Obrazek

Kabelek do diagnostyki Fiatów

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Aris
Posty: 293
Rejestracja: 1 lut 2016, 20:05
Multipla: 1,9 JTD ELX 110KM 2002r
Gadu-Gadu: 3343440
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#221 Post autor: Aris » 25 lis 2016, 20:26

Korzystał ktoś z tych dobrodziejstw wykorzystując tablet z windows 10? Da się? :D
0 x

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#222 Post autor: kacfil » 25 lis 2016, 20:56

0 x

Awatar użytkownika
Aris
Posty: 293
Rejestracja: 1 lut 2016, 20:05
Multipla: 1,9 JTD ELX 110KM 2002r
Gadu-Gadu: 3343440
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#223 Post autor: Aris » 25 lis 2016, 21:08

Oby tak było. Spróbuję za jakiś czas i zdam relację. Kabelek już jest. :)
0 x

Awatar użytkownika
TiM
Posty: 77
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:22
Multipla: Muuućka 1,6 16V BIPOWER 2001r.
Lokalizacja: Kraków

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#224 Post autor: TiM » 8 mar 2017, 21:47

miszczu77 pisze:...w wielu przypadkach problemy z połączeniem wynikają z opornika na płytce, który w przypadku fiatów jest zupełnie zbędny i po wylutowaniu połączenie jest stabilniejsze (tak miałem u siebie, głównie w Doblo).
@miszczu77 mógłbyś napisać coś więcej, który rezystor jest do usunięcia. Czy dotyczy to interfejsu VAG/KKL od VIAKEN-a ?
0 x
"Człowiek uczy się przez całe życie, ... a i tak umiera głupi." ;)
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny." ;)

ochroniarz81
Posty: 1242
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
Multipla: M JET 120 2008
Gadu-Gadu: 7228824
Komunikator Tlen: 506-019-378
Lokalizacja: Oborniki
x 36

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#225 Post autor: ochroniarz81 » 8 mar 2017, 22:04

moim zdaniem po co kombinować kupić kabel od viakena za 36 zł i masz pewność że działa no chyba że już jakiś masz to warto się pobawić w lutowanie z tym że nie wiem czy multiecu scan działa pod win 10
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2586
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 82

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#226 Post autor: miszczu77 » 9 mar 2017, 23:01

TiM pisze:
miszczu77 pisze:...w wielu przypadkach problemy z połączeniem wynikają z opornika na płytce, który w przypadku fiatów jest zupełnie zbędny i po wylutowaniu połączenie jest stabilniejsze (tak miałem u siebie, głównie w Doblo).
@miszczu77 mógłbyś napisać coś więcej, który rezystor jest do usunięcia. Czy dotyczy to interfejsu VAG/KKL od VIAKEN-a ?
Problem rezystora dotyczy interfejsów ELM327, nie dotyczy kabli VAG/KKL.
Ogólnie z ELMami jest ostatnio spory problem, bo pojawia się wiele nowych wersji (2.0, 2.1 itp), które w większości nie działają z fiatami. Jeżeli szukasz interfejsu przewodowego, to bierz VAG/KKL. Jeżeli bezprzewodowego na bluetooth, to trzeba już więcej się naszukać. Ja polecam na allegro: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=15195610
Na stronie AlfaOBD figurują jako ich dystrybutorzy i, jeżeli napiszesz, że potrzebujesz ELMa do fiata, to powinieneś dostać działający interfejs. Można też wziąć z Viakena interfejs STN, na pewno działa, tylko kosztuje 150 zł.
0 x

Awatar użytkownika
TiM
Posty: 77
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:22
Multipla: Muuućka 1,6 16V BIPOWER 2001r.
Lokalizacja: Kraków

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#227 Post autor: TiM » 10 mar 2017, 12:52

Mamy interfejs VIAKEN-a VAG/KKL i mamy z nim problem. Mianowicie nie łączy nam się z ECU silnika (ani z benzynowym, ani z CNG). Z poduszkami i ABS łączy się bez problemu, a z silnikiem ni cholery. Multipla 1.6 16V BIPOWER z 2001r. Próbowaliśmy przez Fiat Ecu Scan jak i przez Multiecuscan i to samo. Próbowaliśmy różnych ustawień i nic. W "Ustawieniach" powyższych programów po wejściu w zakładkę "TEST" wykonując "Testing latency with 200 bytes of data" (przy ustawieniu interfejsu przełącznikiem na silnik) wyskakują błędy DATA ERROR. "Testing timers" przechodzi OK. Przy ustawieniu interfejsu na poduchy i ABS w testach nie ma tych błędów. Próbowaliśmy interfejs na innej Multipli z 2007r i tam interfejs połączył się ze wszystkim bez najmniejszych problemów (łącznie z ECU gazu CNG). Czyżby problem leżał po stronie kabelków w aucie ? Choć z kolei w ASO Fiata podłączyli się do ECU silnika bez problemu. Nie mogli połączyć się z ECU gazu CNG, ale mówili, że to wina ich skanera, bo nie obsługuje CNG.
Pozdrawiamy
Teresa i Mariusz
0 x
"Człowiek uczy się przez całe życie, ... a i tak umiera głupi." ;)
"Człowiek mądrzeje z wiekiem - zwykle jest to wieko od trumny." ;)

egon20041
Posty: 98
Rejestracja: 18 lut 2018, 13:02
Multipla: JTD, 115KM, 2002
Lokalizacja: Ujście
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#228 Post autor: egon20041 » 20 kwie 2019, 19:49

Zeby nie zakladac nowego tematu
Mam cos podobnego jak post wyzej czyli nie laczy sie z ecu silnika (wczesniej sie laczylo) z poduszkami i abs sie laczy
Czyzby kabelek sie uwalil na przelaczniku , po sciagnieciu innej wersji EcuScan dalej to samo
Moze ma ktos jakis pomysl?
0 x

Awatar użytkownika
Marek_B
Posty: 934
Rejestracja: 24 cze 2011, 20:20
Multipla: 1,6 rok 2007
Lokalizacja: Bytom
x 42

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#229 Post autor: Marek_B » 20 kwie 2019, 21:05

egon20041 pisze:
20 kwie 2019, 19:49
Zeby nie zakladac nowego tematu
Mam cos podobnego jak post wyzej czyli nie laczy sie z ecu silnika (wczesniej sie laczylo) z poduszkami i abs sie laczy
Czyzby kabelek sie uwalil na przelaczniku , po sciagnieciu innej wersji EcuScan dalej to samo
Moze ma ktos jakis pomysl?
u mnie taki objaw był, kupiłem nowy kabel i działał normalnie
0 x

egon20041
Posty: 98
Rejestracja: 18 lut 2018, 13:02
Multipla: JTD, 115KM, 2002
Lokalizacja: Ujście
x 1

Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów

#230 Post autor: egon20041 » 20 kwie 2019, 21:47

Spróbuję go zareklamować
0 x

ODPOWIEDZ