Zmiana piątego biegu na dłuższy.

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
fel
Posty: 82
Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#31 Post autor: fel » 23 lut 2015, 09:10

Mam na oku skrzynię na przekładkę od punto 2 1.9 jtd 85KM, z 2002 roku za 200pln. To zdaje się jest ta właściwa, bo mam diesla 115KM. Sprzedawca twierdzi, że w stanie dobrym. Można brać czy o coś jeszcze mogę go dopytać?
0 x

ochroniarz81
Posty: 1242
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
Multipla: M JET 120 2008
Gadu-Gadu: 7228824
Komunikator Tlen: 506-019-378
Lokalizacja: Oborniki
x 36

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#32 Post autor: ochroniarz81 » 23 lut 2015, 20:28

ale chcesz tylko wykorzystać 5 bieg czy przekładać całą? bo punto ma sterowanie hydrauliczne a my sterowanie linką
0 x

fel
Posty: 82
Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#33 Post autor: fel » 24 lut 2015, 09:14

ochroniarz81 pisze:ale chcesz tylko wykorzystać 5 bieg czy przekładać całą? bo punto ma sterowanie hydrauliczne a my sterowanie linką
Wykorzystać piąty bieg. Powtórzyć to, co samul zrobił i opisał na początku tego wątku - doprecyzowując.
0 x

ochroniarz81
Posty: 1242
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
Multipla: M JET 120 2008
Gadu-Gadu: 7228824
Komunikator Tlen: 506-019-378
Lokalizacja: Oborniki
x 36

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#34 Post autor: ochroniarz81 » 24 lut 2015, 10:17

to jak najbardziej będziesz miał bardziej elastyczną multiple pozdrawiam ;)
0 x

fel
Posty: 82
Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#35 Post autor: fel » 19 mar 2015, 12:19

Jestem po wymianie i jest taki problem, iż pojawił się krótki zgrzyt przy wrzucaniu piątki. Mechanik twierdzi, że synchronizator jest zepsuty i poradził, aby spróbować włożyć stary synchronizator (z multipli) do nowych kół (z punto). Czy to może pasować? Przełożone zostały wszystkie elementy jak na zdjęciu instrukcji. Chyba nie dało rady czegoś zepsuć podczas podmiany?
Czasem jest to zgrzyt czasem tylko wyczuwalny przeskok lewarka, zależy to bieżącej prędkości i obrotów, czyli wychodzi, że to brak synchronizacji.
Jeśli stary synchronizator nie będzie pasował, to chyba pozostaje powrót do starego kompletu.

Ps. Mam bieżące problemy po świeżej wymianie sprzęgła, dwumasy i linki, tj. zgrzyta przy wrzucaniu na bieg wsteczny. Mechanik twierdzi, że to jednak osobna sprawa.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2854
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 233

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#36 Post autor: samul2 » 19 mar 2015, 18:11

fel pisze: Chyba nie dało rady czegoś zepsuć podczas podmiany?
Jak się człek postara ,to popsuć można wszystko i jestem gotów to udowodnić :lol: . Jeżeli synchronizatory są tego samego typu (były zmiany rocznikowe) to oczywiście można zamienić. Chociaż powiem szczerze zużyć synchronizator na piątym biegu ,to trzeba się postarać. Może coś jest nie poskręcane, np wodzik?
0 x

fel
Posty: 82
Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#37 Post autor: fel » 19 mar 2015, 18:43

Wodzik to ten miedziany/brązowy element, co przypomina rozwarte szczypce do lodu? :) Nie wiem czy wszystko poskręcane, ale poruszę ten temat z mechanikiem. Co mnie ciekawi, zdejmował i zakładał te elementy bez wrzucania biegów lewarkiem, co jest jakimś odstępstwem od kroków Twojej instrukcji, ale nie wiem jak sobie z tym poradził.
Skrzynia dawca miała mieć ok. 200 tys. przebiegu i nie było żadnych problemów, według sprzedającego. Mechanik oglądał przed montażem te koła i nie wspominał, że jakiś element wygląda na zużyty. Czyli jadę najpewniej z reklamacją montażu.
0 x

fel
Posty: 82
Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#38 Post autor: fel » 25 mar 2015, 09:42

Problem rozwiązany. Przyczyną był zużyty synchronizator. Po podmianie na stary od firmowej skrzyni bieg wchodzi bez zgrzytów.
Przetestowałem wstępnie spalanie i wychodzi, że trochę się poprawiło. Przy ok. 80 km/h godzinę zeszło według komputera do 4,4 l/100km, wcześniej było ok. 4,8 l/100km. Wykonam jeszcze jeden bardziej rygorystyczny test, bo w pierwszym doszło trochę jazdy po mieście i podzielę się wynikiem.

Ps. Zmieniłem po drodze opony na trochę większe 195/65/R15, co też trochę wpłynąć musiało na przełożenie i spalanie.
0 x

Awatar użytkownika
alpitlum
Klubowicz
Posty: 1063
Rejestracja: 3 lis 2014, 21:17
Multipla: 2.4Vis..... Benzyn Gaz . 1999
Gadu-Gadu: 2191881
Komunikator Tlen: trabi1100@interia.pl
Skype: marylka2208
Lokalizacja: Łódź
x 67

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#39 Post autor: alpitlum » 26 kwie 2015, 19:14

:D mamy już dłuższy piąty bieg dzięki Tomkowi - samul2 :D wielkie podziękowania za pracę i chęć poświęcenia wolnego niedzielnego czasu na montaż dłuższej piątki w naszej mulci. Dzięki wiedzy i czujności Tomka wiemy co mamy do zrobienia na biegu - uszczelniacze półosi :( - dziękujmy :D
0 x
pomoc telefoniczna, kawa, herbata, dostęp do Internetu tel. M - 500 603 317,

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Zmiana piątego biegu na dłuższy.

#40 Post autor: ksiazelech » 26 kwie 2015, 19:59

No to teraz będziecie śmiali.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

ODPOWIEDZ