Obrazek

Tempomat

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mawerix
Posty: 225
Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
Multipla: JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: [KRA] Zabierzów

Tempomat

#1 Post autor: Mawerix » 24 maja 2015, 13:46

Próbował ktoś wszczepić taki wynalazek do sterownika JTD :?:
0 x

e-oley
Posty: 403
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
Lokalizacja: Skoki
x 7

Re: Tempomat

#2 Post autor: e-oley » 24 maja 2015, 14:04

Mnie też to kusi bardzo, tyle że na chybaa tym forum bylo gdzieś, że do 105 jest to problematyczne do pozostałych się da.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM

Awatar użytkownika
Multiger
Posty: 202
Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
Multipla: JTD 105, 1999
Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno

Re: Tempomat

#3 Post autor: Multiger » 24 maja 2015, 15:37

Ja mam 105KM JTD z tempomatem :)
Nie powiem jak jest zrobione bo już z tempomatem kupiłem.
0 x

Awatar użytkownika
Mawerix
Posty: 225
Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
Multipla: JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: [KRA] Zabierzów

Re: Tempomat

#4 Post autor: Mawerix » 24 maja 2015, 17:15

e-oley Ogarnąłem przeszczep licznika i przy tej okazji natknąłem się na tempomat do JTD 105Km w Lybrze 99-01.... myślę że montaż nie był by skomplikowany, raptem 5,6 przewodów w wiadome miejsca przy ECM :D

Multiger nie wiesz przypadkiem czy masz oryginał czy coś innego koncernu Fiata :?:

Dużo śmigam autostradom i ten gadżecik był by świetny.
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2586
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 82

Re: Tempomat

#5 Post autor: miszczu77 » 24 maja 2015, 20:31

Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło. U mnie ze sterownikiem 110KM od Alfy nie zadziałało. Ruszyło dopiero ze sterownikiem 115KM od Multipli.

Podłączenie trudne nie jest, parę kabli i inny czujnik pedału hamulca. Można spróbować, bo koszty są znikome, a może jednak u kogoś zadziała.
0 x

Awatar użytkownika
Mawerix
Posty: 225
Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
Multipla: JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: [KRA] Zabierzów

Re: Tempomat

#6 Post autor: Mawerix » 24 maja 2015, 20:57

miszczu77 pisze:Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło
Może sterowanie nie było kompatybilne, czy Lancia czy Multipla, Alfa , Marea lub inny Fiat jest jeden sterownik C15 ;) w 105 KM musi działać tym bardziej jeśli Multiger potwierdzi że u niego jest OK

Tylko co ma pedał hamulca do tego, przecież i tak wysyła sygnał do ECU, nawet w wersji bez tempomatu.

Zaryzykuje bo tak jak pisze koszta znikome a wygoda ogromna :)
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Tempomat

#7 Post autor: samul2 » 24 maja 2015, 21:15

Mawerix pisze:
miszczu77 pisze:Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło
Może sterowanie nie było kompatybilne, czy Lancia czy Multipla, Alfa , Marea lub inny Fiat jest jeden sterownik C15 ;) w 105 KM musi działać tym bardziej jeśli Multiger potwierdzi że u niego jest OK

Tylko co ma pedał hamulca do tego, przecież i tak wysyła sygnał do ECU, nawet w wersji bez tempomatu.

Zaryzykuje bo tak jak pisze koszta znikome a wygoda ogromna :)
To, że sterownik EDC15 jest ten sam to jeszcze nic nie oznacza. Nie wszystkie mają jednakowo rozbudowane HW i tu tkwi różnica. U Bartka nie udało sie uruchomić tempomatu i już. U Multigera może być założony jak w większości nie "tempomatowalnych" sterowników uniwersalny tempomat np firmy WAECO. Jeżeli chodzi o pedał hamulca jak popatrzysz na schematy ,to zobaczysz , że wersja z tempomatem ma podwójne styki. Zawsze można przepiąć sterownik , który obsługiwał tempomat , chociażby od wspomnianej Lybry ;) .
0 x

Awatar użytkownika
Mawerix
Posty: 225
Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
Multipla: JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: [KRA] Zabierzów

Re: Tempomat

#8 Post autor: Mawerix » 25 maja 2015, 12:55

Co do hamulca zwracam honor, faktycznie jest dodatkowy styk NC ale co do sterownika jeśli były by takie różnice to teoretycznie po montażu obrotomierza nie powinien działać bo producent nie przewidział go w modelu z tym sterownikiem, podobnie ze wskazaniem spalania.... Myślę że niema się co spierać a trzeba by porównać sterowniki albo po prostu dorwać manetkę tempomatu. Miszczu od czego miałeś montowaną manetkę :?:
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Tempomat

#9 Post autor: samul2 » 25 maja 2015, 15:46

Mawerix pisze:Co do hamulca zwracam honor, faktycznie jest dodatkowy styk NC ale co do sterownika jeśli były by takie różnice to teoretycznie po montażu obrotomierza nie powinien działać bo producent nie przewidział go w modelu z tym sterownikiem, podobnie ze wskazaniem spalania.... Myślę że niema się co spierać a trzeba by porównać sterowniki albo po prostu dorwać manetkę tempomatu. Miszczu od czego miałeś montowaną manetkę :?:
Absolutnie nie mam czasu i zamiaru się z Tobą spierać. Napisałem tylko ,że u Bartka nie udało się tempomatu uaktywnić i tyle (nie mówię tu o podłączeniu elektrycznym , bo ono jest dziecinnie proste). Co do pozostałych funkcji w sterowniku , to zrobiłem co najmniej jedną Multiplę gdzie wskazania spalania też były nieaktywne i nic nie dało się z tym zrobić. Jeżeli chodzi o manetkę to Bartek założył najpopularniejszą jaka jest dostępna. Ale ona nie ma absolutnie znaczenia , można sobie założyć najzwyklejsze pstryczki. Ogólnie dostepne to np od Stilo, Bravo, Alfa 156/147. Sterownik w Multipli ,który ma na 100% tempomat do uaktywnienia to 115KM z OBDII i koncówką numeru ...505. Starszych 115-tek i 110-tek nie sprawdzałem .
0 x

Awatar użytkownika
Multiger
Posty: 202
Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
Multipla: JTD 105, 1999
Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno

Re: Tempomat

#10 Post autor: Multiger » 25 maja 2015, 17:17

Mój tempomat prawie na pewno nie jest oryginalny, sądzę tak po jego dźwigni, której design odstaje od reszty.
Generalnie wygląda to tak:
https://www.dropbox.com/s/h73w1nnpxsihk ... 8.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/m889u2q6zjkjs ... 6.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Kto z klubowiczów załatwia części do Multipli?
Mam do wymiany łożyska przód i pewnie wtedy oba czujniki ABS.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, 03:29 przez Multiger, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

ODPOWIEDZ