Obrazek

WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#11 Post autor: laswalder » 22 sty 2017, 10:51

Dziś bo dziś ale idę właśnie przekładać zgodnie z instrukcją na metki, i tak: zegary z Bipower 2011 do JTD z 1999.

samul2 chyba pęknie ze śmiechu (w ciągu 3 godzin wyjąłem zegar, potem przewody na kostce z Bipower oblutowałem i obmetkowałem a także wykonektorowałem 6 zbędnych konektorków, 5 odzyskanych, jeden stracił zaczep ale nadal użytkowy). Przy moim talencie planuję (?) zakończenie na poniedziałek w niezbędnym zakresie najważniejszych funkcji. Co zauważyłem to w Bipower brak grawerki na tablicy na świece żarowe (na 100%). Odpuszczę rozbieranie zegarów i chyba na 4 diody dam z każdej świecy sygnał, na bieżąco będę wiedział która padła.

HELP!
Pin A7 Bipower na pin 42 kompa JTD mnie nie obowiązuje? U mnie ten pin A7 nie ma konektora i w zegarach tej linii chyba nie ma, a w ogóle czemu służy ten sygnał? Wybaczcie,diesle znam sprzed 20 lat, teraz inny jest świat.
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2586
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 82

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#12 Post autor: miszczu77 » 22 sty 2017, 13:49

Ogólnie to na kolory nie zwracaj uwagi, bo jeżeli się zgadzają, to tylko przypadkiem.
W zegarach od CNG nie ma wskazań spalania, więc pin A7 możesz sobie odpuścić.
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#13 Post autor: laswalder » 22 sty 2017, 15:00

ok, jadę po metkach, wszystko wg instrukcji, nawet zauważyłem, że 2 przewody z nowej kolorem się dublowały, choć nie ma znaczenia, bo jeden był do obsługi CNG, to uratowany konwektorek, ale i wg manuala w jeden pin stary dwa przewody z nowej mają się wpiąć,więc kolory odpadają, dzięki za wyjaśnienie.
Wolno idzie ale idzie, bardzo krótkie wiązki wychodzące spod kokpitu ale da radę. Czy nie zaszkodzi tam lutowania gorącym klejem potraktować jako izolację (czy latem nie będzie spływał),albo silikonem delikatnie? No i kontrolki świec, te 4 bezpośrednie to dobry pomysł? Po prawej stronie obudowy z boku na wysokości obrotomierza wywierciłbym otwory pod diody. Inna idea, gdyby stary licznik dał części na czujnik świec, to od niego elektronika schowana pod kokpitem, a dioda byłaby w tym miejscu jak te 4 z pomysłu. Nie jestem elektronikiem więc proszę o dość proste wytłumaczenie - można jakoś tak? a jak tak to jak? O ile można to prosiłbym o łopatologicze instrukcje
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#14 Post autor: samul2 » 22 sty 2017, 18:22

Trochę nie rozumiesz działania kontrolki świec żarowych. Przy Twoim pomyśle nie będziesz wiedział kiedy sterownik zezwala na rozruch. Kontrolka działa w ten sposób - przekręcasz kluczyk , zapala się i po chwili (długość tej chwili zależna od temperatury silnika) gaśnie, w tym momencie możesz dokonać rozruchu. W dalszym ciągu zdarzeń wiele osób błędnie rozumuje (była nawet tak dyskusja na forum) , że po zgaśnięciu kontrolki gasną również świece. Tak jednak nie jest i przy dużych mrozach świece potrafią grzać jeszcze długo, mało tego, potrafią się włączać jeszcze podczas pracy silnika, a kierowca nie jest tego świadom. Reasumując kontrolka wyznacza moment/zezwolenie na rozruch, oraz sygnalizuje miganiem uszkodzenie układu.Zegary w tej chwili potrafią kosztować już grosze i można sobie właściwy bez cudowania kupić.

EDIT. Ta cała "elektronika czujnika świec" o której wspominasz to zaledwie rezystor i dioda led, więc po co gdzieś drugie zegary upychać ?
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#15 Post autor: laswalder » 22 sty 2017, 19:45

ok, co mam zrobić, kupić trzeci jak mam już 2, ale, no jeszcze jedna myśl- właśnie w z tego zegara co był na ON elektronikę wkładam pod kokpit , podłanczam tylko funkcje te które są mi potrzebne (tylko świece) i diodę kabelkem wyprowadzam na panel zegarów w miejscu jak pisałem wcześniej, przecież wyjścia wiązki nie są odcięte, więc się wepnę. Tu nie chodzi o 30 zeta, ale o to że coś można. Można tak?
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#16 Post autor: samul2 » 22 sty 2017, 20:40

laswalder pisze:ok, co mam zrobić, kupić trzeci jak mam już 2, ale, no jeszcze jedna myśl- właśnie w z tego zegara co był na ON elektronikę wkładam pod kokpit , podłanczam tylko funkcje te które są mi potrzebne (tylko świece) i diodę kabelkem wyprowadzam na panel zegarów w miejscu jak pisałem wcześniej, przecież wyjścia wiązki nie są odcięte, więc się wepnę. Tu nie chodzi o 30 zeta, ale o to że coś można. Można tak?
Taka rzeźba jest zbyteczna. Wystarczy rezystor od 500om do 1koma i dioda led. Nie pamiętam tylko czy sterowanie jest plusem czy minusem. Musisz sobie sprawdzić co pojawia się przewodzie od kontrolki świec . Na 90% jest to minus, czyli podłaczasz diodę z rezystorem pod plus po kluczyku z przewodu idącego do zegarów i pod przewód sterowania kontrolki swiec.
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#17 Post autor: laswalder » 22 sty 2017, 21:41

ok, zrozumiałem, wielki szacun. Jeszcze raz dziękuję, i jak życie znam to chyba zapytam o coś jeszcze jutro albo pojutrze, staram się robić szybko(nie śmiej się z mojego tempa , bo naprawdę się staram)
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#18 Post autor: samul2 » 22 sty 2017, 22:08

Kurcze co Ty z tym czasem i moim pękaniem ze śmiechu ? Rób nawet tydzień, byle bez szkód ;)
0 x

laswalder
Posty: 150
Rejestracja: 6 lut 2015, 09:21
Multipla: BLPG 2002,ON 1999
Lokalizacja: powiat Płock
x 2

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#19 Post autor: laswalder » 29 sty 2017, 22:02

Moja radość nie ma granic, MAM to ! Zostają dwa pytania. Próba na krótko na 40 pin sterownika zadziałała, ale że mam wolne 3 przewody ze starej kostki B i 1 z C , więc nieśmiało pytam, czy któryś z nich trafia do sterownika? Nie musiałbym nowego przewodu prowadzić na 40. Może to nieistotne, ale jak można to czemu nie. Elearn jakoś mi małomówiący, odsyła mnie w nic. Albo ja nie go nie rozumiem. Drugie mam pytanie mniej ważne, w menu zegarów mam języki od Italiano do (kilka jeszcze) English, Polish brak- chyba tak ma już zostać. I piękna rzecz to to, że 1k.om z diodą daje jaśniejsze światełko do sygnału startu, i dalej słabiutko świeci do końca pracy świec.
Doprecyzuję o co pytam: w starym złączu B mam wolne przewody 3, 9,12ego pinu, a w złączu C 15ego pinu. Któryś z nich można wykorzystać?
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: WYMIANA ZESTAWU WSKAŹNIKÓW - JTD i benzyna

#20 Post autor: samul2 » 30 sty 2017, 19:00

laswalder pisze:Moja radość nie ma granic, MAM to ! Zostają dwa pytania. Próba na krótko na 40 pin sterownika zadziałała, ale że mam wolne 3 przewody ze starej kostki B i 1 z C , więc nieśmiało pytam, czy któryś z nich trafia do sterownika? Nie musiałbym nowego przewodu prowadzić na 40. Może to nieistotne, ale jak można to czemu nie. Elearn jakoś mi małomówiący, odsyła mnie w nic. Albo ja nie go nie rozumiem. Drugie mam pytanie mniej ważne, w menu zegarów mam języki od Italiano do (kilka jeszcze) English, Polish brak- chyba tak ma już zostać. I piękna rzecz to to, że 1k.om z diodą daje jaśniejsze światełko do sygnału startu, i dalej słabiutko świeci do końca pracy świec.
Doprecyzuję o co pytam: w starym złączu B mam wolne przewody 3, 9,12ego pinu, a w złączu C 15ego pinu. Któryś z nich można wykorzystać?
Z tym Elearnem to chyba to drugie ;) Cały materiał jest oparty na nim i jest tam wszystko co potrzeba. Rozpiski pinów masz w zakładce "OPISY". Jeżeli nie masz pewności, to chyba najprościej przeciągnąć ten głupi przewód, nie jest to wielki problem.
1 x

ODPOWIEDZ