Strona 19 z 23
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 17 gru 2014, 22:12
autor: samul2
Będzie odpowiedni.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 08:44
autor: Multiger
Poczytałem tu trochę o tych kabelkach ale nie znalazłem żadnej informacji jaki interfejs kupić by w pełni działał na androidzie i najchętniej
(ale nie koniecznie) by był to interfejs Bluetooth :/
Tak jak w pierwszym poście pisał
miszczu77
specjalnie przerobiony, aby czytał zarówno parametry silnika, jak i ABS
lub ewentualnie osobny do silnika i osobny do ABS.
Podpowiecie jaki kupić i w jaką aplikację niego najlepiej się zaopatrzyć?
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 12:38
autor: kacfil
Jak pamiętam to jeżeli android to tylko bluetooth i tylko interfejs elm. Chyba że są jakieś nowe wynalazki.
Program to tak naprawdę tylko torque. Tylko że za jego pomocą tylko silnik obejrzysz i to tylko taki nowszy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest ten kabel od viakena.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 13:35
autor: Multiger
No dobrze ale czy kabel od Viakena podłączany przez OTG do tabletu z androidem zadziała i czy jest jakaś konkretna aplikacja, która sprawdzi wiele parametrów?
Będę kupował Multiplę w dieslu w roczniku raczej 1999-2001 (+/- 1 rok)
Wiadomo, zależy mi na sprawdzeniu maksymalnie jak najwięcej rzeczy.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 19:48
autor: kacfil
http://viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widzisz tu jakieś sterowniki pod androida to zadziała.
Tylko Windows niestety.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 19:56
autor: miszczu77
kacfil pisze:Program to tak naprawdę tylko torque.
Torque sprawdzi się tylko w nowszych autach i raczej tylko do kasowania błędów. Reszta opcji to głównie bajery (różne liczniki, zegary itp). Można coś tam sprawdzić, ale bez szału.
Ja bym polecał jednak AlfaOBD (raczej tylko ELM327 i raczej tylko bluetooth). Jest bardziej zbliżony możliwościami do Multiecuscan. Można skasować błędy, sprawdzić wartości docelowe i mierzone i wiele innych opcji występujących tylko we fiatach. Poza tym będzie działał z każdą multiplą. Wadą jest na pewno cena wersji pełnej, no i nie zawsze od razu chce się połączyć.
Multiger pisze:No dobrze ale czy kabel od Viakena podłączany przez OTG do tabletu z androidem zadziała i czy jest jakaś konkretna aplikacja, która sprawdzi wiele parametrów?
Ja próbowałem i niestety się nie udało, co jest zresztą napisane na stronie AlfaOBD:
Note: AlfaOBD for Android provide no support for KLLine interface due to limitations of Android OS .
Note: USB interfaces are supported on the Android devices via On-The-Go, check if your Android device supports On-The-Go and get a corresponding adapter.
Zwykły kabel KKL na pewno nie zadziała. Jakieś inne być może, ale nie miałem okazji sprawdzić.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 20:05
autor: Multiger
Przyjąłem.
Czy jakiś konkretny produkt tego
M327 możesz polecić?
Bo znalazłem
takie oto coś i nie wiem czy się w to pakować?
Co do aplikacji pod androida
AlfaOBD to cena w okolicach 150zł. nie jest jakaś zaporowa, jeśli miałoby to zadziałać. A połączenie też nie powinno stanowić problemu jeśli są to jednostkowe i przelotne kłopoty.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 7 sty 2015, 20:20
autor: miszczu77
Ten interfejs powinien działać. Tylko że jest nieco drogi. Ja kupowałem za jakieś 50 zł, ale są i takie za 20-30 zł, które też działają (chociaż jeden się koledze popsuł po paru miesiącach).
U mnie czasem trzeba z 10 razy próbować, aby się połączyć. Ale jak już się połączy, to działa stabilnie.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 8 sty 2015, 07:43
autor: Multiger
No właśnie zauważyłem, że są różne wersje tych
ELM327 m.in.
v1.4,
v1.5 i
v2 (mam dziwne skojarzenie z tym ostatnim ) Wersja
v2 oparta jest na
Chipe STN1110
cyt.:
- Chip STN1110 zastosowany w interfejsie ELM327 v2 jest 16 bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM oraz CAN
- Niezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN zapewnia 8KB RAM i 128KB ROM
- Poprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327
- Bezpłatna aktualizacja Firmware interfejsu
- Każdy interfejs posiada unikalny numer seryjny
- Możliwość programowego ustawienia prędkości interfejsu (zaawansowani użytkownicy)
Różnice wyglądają tak:
I tu nasuwa się pytanie.
Czy dopłacać i brać wersję
v2 opartą na Chipie STN110, czy lepiej kupić sobie starszą wersję chipa z oprogramowaniem
v2.1?
Oczywiście w obu przypadkach transmisja Bluetooth.
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
: 8 sty 2015, 11:51
autor: kacfil
Dla multipli to bez znaczenia. Ale na przyszłość się przyda.