Obrazek

Grupowy tuning w Dynosoft

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#21 Post autor: tundek » 1 gru 2013, 10:52

Zaślepiasz go na głucho, bez żadnych otworów.
Tak też zrobię.

Szukałem samochodu zadbanego ze stosunkowo niewielkim przebiegiem, żeby długo i bezawaryjnie jeździć, więc przekładka silnika w tym momencie nie jest dla mnie. Dlatego szukam możliwości usprawnienia auta bez radykalnej jego przebudowy. Zastanawiam się teraz nad dwoma rozwiązaniami (oczywiście po zaślepieniu EGR-u i przywróceniu fabrycznej sprawności):
1) umiarkowane podniesienie momentu i mocy tak, aby "plastelinowe" przeniesienie napędu to wytrzymało,
2) założenie 6 biegowej skrzyni wraz ze sprzęgłem np. od Alfy.

Mam pytanie związane z 2 możliwością: jakie trudności napotkam i co będzie mi potrzebne?
0 x

Awatar użytkownika
adamx8
Klubowicz
Posty: 299
Rejestracja: 22 gru 2009, 21:15
Multipla: 2.4 20v
Skype: adamx8
Lokalizacja: Oberschlesien
x 15

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#22 Post autor: adamx8 » 1 gru 2013, 11:49

Zamiana skrzyni biegów na 6 wcale nie jest taka straszna, co prawda potrzeba kilka odpowiednio dobranych części z innych modeli grupy fiat, ale temat jest do ogarnięcia i auto zmienia się radykalnie pod względem dynamiki i elastyczności podczas jazdy. Jak umiesz trzymać klucze to sobie poradzisz, a takie pisanie co i jak na forum to się mija z celem bo znajdzie się ktoś kto napisze że to jest głupie i takie tam inne pierdoły. Każdy kto wykonuje taką modyfikacje ma inną wizje i podejście do tematu. Sama wymiana skrzyni trwała kilka dni , ale prace przygotowawcze i zbieranie potrzebnych części troszkę dłużej.
0 x
....czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi, naprawdę trudno jest ich wyprzedzić.

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#23 Post autor: samul2 » 1 gru 2013, 11:59

Dokładnie jak Adam pisze, nic strasznego tam nie ma. Zwykłe wyjęcie i założenie skrzyni z dwumasem i sprzęgłem, wszystko praktycznie pasuje P&P. Przeróbki jedynie wymagają pedały pod hydraulikę sprzęgła, dźwignia zmiany biegów z cięgnami i w przypadku alfowskiej skrzyni trzeba zamontować napęd prędkościomierza. Ktoś kto umie robić kluczami da sobie radę, laikom odradzam.
0 x

Awatar użytkownika
adamx8
Klubowicz
Posty: 299
Rejestracja: 22 gru 2009, 21:15
Multipla: 2.4 20v
Skype: adamx8
Lokalizacja: Oberschlesien
x 15

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#24 Post autor: adamx8 » 1 gru 2013, 12:03

Jak mówili starożytni Indianie: do odważnych świat należy. :)
0 x
....czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi, naprawdę trudno jest ich wyprzedzić.

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#25 Post autor: ksiazelech » 1 gru 2013, 17:03

tundek pisze: Rozumiem, że jeździsz na standardowej skrzyni i sprzęgle?
Napisz jak z trwałością sprzęgła i ile km przejechałeś od podniesienia mocy. Jest to dla mnie istotne, ponieważ ja się przywiązuję do swoich aut i jeżdżę nimi z reguły ok. 200 tys. km.
Tak skrzynia biegów jest standardowa. Jak z trwałością to ciężko mi się określić ponieważ auto przyjechało z Włoch w styczniu 2012r. z przebiegiem 177tkm. Gość od razu wprowadzał nową mape. Teraz przebieg ma 203tkm. Jak kupywałem z przebiegiem 200tkm. to wydawało mi się że dwumas pada (delikatne dzwonienie przy dodawaniu i puszczaniu gazu) choć miałem nadzieje że to coś innego.
Dwumasa zaczyna padać ale jeszcze pojeżdże na niej troche bo wrzy gaszeniu silnika nic nie trzepie, jedynie jak solidnie dobutuje to pojawiają się wibracje co może świadczyć o jeszcze jednej usterce.
Ciężko mi się okreśkić co do trwałości podzespołów bo przy przebiegu 200tkm. jest ryzyko że dwumas może zacząć padać nawet bez podniesienia mocy.
Sprzęgło mi nie ślizga ale za to przednie koła się ślizgają tak na drugim biegu , fajne coś. 8-)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#26 Post autor: fretek » 1 gru 2013, 20:10

ksiazelech pisze: ... (delikatne dzwonienie przy dodawaniu i puszczaniu gazu)...
Zmieniając temat to ja miałem podobnie tylko dzwonienie to raczej delikatne hurgotanie za co odpowiadało łożysko podpory osi. Najpierw stwierdziłem że to któryś z osprzętu paska wieloklinowego bo dźwięk wydobywał się nawet podczas dodawania i odejmowania gazu na postoju.
Dźwięk nie pochodził z łożyska (gdyż to było tak zużyte że nawet nie szumiało) tylko z drżącej półosi.
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#27 Post autor: ksiazelech » 1 gru 2013, 20:44

Rozmawialem też z inną osoba i powiedział mi że miał te same objawy i okazała się że to dwumasa
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Awatar użytkownika
fretek
Posty: 342
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
Multipla: JTD, 115KM, 2005
Lokalizacja: Warszawa
x 5

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#28 Post autor: fretek » 1 gru 2013, 20:59

Łożysko można bardzo łatwo wykluczyć wystarczy z kanału posłuchać czy dźwięk nie pochodzi od niego , ewentualnie przytrzymać ośkę tak by nie drżała i wszystko się wyjaśni.
Powiem tak nie słyszałem "dzwonienia" twojego autka więc nie wiem czy to są te same dźwięki, ale jeśli jesteś pewny że to dwumasa to nie będę się upierał.
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#29 Post autor: ksiazelech » 1 gru 2013, 21:52

Kolega "adamx8" miał takie same objawy , z dzwonieniem.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#30 Post autor: tundek » 1 gru 2013, 23:36

samul2 pisze:Dokładnie jak Adam pisze, nic strasznego tam nie ma. Zwykłe wyjęcie i założenie skrzyni z dwumasem i sprzęgłem, wszystko praktycznie pasuje P&P. Przeróbki jedynie wymagają pedały pod hydraulikę sprzęgła, dźwignia zmiany biegów z cięgnami i w przypadku alfowskiej skrzyni trzeba zamontować napęd prędkościomierza. Ktoś kto umie robić kluczami da sobie radę, laikom odradzam.
W takim razie zacznę powoli rozglądać się za 6 biegową skrzynią i ww. dodatkowymi elementami. Chcę mieć wszystko gotowe i gdy padnie obecne sprzęgło przy okazji zrobić podmiankę (chyba, że nie będę się mógł doczekać :) ).
Jeszcze nie jechałem Multiplą autostradą (mam ją dopiero 3 tyg.), więc nie wiem na ile jest uciążliwy krótki 5 bieg. Mam zamiar w przyszłe wakacje jechać na wypoczynek za granicę, więc im bardziej komfortowe warunki (ciszej) i niższe spalanie, tym lepiej. Po kraju też się trochę kręcę po autostradach i ekspresówkach.
0 x

ODPOWIEDZ