Obrazek

Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#1 Post autor: Tomashleezon » 3 lip 2016, 17:52

Witam.

Jako, że 3200 obrotów przy 100km/h to trochę za dużo, to przymierzam się do zmiany trybków..., i tutaj moje pytanie do Fachowców:
Czy w moim przypadku tez szukać trybków z JTD albo może z innego Fiata?? Może mnie ktoś nakierować?? Pytanie takowe z uwagi na to, ze jednak butle CNG trochę ważą i nie chce by mu Mulcia umierała na piątce.
Wiem już jak to wymienić, ale nie wiem jeszcze co tam wsadzić i jak tego szukać. ;)

Dzięki z góry za pomoc.
0 x

e-oley
Posty: 403
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
Lokalizacja: Skoki
x 7

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#2 Post autor: e-oley » 3 lip 2016, 19:46

Z tego co wiem to do cng multipla ma krótszą 5. Więc jak zmieniać to na 5 od zwykłej benzyny. Bo zmiana na 5 od jtd to 2 kroki na przód. Chyba że na cng już jeździć nie będziesz.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#3 Post autor: Tomashleezon » 3 lip 2016, 20:16

No właśnie tego się obawiam, ze jeśli założę z JTD to może zamulić... Pytanie tylko czy na pewno tak jest i wystarczy włożyć trybki z zwykłej 1.6 oraz jaki będzie efekt. Może ktoś jest w stanie to jakoś obliczyć?

Na CNG mam zamiar jeździć - jak już jest instalacja to chce ja wykorzystać, tym bardziej, ze stacje mam 500m od domu.
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#4 Post autor: ksiazelech » 4 lip 2016, 10:47

Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane. :)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#5 Post autor: Tomashleezon » 4 lip 2016, 11:15

ksiazelech pisze:Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane. :)
Super. Zobaczymy jak się temat rozwinie, ciekawi mnie tylko ile mi to przełożenie da, może ktoś to obliczy. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#6 Post autor: samul2 » 4 lip 2016, 18:05

Obliczenia tu niewiele wniosą. CNG oprócz tego,że ma krótszą piątkę od zwykłej benzyny, to również ma krótsze główne przełożenie. To wszystko ze względu na większą masę i gorsze osiagi silnika. Skutkiem ubocznym są właśnie wysokie obroty. Obawiam się,że założenie piątki od diesla w Twoim przypadku będzie skutkowało znacznym spadkiem dynamiki i wzrostem spalania. W przypadku benzyny trzeba uważać żeby nie przegiąć, to nie diesel gdzie maksymalny moment jest w dolnej partii obrotów. W zwykłej benzynie na piątce od diesla silnik się wprawdzie trochę "uspokaja" ale spadek dynamiki już się wyczuwa.
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#7 Post autor: Tomashleezon » 4 lip 2016, 18:08

Hmmmm. Co proponujesz Samul2? Założyć piątkę ze zwykłej benzyny?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#8 Post autor: samul2 » 4 lip 2016, 18:20

Nie wiem czy będzie odczuwalne. Przełożenia piątki :
CNG - 0,971
BENZ- 0,946
JTD - 0,816

Przełożenia główne:
CNG- 4,067
BENZ- 3,933
JTD - 3,353

Widać, że w samej piątce CNG kontra BENZ jest niewielka różnica. JTD może już być za duże. Coś pośredniego trzeba by szukać.
0 x

Tomashleezon
Posty: 90
Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#9 Post autor: Tomashleezon » 4 lip 2016, 19:32

No to trochę lipa... Bez sensu tez się wpakować, żeby mi Mulcia umierała jak wrzucę 5.

Nie znam się na tym i nie wiem z czego w takim razie może podejść, liczę na Waszą fachowa wiedzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

e-oley
Posty: 403
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
Lokalizacja: Skoki
x 7

Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)

#10 Post autor: e-oley » 4 lip 2016, 20:28

Zamów u Samula jakieś 2.0 benzyna conajmniej, albo kup jtd.
Benzyna jest w multipli do spokojnej jazdy, cng jeszcze słabsza.
Po coś obcięli to przełożenie.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM

ODPOWIEDZ