylko pewną część przestrzeni bezpośrednio za głośnikiem, więc jest też możliwość wentylacji.
Oczywiście można z gąbki zrezygnować lub zrobić to bardziej profesjonalnie, wykładając drzwi matami dźwiękochłonnymi, ale to wymaga demontażu tapicerki.
0 x

Enzoo
Posty: 16
Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:19
Multipla: mam nadzieję, że kiedyś..
Lokalizacja: Północna Wielkopolska

Re: Głośniki i radio

#4 Post autor: Enzoo » 10 lut 2012, 13:36

Pytanie trochę z innej beczki, ale jak to jest, że Twoje plastiki na drzwiach wyglądają jak nowe? Były wymieniane?
0 x

Awatar użytkownika
Marek_B
Posty: 934
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:20
Multipla: 1,6 rok 2007
Lokalizacja: Bytom
x 46

Re: Głośniki i radio

#5 Post autor: Marek_B » 10 lut 2012, 16:54

Zdjęcia trochę poprawiają wygląd plastików, ale ogólnie mam w niezłym stanie,
Nie bawiłem się w żadne malowanie , tylko mycie delikatnymi środkami, lub przeznaczonymi do plastików i na koniec spray do kokpitu PLAK półmatowy - fajnie usuwa naloty i odbarwienia :D.
Tych plastików nie należy intensywnie szorować, bo im więcej mycia tym gorzej wyglądają :lol:
0 x

ODPOWIEDZ