Strona 1 z 2

renowacja multipli 600

: 11 wrz 2012, 02:58
autor: epul
witam!
Zabieram sie za remont mojej multipli.
Odstala juz ponad 30 lat w stodole i najwyzszy czas doprowadzic ja do stanu uzywalnosci;)
W zwiazku z tym mam pytanie do kogos znajacego temat-
od czego zaczac? oddac do warsztatu- kompleksowo ( co pewnie wiaze sie z wysokimi kosztami)
czy tez rozlozyc na raty- najpierw zajac sie bacharka a pozniej silnikiem, skrzynia, ukladem hamulcowym itp. a na koncu wykonczeniem?
Gdzie kupic czesci- oprocz stronek w USA znalazlem te http://www.fiatclassic.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.fiat500ricambi.com/fiat600" onclick="window.open(this.href);return false; ceny niektorych czesci np. podloga sa dosc wysokie, a moze lepiej znalezc dobrego blacharza ktory je dorobi? Nie wszystko tez bedzie nadawac sie do wymiany ale 50 lat zrobilo swoje :)
Samochod nalezal do mojego wujka, dowod rejestracyjny gdzies wcielo ale mozna go potraktowac jako spadek. Potrzebna mi tez bedzie biala ksiega- czy rzeczoznawca powinien widziec samochod zanim zaczne cos z nim robic? Czy wystarcza mi zdjecia jak wyglada teraz stojac w stodole?
Szczerze mowiac nie mam wielkiego doswiadczenia w kwestii renowacji samochodow. Na pewno w trakcie pojawia sie jeszcze setki pytan;)
Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie dotyczace renowacji, namiary na warsztat zajmujacy sie renowacja, blacharzy, mechanikow, tapicerow itp. najlepiej na terenie slaska.
Dodam ze chcialbym zrobic multiple na cacy ale zalezy mi tez na ograniczeniu czynnikow fianasowych.

Re: renowacja multipli 600

: 11 wrz 2012, 09:58
autor: Asiaak1949ak
Witam serdecznie!!!
Nie napisałeś w swoim profilu skąd jesteś.
W naszym klubie mamy specjalistę od renowacji multipli 600. Jest to klubowicz o nicku AUTISTA. Mieszka w Kościanie. Możesz się z nim skontaktować pisząc na PW

Re: renowacja multipli 600

: 11 wrz 2012, 21:40
autor: epul
do Kosciana mam ponad 300 km wiec pozostaje mi na razie kontakt przez pw.
znalazlem warsztat w Dabrowie Gorniczej i Bedzinie ale oprocz tego ze sa na 1 stronie google to niewiele o nich swiadczy.
Dzieki za namiary na specjeliste, skontaktuje sie z nim niezwlocznie
pozdrawiam:)

Re: renowacja multipli 600

: 11 wrz 2012, 22:08
autor: miszczu77
Tak naprawdę nie wiadomo, w jakim stanie jest auto i co chcesz z nim zrobić.
Przemyśl, czy jest ci potrzebna rejestracja takiego auta jako zabytek.
Czy chcesz je doprowadzić je do stanu oryginalnego, czy też zrobić z nim coś innego (typu wersja abarth, hot rod itp)?
Na pewno musisz się liczyć z kosztami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, zwłaszcza jeżeli będzie to robił ktoś inny, więc na raz raczej tego nie zrobisz.

Wrzuć może jakieś zdjęcia, jak auto wygląda teraz.

Re: renowacja multipli 600

: 12 wrz 2012, 01:46
autor: epul
chce ja doprowadzic do stanu orginalnego, raczej nie interesuja mnie przerobki.
Zdjecia owszem wrzuce, na razie jednak jestem poza domem. Musze ja troche uprzatnac i odkurzyc zeby bylo widac w jakim jest stanie:)

Re: renowacja multipli 600

: 12 wrz 2012, 11:39
autor: Grze$ku
Pierwsze zdjęcia warto zrobić przed uprzątnięciem i odkurzeniem!

Re: renowacja multipli 600

: 13 wrz 2012, 06:33
autor: epul
tez tak zrobie, mam nadzieje ze bedzie cos widac pod ta sterta kurzu;)

Re: renowacja multipli 600

: 14 wrz 2012, 06:30
autor: epul
mam jedno pytanie- multipla posiadala 2 typy silnikow-= oprocz silnika 600 byl jeszcze 8 zaworowy rzedowy silnik 767 cm3,
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 32 KM, przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 54 Nm, przy 2800 obr/min
Nie moge jednak znalezc informacji na ten temat, silnik ten jest inny niz w zastawie 750- tamten ma 4 zawory i mniejsza moc -23 KM.
Czy ktos posiada jakiekolwiek informacje odnosnie tego rodzaju silnika?
Bylbym wdzieczny
pozdrawiam

Re: renowacja multipli 600

: 14 wrz 2012, 11:28
autor: miszczu77
Wydaje mi się, że w zastavie i multipli był ten sam rodzaj silnika - czterocylindrowy 8-zaworowy.
Cztery zawory to były chyba w maluchu i podane parametry pasowałyby do silnika 594 cm3 z fiata 126.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_126" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastava_750" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_600" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: renowacja multipli 600

: 17 wrz 2012, 13:52
autor: epul
jesli zamontuje do Multipli silnik 767 z zastawy 750 bedzie ona wdalszym ciagu orginalna?