XENONY
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: XENONY
No widzisz Mariusz trzeba było zostać przy MK I Tam nie miałbyś takich problemów.O dziwo też dało się dobrze ustawić światła , linia światło-cienia na matówce całkiem dobrze wygląda.Jedynie to ustawiłem je niżej niż fabrycznie, chociaż ona ma małe reflektorki i nie powoduje takiego oslepiania (nikt nie mruga), w MK II trochę gorzej jest bo duże lustra są.W elektryce może zamieszaj ,żeby podtrzymanie mijania było.
0 x
- jarolis
- Posty: 236
- Rejestracja: 21 gru 2009, 17:22
- Multipla: JTD 105 KM 99'
- Gadu-Gadu: 4421998
- Komunikator Tlen: jarolis
- Skype: jarolis
- Lokalizacja: Bieruń 50.078523,19.170276
- Kontakt:
Re: XENONY
Nie , te z tej firmy mają moduł bo inaczej ich nie podłączysz Xenony pracują na innym napięciu , a Ty widziałeś zwykłe H7ShaMaN pisze:Osram żarówki!
A te z: http://bluelight.pl/index.htm to są takie, że szkło ino niebieskie i blulajtową poświatę daje i można zamiast zwykłej wmontować, czy co?
W markecie kiedyś widziałem za 25 zeta i zastanawiałem się do czego uone są.
0 x
Ten który ma zawsze coś do powiedzenia i chce mieć wszystko wyjaśnione
50.078573,19.169984 - moja multipla w widoku satelitarnym na http://mapy.google.pl/
50.078573,19.169984 - moja multipla w widoku satelitarnym na http://mapy.google.pl/
-
- x 4
Re: XENONY
Usunięte przez autora
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, 21:30 przez ShaMaN, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: XENONY
Markety pełne są ,,pseudo'' ksenonów czyli żarówek pomalowanych farbką na niebiesko.
Generalnie zasada jest taka, dobra żarówka powinna być:
- Markowa
- Dość niestety kosztowna, choć to nie idzie w parze z naszą polską mentalnością, my chcemy wszystko tanio:)
- Nie malowana żadnymi ,,farbkami''
Cały wić z żarówkami + ileś tam % światła polega na tym, iż ich bańka wypełniona jest gazami szlachetnymi które umożliwiają pracę żarnika żarówki w wyższej temperaturze co przekłada się na ilość wydzielanego światła. Niestety takie rozwiązania mają też wady, mianowicie takie żarówki mają krótszą żywotność od zwykłych co sprawia iż są generalnie drogą inwestycją na krótki czas.
Generalnie zasada jest taka, dobra żarówka powinna być:
- Markowa
- Dość niestety kosztowna, choć to nie idzie w parze z naszą polską mentalnością, my chcemy wszystko tanio:)
- Nie malowana żadnymi ,,farbkami''
Cały wić z żarówkami + ileś tam % światła polega na tym, iż ich bańka wypełniona jest gazami szlachetnymi które umożliwiają pracę żarnika żarówki w wyższej temperaturze co przekłada się na ilość wydzielanego światła. Niestety takie rozwiązania mają też wady, mianowicie takie żarówki mają krótszą żywotność od zwykłych co sprawia iż są generalnie drogą inwestycją na krótki czas.
ShaMaN pisze:Czyli widziałem zwykłe żarówki H7 z kolorowym szkłem (niebieskim dla picu), które można wsadzić zamiast zwykłych? Bo chciałem zmienić kolor rzucanego światła i dodać więcej mocy świecącej bez korzystania z xenonów.
Jarolis, napisz jaśniej bo ja elektryki jestem decha
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: XENONY
Sprawdziłem dziś organoleptycznie, dlugie w MKII świecą się wraz z krótkimi więc problemu nie ma:)
Światła są bdb, mam nadzieję, że nie prędko Policja mnie dorwie.
Pozdrawiam.
Światła są bdb, mam nadzieję, że nie prędko Policja mnie dorwie.
Pozdrawiam.
samul2 pisze:No widzisz Mariusz trzeba było zostać przy MK I Tam nie miałbyś takich problemów.O dziwo też dało się dobrze ustawić światła , linia światło-cienia na matówce całkiem dobrze wygląda.Jedynie to ustawiłem je niżej niż fabrycznie, chociaż ona ma małe reflektorki i nie powoduje takiego oslepiania (nikt nie mruga), w MK II trochę gorzej jest bo duże lustra są.W elektryce może zamieszaj ,żeby podtrzymanie mijania było.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- zlociutki01
- Posty: 149
- Rejestracja: 27 gru 2009, 10:49
- Multipla: Była: JTD, 115KM, 2003
- Skype: zlociutki01
- Lokalizacja: Rybnik-Niedobczyce
Re: XENONY
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-za ... -najlepiejShaMaN pisze: Bo chciałem zmienić kolor rzucanego światła i dodać więcej mocy świecącej bez korzystania z xenonów.
http://www.auto-swiat.pl/1-grozne-zarowki-ze-wschodu
Zapraszam do lektury.
0 x
Była piękna JTD.
Złociutki01
Złociutki01
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: XENONY
Ja temat żarówek przerabiałem nie jeden raz i czasem co miesiąc kupywałem inne aby sprawdzić.
Ze wszystkich najlepiej wypadły do mojego oka te; http://moto.allegro.pl/h7-nightguide-ph ... 59539.html Faktycznie są te trzy strefy światła.
Ze wszystkich najlepiej wypadły do mojego oka te; http://moto.allegro.pl/h7-nightguide-ph ... 59539.html Faktycznie są te trzy strefy światła.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
-
- x 4
Re: XENONY
Usunięte przez autora
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, 21:31 przez ShaMaN, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
-
- x 4
Re: XENONY
Skusiły mnie Wasze opinie na temat ksenonów, więc i ja postanowiłem sprawić sobie takie cudo, 4300K.
Zalety:
Więcej światła na drodze o połowę
Doświetlenie pobocza
Zimne szkło reflektora
Pobór prądu mniejszy: jedna żarówka H7 ma moc 55W, a żarnik o barwie 4300K tylko 35W
Bajecznie prosty montaż z jednym wyjątkiem, ale to już w wadach.
Wady:
Kłopotliwy montaż żarnika tj; zwykła żarówka posiada konektory , co ułatwia montaż. Żarniki ksenonowe mają na stałe przytwierdzone kable, więc jest trochę gimnastyki z zamknięciem żarnika w oprawie reflektora, spinką. O tyle z prawym reflektorem jest mniejszy kłopot, bo tu dysponujemy większą ilością miejsca na gimnastykę dłoni, to już przy lewym można się zdenerwować, ponieważ przeszkadza obudowa filtra powietrza, obudowa skrzynki bezpieczników. Łatwiej mi było wymontować cały reflektor, niż mieć odrapane ręce od przeszkadzających elementów.
Podwyższone zakłócenia na CB radiu, trzeba skręcić radio.
To tyle z moich spostrzeżeń.
Kilka linków na temat Ksenonów:
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t=109" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalety:
Więcej światła na drodze o połowę
Doświetlenie pobocza
Zimne szkło reflektora
Pobór prądu mniejszy: jedna żarówka H7 ma moc 55W, a żarnik o barwie 4300K tylko 35W
Bajecznie prosty montaż z jednym wyjątkiem, ale to już w wadach.
Wady:
Kłopotliwy montaż żarnika tj; zwykła żarówka posiada konektory , co ułatwia montaż. Żarniki ksenonowe mają na stałe przytwierdzone kable, więc jest trochę gimnastyki z zamknięciem żarnika w oprawie reflektora, spinką. O tyle z prawym reflektorem jest mniejszy kłopot, bo tu dysponujemy większą ilością miejsca na gimnastykę dłoni, to już przy lewym można się zdenerwować, ponieważ przeszkadza obudowa filtra powietrza, obudowa skrzynki bezpieczników. Łatwiej mi było wymontować cały reflektor, niż mieć odrapane ręce od przeszkadzających elementów.
Podwyższone zakłócenia na CB radiu, trzeba skręcić radio.
To tyle z moich spostrzeżeń.
Kilka linków na temat Ksenonów:
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t=109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 10:08 przez Brzózka, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: XENONY
Zakłócenia to niestety bolączka najtańszych zestawów.Można je zminimalizować ekranując przewody palników.Jest gdzieś w necie wątek o odkłócaniu HID-ów.Robi się to za pomocą zwykłej folii aluminiowej i izolacji.
0 x