Limitowane wersje Multipli


multiplacinecitta1cinecita_logo1 Od roku 1998, kiedy pierwsza Multipla opuściła bramy fabryki Fiata powstało kilka wersji limitowanych naszego vana. Pierwszą była „Estival”, która oprócz Multipli obejmowała jeszcze 4 inne modele Fiata. Seria wypuszczona w marcu 2000r. różniła się od wersji ELX jedynie… ceną. Dla porównania – we Francji wersja limitowana niezależnie od wersji silnikowej kosztowała 2100 franków mniej niż modele ELX.
Kolejna limitowana seria pokazała się w czerwcu 2005 i wyszła w liczbie 170 sztuk. Użycie loga włoskiego studia filmowego „Cinneccita” dało nazwę tej serii Multipli a głównym elementem niestandardowego wyposażenia było przenośne DVD – gwarantowało spokój na tylnym siedzeniu w czasie dłuższych podróży. Oprócz wymienionego elementu od wyposażenia „Emotion” auto różniło się następującymi elementami:
– kolorem nadwozia Steel Gray Metallic,
– relingi dachowe,
– DVD posiadało dwa bezprzewodowe zestawy słuchawkowe,
– urządzenie głośnomówiące bluetooth,
– siatka zabezpieczająca w bagażniku.
Samochody te były wyposażone w silniki JTD 115KM.

Kolejna limitowana edycja to również „Cineccita” – pojawiła się w salonach we wrześniu 2005 w liczbie 200 sztuk. Została stworzona na bazie tańszej wersji wyposażenia od serii poprzedniej i jak poprzednia posiadała silniki diesla. Tym razem w dodatkowym wyposażeniu nie było już urządzenia głośnomówiącego ani relingów, były za to czujniki cofania. Seria wyszła jednak w czterech kolorach nadwozia, dwóch odcieniach niebieskiego – jeden pastelowy a drugi metallic oraz czarnym i szarym metalicznym.

fiat_multipla_cineccitta_2

Kwiecień 2006 to premiera wersji „Design collezione” wyprodukowana w liczbie 170 egzemplarzy, dostępna w siedmu z dziesiąciu oferowanych wówczas kolorów – wszystkie kolory metallic. Auto posiadało 17 calowe ośmioramienne aluminiowe felgi w wyposażeniu seryjnym, przyciemniane tylne szyby oraz czujniki cofania. Auto było wypozażone w klimatyzację automatyczną a sterowanie radiem mogło odbywać się pry pomocy kierownicy wielofunkcyjnej, seryjnie montowany był też zestaw głośnomówiący bluetooth. Ta wersja była droższa od wersji „Emotion” o prawie 700 euro. „Design Collezione” wyposazone były w silnik diesla o mocy 120KM z filtrem cząstek stałych (FAP).
W obliczu coraz ostrzejszej konkurencji w 2007 Fiat wypuścił serię pięciuset sztuk wersji o nazwie HOBBY. Była ona bardzo atrakcyjna cenowo i w porównaniu z podstawową wersją była tańsza o prawie 4tys. euro a była lepiej od niej wyposażona. Między innymi posiadała 15 calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne oraz przyciemniane tylne szyby oraz czujniki cofania. Miała też radio CD ze zmieniarką na 6 płyt, centralny zamek z pilotem i elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *